Ik speel zelf op een Mesa quad preamp en een engl 840 eindtrap. Als boost heb ik diverse pedalen geprobeerd. Gek genoeg vind ik de Boss overdrive (die kanarie gele) het lekkerst omdat hij zo transparant is. Bij mij is hij true bypass doordat ik een voodoolab grx gebruik.
De meeste mensen hebben veel geld uitgegeven aan gitaar en versterkers. Deze investering hoort niet door een printplaatje van nog geen 100 euro te gaan. Wat je in je versterker stopt komt er uit. Dus dure gitaar met goede elementen ----> pedaal van 100 euro -----> dure versterker. Dat klopt ergens niet. Veel gitaristen kiezen er dan ook vaak voor om alle zooi er tussen weg te halen en weer op het pure versterkergeluid over te stappen (less is more). Na een poosje missen ze de pedaaltjes en langzamerhand komen er weer pedaaltjes bij. Volgens mij zit dat vooral in de combinatie transistor techniek en buizen techniek.
Ik heb het gevoel dat er winst valt te halen met een goed boost pedaal. Een boost pedaal is voor mij de meest essentiële toevoeging als het gaat om effecten. Geen preamp maar een pedaal dat volledig gericht is op het boosten van een buizen versterker. En omdat we het er over eens zijn dat buizen techniek superieur is denk ik dat een boost pedaal met buis wat op kan leveren. Alleen vraag ik me af waarom het nog zo weinig op de markt is? Is dat omdat het niet werkt of simpelweg omdat er geen markt voor is?