OK, bedankt allemaal
Printable View
OK, bedankt allemaal
ik ben het niet helemaal eens met wat je over modelers zegt. naar mijn mening kan je als beginner zelfs best een modeler nemen omdat je er zoveel keuze bij hebt en daarboven ook nog eens goedkoop zijn. mijn eerste versterker is de roland cube die ik nog altijd gebruik en ik heb er toch snel bij geleerd dat ik een marshallachtig geluid verkies zonder dat ik daarvoor direct een marshall of een marshall kloon heb uitgetest. het zal nog altijd maar 'gebaseerd' zijn maar toch. dat tegenwerken van de opties was bij mij trouwens in no time opgelost
Hellgast, ja niet lullig bedoeld, wou gewoon eerlijk zijn dat er niet veel mogelijkheden uit te halen zijn qua metal met die amp.
Tis niet ff van: je moet de bas op 8 zetten en de gain op 6 das de sweetspot voor modern heavy metal.
Nieuwe amp sparen is dan goed idee, of zoals ik zei op een budget kan je heel goedkoop met Bias of Amplitube op de Ipad werken (als je die al hebt) en dat klinkt goed! hoef je alleen maar connectie te kopen: analoog iRig 25e (raad ik af met metal) en digitaal kun je een apogee jam of line6 sonic port nemen (~90 euro). Zo heb je heel veel mogelijkheden en kom je er ook achter wat voor type sound jij lekker vindt en wat voor echt amp daar ooit bijpast.
zo wat duidelijker :)