Mooi, die Tokai/Faber kits zijn ook een leuke optie!
Printable View
Mooi, die Tokai/Faber kits zijn ook een leuke optie!
Nou het spul is binnen , het spel kan beginnen .
Valt mij lang niet tegen.
De body is èèn stuk mahonie, met een dikke maple top, maar wel met een gefineerd maple tijgerspreepje.
Hout ruikt lekker zoals mahonie hoort te ruiken. ( jaren lang antiek restaurateur geweest ).
De passing van de hals op de body was behoorlijk zuigend, een klein beetje aan lopen rommelen, en zit nu perfct.
Vast gelijmd met constructie lijm.
De hals gemaakt ook uit eèn stuk mahonie, op een stukje van de hiel na.
Het parelmoer is nep dat is plastiek, de palissander toets is prachtig, en ook massief.
Al met al, behoorlijk tevreden voor 99 dollar ex verzenden ( 76 dollar )
Wat verder nog opviel, is dat het fineer precies in het midden zit, dat is straks makkelijk voor de gaten van de brug en het tailstuk
De frets wat aan de scherpe kant waren, dit probleem is al opgelost.
Frets zitten zo te zien wel goed, Hij hoeft vooralsnog niet gevlakt te worden denk ik ( volgens mij Rei )
Er komt nu een ABR brug op en kluson tuners. Deze worden gescoord op Ebay, origineel van Gibson.
Dan wou ik voordat ik verder ga, er eerst op spelen, om te kijken of de hals nog qua dikkte aangepast moet worden
http://i668.photobucket.com/albums/v...psf97d9766.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/v...ps3d62b828.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/v...ps9a32699f.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/v...psfc5d9344.jpg
dat ziet er erg goed uit, wat een koopje eigenlijk :-)
ziet er mooi uit:)
Ik was van plan om er Gibson materiaal op te zetten.
Maar op dit moment ben ik aan het overwegen om het met chinees spul te doen.
Nog geen 10 dollar voor een ABR style brug en een tailpiece
10 dollar voor imitatie klusons.
Ik praktiseer er nog even over.
Ik kan het altijd eerst het goedkope spul er op zetten en eventueel later alles wat niet echt goed is, vervangen
Vanwege de top kan het niet collectors choice 1 meer worden.
Ik dacht nu aan deze, ook een hele mooie de Gibson Les Paul "Paul Kossoff Signature" 1959 Reissue
http://i668.photobucket.com/albums/v...ps4c43a1d2.jpg
Wauw... lekker dit ! Voor hoeveel ga je deze aan mij verkopen, Ben ? -:)
Wat voor elementen ga je erin stoppen ? Steffsen PAFs ? Die schijnen echt zwaar porno te zijn qua sound....
Doe die kossoff!!!!
De gaten voor de brug, tailpiece en input zijn geboord
Brug zit erin, ik hoop van de week de tuners en de tailpiece te krijgen.
Voor elementen heb ik gibson classic 57 paf humbuckers op het oog uit een customshop Gibson.
De potmeters en condensatoren worden van cts switchcraft en bumblebees.
Maar de elektronica bestel ik pas als ik de gitaar als zodanig goed bevalt
Kleurtje erop, begint erop te lijken. Voorkant gelijk gekleurd met nitro lak. Achterkant en hals met mahonie water beits
Morgen licht schuren, en daarna begint het lakken met de blanke nitro
http://i668.photobucket.com/albums/v...ps68a17a39.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/v...pse7240890.jpg
Zonnetje viel net naar binnen hier.
http://i668.photobucket.com/albums/v...pse2649dca.jpg