-
[IMG]http://i145.photobucket.com/albums/r...ps568af58e.jpg[/IMG]
Beste ja de kosten maken me eigenlijk niet zo heel erg gek veel uit .
Ik ben echt gek op deze gitaar .
Als hij maar goed hersteld kan worden zodat de gitaar is zoals het voorheen was .
Verder om antwoord te geven op de getordeerde hals .
In het verleden heb ik een jackson rr24 met gele brevels gekocht (limited) .
De eerste week had ik het idee dat er iets niet klopte aan deze gitaar .
Ik ben er toen mee naar stegers geweest in Goirle en die vertelde me dat de hals getordeerd was . ik had dus echt een miskoop!!
Verder heb ik dat gelukkig ook nooit mee gemaakt .
Maar ik heb toen wel echt veel geld in het.......... gegooid..
Maar ik weet niet of het is gelukt maar hier de foto van de situatie nu
-
http://i145.photobucket.com/albums/r...pse6977b03.jpg
hier nog een foto , bedankt voor de uitleg nu weet ik hoe dat werkt:)
-
Ik weet niet of het al geopperd is hier, maar je kan ook eens een mailtje met deze foto's naar de Jackson importeur sturen,
Misschien krijg je wel een nieuwe hals. De importeur is dacht ik Voerman in Amersfoort als ze het nog doen
Dit is nog niet zo heel makkelijk om te repareren.
Wat is de oorzaak hier van ???, Met een beetje lijm ga je niet de oorzaak weg halen.
-
Lijkt wel of de de truss-rod zich door de hals naar buiten wil duwen
-
oei .... dus helemaal niets te maken met warmte ofzo . Ik heb er niets mee gedaan maar vorige eigenaar weet ik niet!!
-
kan dit gebeuren als de trekstang in 1 keer veel te strak word aangedraaid?
-
Nee, dat kan wel gebeuren als de trekstang te diep is gefreesd, en/of het hout op die plaats al zwak was.
Als het gewoon een zwakte was, dan kan je dat wel lijmen, als het hout te dun is, dan heb je een klein probleempje.
Maar daar kan ik niks over zeggen als ik de gitaar niet in handen heb gehad !
s.
-
truss rod aandraaien: dan gaat hij bol staan tegen de toets. Als hij tegen de achterkant van de hals duwt, zou hij dus convex moeten staan (dat kan alleen met double way truss rod, ik ben niet zeker maar ik denk niet dat dit soort truss rod vaak wordt gebruikt op productiegitaren uit de minder dure klasse)
wat ik wat gek vind is dat de 3 piece hals bestaat uit dosse delen. Ik zou bij lamineren net kiezen voor kwartiers. mss dat daar ook de oorzaak ligt van eventuele torsie bij die andere gitaar.
Zoals stijn zegt, je moet zo'n ding in je handen hebben om goed te kunnen oordelen. op zicht lijkt het mij een oppervlakkige fout in het hout die mss gewoon kan weggeschuurd worden.
Al moet ik zeggen: enige keer dat ik dit heb voorgehad bij een bouw (weliswaar op de toets) was toen ik een te dunne toets had gebruikt; zag er net hetzelfde uit en kwam dus door de druk van de truss rod
-
oké ik heb vandaag ook contact gehad met Hans Stegers (gitaarbouwer in Goirle)
Hem vertrouwde ik mijn gitaren altijd toe , in de tijd dat ik nog in Brabant woonde.
Heb hem de foto's doorgemaild en hij heeft me naar aanleiding daarvan opgebeld!!
Dit was de mail die ik toegezonden van hem kreeg....
Carlo,
Let op; Als een gitaarbody met de hals een hoek maakt, én als ook nog eens de kop in een hoek staat, én als de gitaar een redelijk gewicht heeft, is het NIET verstandig de gitaar aan een muurgitaarhaak op te hangen. De body wil verticaal komen te hangen (dat heet zwaartekracht), Dus wringt er iets tussen ophangpunt en zwaartepunt (neckjoint). Wat zit er tussen deze twee?...
...Juist, de hals. Precies het stuk tussen de topkam en de 17e fret. Als dan de luchtvochtigheid extreem daalt, door verwarming, dan treedt er krimp op. Normaal kan hout dit wel aan omdat het flexibel is zeg maar. Maar niet als er spanning is. En die was er! Door de ophanging!
-
Hij adviseerde me ook om gewoon naar een gitaarwinkel in de buurt te gaan ...
Of ze vullen hem op met lijm of ze impregneren hem .
toch maar een koffer aanschaffen dus ...... hmmm die zijn ook best prijzig maar goed wat moet dat moet ...
hij zij ook dat het bijna onwaarschijnlijk zou zijn dat het aan de truss rod lag . hij noemde een paar merken waar dat wel zou kunnen zijn . maar dan lag de truss rod onder bij de hals en bij ligd hij blijkbaar dicht bij de toetsen dus er zit nog behoorlijk veel hout tussen.
Dus dat dacht hij niet dat het daaraan kon liggen .
Vandaag gaat de gitaar naar Arons muziekhuis in Heerlen .
Ik ben benieuwd hoe dit af loopt .
En laat het jullie nog zeker even weten!!!