-
Over de prijs heb ik nog niks gezien maar ben bang dat het wel richting de 1000 euro gaat, gewicht zou iets van 9 kg zijn en lancering zal voorjaar 2014 moeten worden. Maar met 9 kg en 1000 euro gaat het mijn Matrix niet vervangen.
-
Hugo, ik weet niet wie je bron is maar als het uit een glazen bol komt dan denk ik dat je die zal moeten vervangen :-)
Toch maar even contact gezocht met Koch:-)
- De advies verkoopprijs van de Koch ATR-4505 is: € 599,= ex BTW Dus zal de straatprijs rond de € 650 incl BTW zijn.
- Leverbaar vanaf vandaag
- Gewicht heb ik nog niet duidelijk en die vraag staat uit maar volgens hun specs is het 5,5 kg. In ieder geval maximaal 7 kg.
Overigens zijn de GERUCHTEN over de Fryette LXII dat deze $1400 gaat kosten en inderdaad rond de 10 Kg zal wegen. Als dit waar is doet Koch het niet slecht qua prijs en gewicht. :-)
-
Ik had het over de Fryette niet de koch
-
Helder. ;)
Kon ik helaas niet opmaken uit je verhaal
-
Kleine update.
Heb de versterker zojuist van Dolf himself meegekregen. Zeer sympatiek mens. Tevens een korte cursus versterkerontwerp gehad:-)
Komende 3 weken ga ik de ATR-4502 eens heerlijk uitgebreid testen tov de Matrix en met de AXF poweramp aan en uit.
Dus wordt vervolgd.
Het gewicht overigens net gewogen op de weegschaal. 5,5 Kg
-
Lijkt me een geweldige service en het geeft ook blijk van veel vertrouwen. Ik heb Dolf Koch persoonlijk een keertje ontmoet tijdens een lezing over het bouwen van gitaarversterkers. Het viel me toen al op dat hij zowel theoretisch als praktisch enorm met het zoeken naar een goede sound bezig is. En dat op een behoorlijk vernieuwende manier. Toen ik daarna ook nog eens een perfect klinkende Pedaltone preamp kreeg was de liefde helemaal compleet.
Ik ben dan ook reuze benieuwd naar je uitgebreide review over deze power-amp ;-)
-
Inderdaad een zeer grote blijk van vertrouwen.
Ben laat vanmiddag een beetje aan testen geweest en ik word steeds enthousiaster van dit stukje techniek van pienterheid.
- Eerst de vlakheid van het signaal gemeten. Uitkomst: Vlak :-)
- Verder de 2 voicingschakelaars per kanaal gemeten. Uitkomst: Extra/Minder boost vanaf 150 Hz en lager en een extra/minder boost vanaf 1200 Hz en hoger van een paar dB. Natuurlijk afhankelijk met welk volume je de patches inregelt. Ik zie hier interessante mogelijkheden om het Fletcher Munson effect onder de duim te houden. En met bij lagere volumes het laag en het hoog te boosten :-)
- Volume/Vermogens test: Niet te geloven maar even hard zo niet harder dan de GT1000FX :-) Overigens zal de ultimatieve test Maandag plaats vinden met een zeeeer luide drummer.
En nu het bijzondere deel van deze versterker. De laatste tijd is er veel te doen over de lineariteit van Solid State versterkers. Anders gezegd, SS-versterkers zien de speakerimpedantie niet en zijn dus onder meer niet instaat om de frequentieafgifte dynamisch op de impedantie verloop van de speakers aan te passen. Er is dus GEEN dynamische wisselwerking tussen de versterker en de gitaarspeaker wat bij buizen eindtrappen WEL het geval is. Dit dynamische gedrag, wat met IR's ook niet te bereiken is (ja sorry jongens), is nou precies wat ik al die tijd zo heb gemist.
ATR staat voor Authentic Tube Response. Maar zoals altijd wil ik het eerst horen en voelen en dan pas geloven. Maar hoe exact het werkt in deze Hybride Class A versterker weet ik niet maar ik kan alleen maar bevestigen dat Dolf Koch het heeft geflikt. Tijdens de eerste test bij Koch viel me al op dat het gedrag van de versterker inderdaad veel dynamischer was en tevens ruimtelijker. En ook vanmiddag werd dit weer bevestigd. Ook dit zal ik nog uitvoeriger aan de tand voelen voordat ik dit ECHT ga geloven maar zoals gezegd zijn de eerste resultaten zeer overtuigend.
Het begint er steeds meer op te lijken dat KOCH er in geslaagd is de goede dingen van buizen en transistors te combineren in een lichte 1HE rackmout van 5,5 kg.
Was weer (een) genoeg(en) voor vandaag.
Wordt vervolgd. :-)
Herrieman
-
Bedankt voor je review. Heel interessant verhaal en bevestigt voor mij dat Dolf Koch zeer goed weet wat hij maakt. Het is vooral die "feel" die hij volgens mij zo overtuigend weet te realiseren.
Het is misschien geen goede vergelijking maar ik heb datzelfde dus ervaren met de Pedaltone preamp die ook een echte buizensound levert die van mooi vol fender clean naar vintage marshall drive. Ik heb het gisteren bijvoorbeeld nog even met een Scuffham plugin (en die is redelijk goed) vergeleken maar dat dynamische zit er gewoon niet in en het wordt heel snel iel, schel, rafelig of buzzerig.
Met welke speakers heb je de test uitgevoerd?
-
Ik gebruik hiervoor twee van mijn 2x12 cabs met V30 en K100.
Kwam dit ook nog tegen.
Ik hoop maar de ze de prijs fout hebben overgenomen van Koch. 1079,- incl BTW ???
http://www.bax-shop.nl/gitaar-eindve...t-details.html
Hier staat toch echt €599,- excl.BTW http://www.usamusic.nl/uploads/2/4/0...l_dec_2013.pdf
-