Wat guhlenn zegt allemaal. Maar vind dit al weer n verbetering tov je vorige post. Ik denk dat als je geeoon lekker doorgaat, het allemaal goed komt.
Printable View
Wat guhlenn zegt allemaal. Maar vind dit al weer n verbetering tov je vorige post. Ik denk dat als je geeoon lekker doorgaat, het allemaal goed komt.
Ik ga ook mee met Guhlen. Wat de bassen betreft, die zijn er wel. Misschien een microfoon erbij. Paar timing issues, en hier en daar is de melodie wat staccato.
Er was ooit een film, losjes gebaseerd op het leven van Sonny Rollins, als ik me niet vergis. Round Midnight. In één van de scenes vertelt de saxofonist hoe belangrijk het is om de tekst te kennen van de nummers die je speelt. Tommy kent die teksten ook. Hij is zich erg bewust van de originele melodie. Als je de zangversie van het nummer opzoekt (Julian Lennon idd.) zou dat wel eens kunnen helpen.
Algemeen, bij dit soort arrangementen, altijd een goed idee om het origineel te kennen.
Ah classical gas. Duidelijk. Goed nummer.
@Gus.
Bedankt voor je toelichting. Ik waardeer je complimenten maar net zo goed of beter als Tommy, helaas. Dat zit er waarschijnlijk niet in. Tommy is de meester van de akoestische gitaar wat mij betreft. Dit jaar waren er een aantal optredens in Nederland. Ik ben in Oosterpoort geweest en wauw... Live is hij echt meester. Ik ben redelijk fan :).
Ik speel Tommy ook niet na met de gedacht dat ik hem ooit zou kunnen benaderen. Mijn filmpjes moeten ook niet langs die meetlat worden gelegd, denk ik. Muziek maken is mijn passie en dat gaat verder als gewoon een hobby. Ik heb heel lang solo's gespeeld en ik denk dat ik daar wat betreft techniek wel het één en ander aan heb. dit soort spul. https://www.youtube.com/watch?v=EDguOhGK4K0 Ik speel nu 1.5 jaar akoestisch, al het elektrische spul de deur uit (althans, als ik het ooit verkoop... markt is slecht) en concentreer mij volledig op het akoestische. Ik weet niet waar ik sta als ik net zo oud ben als Tommy.
Ik waardeer net als jij Harald ook zeer. Iemand die wat mij betreft weet waar hij over praat en kan ook zeker goed spelen. Je vergelijking met Tommy ben ik het echter niet mee eens, maar dat is niks ter nadele van Harald. Ik ken niemand die zo goed kan spelen als Tommy.
@ de rest. Bedankt voor jullie reacties. Het doet mij altijd deugt als mensen reageren. Puur om het feit dat er akelig veel werk in zo'n nummer zit. Waardering is dan altijd prettig. En ja, er zit heus een foutje in en misschien hier en daar een tempo verschil maar het is dan ook geen simpel slagwerk of tokkeltechniek. Zelfs als ik de filmpjes van Tommy bekijk zitten er fouten in en zodra iets foutloos is is het vaak bewerkt. Niet dat daar iets mis mee is :)
Right. Maar dat was eerlijk gezegd ook niet exact het punt. In het enthousiasme raakt wel eens iets ondergesneeuwd. Verder was het ook een beetje een compliment aan het adres van Harald. Fijne en integere musicus. Dat vind ik geweldig.
Maar het punt is kort en goed, het is OK om je aan een held een beetje op te trekken. Qua niveau. Maar we hebben al een Tommy. Dus probeer zoveel mogelijk je eigen stem/taal te zoeken. En te ontwikkelen.
En maak kleine stapjes. Alleen de kleine stapje zul je blijvend in je spel opnemen.
En nog effe, en jij bent ook een fijne en integere musicus. Heel fijn!
Vriendelijke groet, Gus
Ook, met iets andere woorden dan :cheerup:
"Mijn suggestie dus in het kort: Focus je niet alleen op één held. En kijk ook eens waar je held zijn invloeden vandaan heeft. Dan kom je vanzelf op ideeën die jou uiteindelijk beter maken dan je held zelf." Soms lees ik alleen wat ik wil lezen ;) niet altijd goed.
De knisperige krekel is al grotendeels uit je geluid gekropen vergeleken met je vorige post. Zit hem ook in je naar mijn idee mooiere manier van spelen hier. Zie nu ook de hap uit je gitaar; mooi!
Het komt gelijk op me over als een volwaardig lied waar ik in meegenomen kan worden.
:ok:
Loeters,
Merijn
Ik ben fan van Tommy en deze renditie doet hem alle eer aan.
Misschien in de toekomst iets minder galm op je opname, maar voor de rest: netjes!
Dat bereikt te hebben... :) Mooi. Ach weet je, het geluid is nog niet top.
Onderstaand filmpje probeer ik al een tijdje te evenaren wat betreft geluid. Uiteraard zit er een stukje speeltechniek bij wat hij wel heeft en ik niet. Misschien komt dat nog, maar de noten zijn zo bloedzuiver.
https://www.youtube.com/watch?v=-op5cj6uknE
Ik denk dat als je de gitaar zelf zal bespelen je net als mij je dood zou ergeren als wat ik produceer op een filmpje en hoe hij in het echt klinkt.
@ Stillborn. Bedankt man :). Dat van die galm is wel een puntje inderdaad. Ik heb altijd wel wat gehad met een bak echo. Ik vind het zelf niet heel onprettig. Maar kan me voorstellen dat wanneer je een stel goede studio speakers hebt het heel anders overkomt als op mijn laptop speakertjes :).
als je de filmpjes en utube overslaat en .wavjes of flackjes upload zal de geluidskwaliteit stuken beter wordenCitaat:
Ik denk dat als je de gitaar zelf zal bespelen je net als mij je dood zou ergeren als wat ik produceer op een filmpje en hoe hij in het echt klinkt.