-
Hou er wel rekening mee dat zelfs extra hard tension nylon snaren nog altijd veel lichter spelen dan super light stalen snaren. Dus voor de bespeelbaarheid hoef je je niet in te houden. Ik ben het eens met Rizz dat die kopbreuk wat de snaardikte betreft wel eens een beperkende factor zou kunnen zijn.
-
Gisteren nieuwe medium tension snaren op de gitaar gezet en de gitaar schoongemaakt ( nog nooit een gitaar gehad waarvan de toetsen zo vervuild waren ruim twee uur mee bezig geweest) en maar ja we zullen maar zeggen dat het hobby is dergelijke klusjes. Het toetsen bord heb ik behandeld met ultimate lemon oil De gitaar ziet er nu weer uit zoals een gitaar er uit moet zien goed verzorgd zij klinkt best goed .Is het normaal dat een klassieke gitaar veel minder sustain heeft dan een western gitaar.. De sustain is veel minder dan op mijn western gitaren maar ik denk dat dit komt door een veel kleinere klankkast en door de nylon snaren.
-
Ja, dat is normaal, het is gewoon een ander instrument.
-
Mooie aankoop, zeker voor 20 euro!
Qua snaren gaat het vooral om de trekkracht in kilo's, niet wat de fabrikant als normal of hard tension benoemt. D'Addario extra hard tension bijvoorbeeld trekt bijvoorbeeld maar 7% harder aan de kop dan de normal tension. Daartussen heb je dan ook nog de hard tension zitten. Het moet wel toevallig zijn wil dat het verschil maken tussen wel of geen gebroken kop. Daarnaast noemt de ene fabrikant snaren normal tension terwijl de trekkracht bijvoorbeeld veel hoger is dan de extra hard tension van een ander merk.
-
V.w.b. je gok van Matsumoku zit je denk ik wel goed ..Shiro Arai founded Arai and Company in 1953 as an importer of classical guitars. In 1960, Arai contracted Guyatone to manufacture guitars. At the time, Guyatone was one of Japan's leading musical instrument manufacturers. However, Guyatone could not meet Arai's production requirements, and in 1964, Arai and Company contracted musical instrument manufacturing with Matsumoku.
-
Ik het volgende over de houtsoorten nog op internet kunnen vinden
http://i1274.photobucket.com/albums/...psff9f47a6.jpg