Toch maar het eelt verwijderd van wijs- en middelvinger..
Speelt beter, maar is wel een beetje gevoelig.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...78901966_n.jpg
Printable View
Toch maar het eelt verwijderd van wijs- en middelvinger..
Speelt beter, maar is wel een beetje gevoelig.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.n...78901966_n.jpg
Jouw vinger zien er nog netjes uit hoor. De mijne zijn zo lelijk nu. Ik heb een eeltbult op me rechte wijsvinger van aanslaan dan heb ik nog op me duim en wijsvinger blaren/eelt van het fingerpicken. En op me linkerhand zijn mijn vingertopjes van baton gemaakt. En na het spelen krijg ik loopgraven die ze in de eerste wereld oorlog nog van me kunnen gebruiken. Het is zo erg als ik zit te praten vragen mensen wat er met me vingers is gebeurd. Maar mensen irriteren met tikken is wel een voordeel vooral omdat ik aan drummen doe.
Mooi of lelijk maakt me niet uit. Maar als het spelen er door wordt gehinderd is dat knap vervelend. Bij gewoon van akkoord naar akkoord heb ik er niet echt last van, maar wel bij loopjes als wijs- of middelvinger snel van bijvoorbeeld de D- naar de A-snaar moet.
Gevoeligheid is vandaag al minder, maar de groefvorming al weer wat meer.
eelt verwijderen lijkt me geen oplossing...dat komt toch terug en als je vingers steeds anders voelen lijkt me dat ook niet lekker. Die gootjes dichter bij de nagels lijkt me geen speel fout...volgens mij betekent dat dat je de vingers meer loodrecht op de snaren hebt...en dat is zeker als je klassiek speelt gewenst.
wat insmeren lijkt me beste te proberen...daar word ook het eelt wat soepeler van en wat veerkrachtiger lijkt me. Ik zou het dan gebruiken b.v. 30min voor je gaat spelen al, zodat het lekker intrekt en ook wat wegtrekt.
Olijfolie is wel lekker spul voor van alles en nog wat.
olijfolie blijft zo vet...geen idee of dat een beetje intrekt in je vingers...creme lijkt me beter :)
Het lijkt erop dat het gewoon een kwestie van je techniek is, je drukt de snaren te hard in. Om een snaar goed te laten klinken heb je eigenlijk maar heel weinig kracht nodig.
In feite zou je zonder dat je met de linker duim de hals raakt toonladders vlot moeten kunnen spelen tenzij je een heel hoge aktie hebt of met heel dikke snaren speelt.