Laat je keuze niet beperken door je gitaardocent. Ik weet niet hoe je bij hem uitkwam, maar desnoods zoek je een ander die je wel kan begeleiden met het gene dat jij wil spelen.
Printable View
Laat je keuze niet beperken door je gitaardocent. Ik weet niet hoe je bij hem uitkwam, maar desnoods zoek je een ander die je wel kan begeleiden met het gene dat jij wil spelen.
+1 Wat Martin zegt .Je hebt iemand nodig die jou de basis kan aanleren, niet iemand die jou zijn muziekstijl wil opdringen.
Mogelijk vind je wel iemand hier op dit forum....
+2!
Misschien is het handig dat je je budget vermeldt, kan er wat gerichter advies gegeven worden..
Ik ben onlangs gevallen voor een Eastman AC412, heerlijk voor fingerstyle, maar ook voor strumwerk. Met de goede snaren klinkt deze als een klok!
Ga vooral zelf lekker spelen in een winkel en laat je wat gitaren aanreiken rond je budget, verschillende merken, maar wellicht ook verschillende modellen en bodyvormen. Een gitaar is een zeer persoonlijk instrument en jij alleen moet de keuze maken, zeker niet een verkoper!
Dat gezegd hebbende: Fantastisch dat je het weer oppakt en welkom op dit forum!
Nou zo rond de 1.500 moet het wel afgelopen zijn.
De docent kwam ik in een krantenartikel tegen, woont vlak bij mij in de buurt en is klassiek geschoold.
Geeft aan dat staalsnaar meer moeite zal kosten, pijnlijker voor vingers en minder muziekkeuze mogelijk maakt. Verder een heel aardige kerel. Heb niet het plan om versterkt te gaan spelen. Ik heb helemaal niets met flamingo achtige muziek. Vindt de tokkeltechniek wel heel interessant (nieuwsgierig) maar nogmaals muziek voorkeur om te spelen is toch Folk.
Da's een behoorlijk budget en daar is een hele hoop voor te vinden. En is in mijn ogen hoog genoeg om hier een paar bezoeken aan verschillende winkels aan te wijden en niet over 1 nacht ijs te gaan. Bij folkmuziek denk ik gelijk aan een dreadnought, de 'westerngitaar'.. Larrivee, Taylor, Martin, Eastman zijn dan zomaar een aantal merken die dan bij me opkomen. Met name de laatste geeft veel gitaar voor het geld..
Ja, staalsnarig is wat pijnlijker voor de vingers, maar ook dat went snel genoeg met voldoende oefening. Als je in de folk wilt blijven is dat vind ik wel een must! Nee, je kan minder goed klassiek of Spaanse/zuidamerikaanse muziek maken, maar daar ligt je prioriteit ook niet..
Iemand meenemen die je kan ondersteunen hierbij is ook een goede tip!
Nouuuuu voor zo n bedrag kun jij een heule leuke gitaar kopen hoor :D
Verder is staalsnaar alleen pijnlijker voor je vingers voor je eelt hebt en dat heb je binnen twee weekjes stevig doorspelen
Ik snap de redenering vanuit klassiek geschoold oogpunt maar deel zn mening niet helemaal
Ik denk dat je inderdaad een overweging moet maken of de leraar wel bij jou muziekkeuze past :)
Ik speel al jaren folk op staalsnaar
Das heel gebruikelijk, het speelt op een goede gitaar echt niet moeilijk
Nylon snaren zijn zachter maar de hals is veel breder,..t is net wat je prettig wilt en wat je wilt spelen :)
Het is al gezegd geloof ik
Maar ook van mij
Neem iemand mee die wat kan spelen en kijk er op heeft en ga naar een zaak met veel keuze
( ik ben bij musik produktiv geweest ( ibbenburen duitsland) waar je in diverse ruimten kunt spelen op alle categorieen
Laat je blind gitaren aanreiken, speel een stukje..voel je gitaar,..hetgeluid
En kies voor de fijnste ongeacht of die goedkoper is ..de duurste is niet altijd de fijnste
Nem er je tijd voor, je zult de tijd er ruimschoots uit halen qua speelplezier!
Ik wil in ieder geval niet zo'n bakbeest, moet dus wel goed hanteerbaar zijn. Moet ik dan kijken naar een F-model?. Verder is een makkelijk bespeelbare hals ook niet onbelangrijk ben tenslotte geen 18 meer. Soms lees je wel eens over op zich goede gitaren dat deze nogal kritisch zijn mbt het aanzetten van de vingers. Zo'n hele smalle hals lijkt mij niet zo prettig in de zin dat je vingers elkaar dan snel in de weg zitten (is dat zo) en verder is de balans ook belangrijk, heb een Larrivee in handen gehad die telkens ging duikelen.
Maar zo langzamerhand krijg ik toch meer zicht op argumenten en overwegingen.
Ik ben gewoon gaan " voelen" en hoewel ik altijd wat verliefd was op de Gibson Jumbo en dan met een mooi inlay ofzo
Heb ik na die bespeeld te hebben er niet voor gekozen
Martin,..supermooi, maar werd em na spelen ook niet,..
Blind een Guild GAD f 40 in handen gekregen, en dat was t..de sound, de hals,..de actie
Hij leek voor me gemaakt
950€ echt de duurste niet die ik heb bespeeld,..maar deze gaat nevernooitniet weg :)
Ik heb een takamine gehad met een inderdaad erg smal halsje, wat een onding..goed verkocht dat wel
Maar voor mij geen meer..takamine ...take mine :)
Nogmaals echt echt echt ga gewoon lekker een dagje gitaren knuffelen in een lekkere uitgebreide winkel :)
ga me richten op de Guild GSR F 30 rce
Guild :) kan je geen ongelijk geven, maar keep an open mind voor verrassingen ( andere mogelijkheden)