Het doet me denken aan John Mayer, vooral het beginnetje! Verder vond ik het erg mooi!
Printable View
Het doet me denken aan John Mayer, vooral het beginnetje! Verder vond ik het erg mooi!
Mooi mooi ;)
Verdient zeker een like extra op youtube ;)
Grtz
Jo
Bedankt! Al met al meer positieve reacties gehad dan verwacht, en voor een eigen liedje vind ik 300+ views heel niet slecht in een paar dagen. :)
Yeah lijkt idd wel wat op John Mayer's Why Georgia klinkt goed
Hoop muzikanten hebben vaak goede ideeën voor een nummer maar hebben vaak niet de discipline en doorzettingsvermogen een nummer helemaal af te maken. Is soms ook wel even doorbijten maar als het uiteindelijk lukt voel je je voldaan en mag je best trots zijn!! Mooi nummer en ik zou zeggen vooral doorgaan, en eventueel in een later stadium een paar nummers uitkiezen en die goed opnemen in een (home)studio als demo of gewoon om aan de rest van de 'wereld' te laten horen :-) Complimenten!
Om nou een nieuw topic te openen is nou ook weer zo wat, maar ik heb inmiddels een 2e nummer uitgewerkt en die wil ik bij deze eigenlijk toch ook nog wel even laten horen.
http://www.youtube.com/watch?v=zRlWm...ature=youtu.be
Let me know! :) Is overigens in DADGAD tuning.
Dit als reactie op het eerste nr: ik vind de beginriff/themariff heel goed, echt heel goed. Er zit groove in, je kunt hier een fantastische ritmesectie onder leggen (Hammond, anyone?) a la John Mayer Trio en misschien ook wel Bob Dylan in z'n elektrische periode (of anders bvb Bruce Springsteen met z'n bluesclub). De zanglijn past hier ook prima bij. Maar dan zakt de boel wat in. Deels door de wat minder sterke akkoorden, deels door de progressie an sich. Je hebt het jezelf wat te moeilijk gemaakt, door zo'n lekker thema te bedenken. Ik zou me daar wel raad mee weten. Nou de rest nog.. (wat ook niet slecht is: 't is een vijfsterrenpotentie-rating tov driesterren voor de rest).
Dus. :)
Zoals je ondertussen misschien op yt hebt gezien vind ik je tweede nummer ook heel leuk.
Ik vind jouw stem eigenlijk ook heel leuk.
Het doet me soms wat denken aan Jasper Erkens.
Maar ik weet niet of je die kent...
Ik raad je zeker aan om eens te gaan zoeken naar goedkoop opname materiaal. Want het is echt wel een betere kwaliteit waard.
Grtz
Jo
@ EBOUE,
Dat vind ik anders al een heel groot compliment voor het eerste nummer wat ik uitgewerkt heb! Ik hoop de komende tijd meer uit te werken, en van minstens het zelfde niveau. Hopelijk lukt dat, en dan kan ik heel goed leven met zulke kritieken. :)
@ TheLargerSound,
Thanks man! Ook voor je reacties op youtube. Ik heb Jasper Erkens even opgezocht, tof! Leuk ook dat ie Crazy covert, die spelen wij ook vaak met onze band. ;) Hopelijk krijg ik binnenkort de Tascam van m'n broer aan de praat, dan kan ik proberen in wat betere kwaliteit op te nemen en dan laat ik het ook zeker weer zien/horen!
Thanks iig. :)