Maar nou je heb je het weer over de Weber. Die vind ik veel te duur. Het ging mij om die ITA. Die is ook traploos verstelbaar, maar er zal wel geen speakersimulator opzitten, denk ik.
Maar waar kan je die kopen? Ik kan niks vinden!
Printable View
Maar nou je heb je het weer over de Weber. Die vind ik veel te duur. Het ging mij om die ITA. Die is ook traploos verstelbaar, maar er zal wel geen speakersimulator opzitten, denk ik.
Maar waar kan je die kopen? Ik kan niks vinden!
Onderaan de ITA-pagina staat: "Ik wil wel bestellen!" klik hierop en hopla.
Deze knakker is een handige doe-het-zelver met genoeg vrije tijd op zijn handen en geen winkel of daarbij aangesloten ofzo. De zookerts zul je bij hem dan bestellen.
Vraag dan of hij misschien een piekie of wat extra DI-out erop kan maken zoals op de MASS en de Loadbox.
Aha, nou snap ik 'm. Het is geen winkel, maar een doe het zelver.
Maar hij is dus wel te vertrouwen? Niet dat ik zodadelijk mijn nieuwe toppie helemaal opblaas? Het is wel heel weinig geld...
Wel interessant!
heb je al ns aan een Marshall MGP 9004 ged8? Als ik deze op de SoundCity aansluit ken ik ook traploos regelen (gezien het feit dat je crunchy geluid wilt hebben). Ik ken het zelfs zo uitregelen dat in stereo mode de SoundCity akelig kort bij de SLP komt. Verder is de MGP het voor de prijs zeker de moeite waard (ik betaalde 450,- piek). Kijk maar s op mijn site: www.onlinerock.com/services/ohzoso
Al verscheidene mensen van hier hebben hem en hebben over de veiligheid nog nooit wat gepost.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Teekens
Ok, het wordt een beetje doffer, maar liever een monsterlijke scheur op huiskamerniveau dan een eeuwig clean geluid.
Je zou anders ook de techneuten van hier of het gitaarzaakje op de hoek kunnen vragen om na de fase draaier een mastervolume te zetten. Je hebt dan niet de overstuurde eindbuizen als met de soak (klinkt wel lekkerder) maar dit is volgens mij de allergoedkoopste oplossing voor je.
Mail anders gewoon die soak peer op, hij is erg handig en kan je meer vertellen over veiligheid, DI-uit en misschien die treble booster om het doffer worden een beetje tegen te gaan.
En blijf hier posten met al je vragen en vooral met de ontwikkelingen rond je versterker en cab en soaker, dat hebben we hier graag :wink:
Kom op menseuh... zo moeilijk is het toch niet... Ik vermoed dat die huppeldepup city gewoon 2 of max. 3 gain stages gebruikt en dan de fase draaiert ingaat. Je kunt vrij gemakkelijk een Marshall achtige schema maken met een kathodevolger, dat wil wel gieren janken en brullen hoor. Je moet dan waarschijnlijk wel een gainstage lenen van het tweede kanaal, in het ergste geval kun je dan maar 1 kanaal gebruiken.
wat me opvalt bij dit soort discussies is dat er een ongelimiteerd aanbod is van vernaderingen die je kan doorvoeren. Als je zelf goed op de hoogte bent misschien geen probleem, als je het moet laten doen wel, veel tijdverlies vaak en dan de kosten natuurlijk. Vaak nog gepaard met heen en weer brengen en halen naar de amp doctor. Heb je dan nog een garantie van het resultaat?
De vraagsteller begint zijn verhaal met 'liever geen distortion pedaal'. Waarom niet? Misschien is het pedaal der pedalen (een originele ts 808, ebay...) hoewel zeker prijzig, wel goedkoper en effektiever als alle vernaderingen.
Vergeet daarbij niet een groot voordeel, je behoud met een klik op je pedaaltje weer het oorspronkelijke geluid van je amp.
Welnu, de London City is binnen. Hij ziet er perfect uit en het is een Model MK5. Er zit nu een baskast onder met een 15" JBL Speaker. Klinkt dus een beetje basserig, maar de versterker is okee. Hij blijft helemaal clean in ieder geval tot op de helft. Harder kon ik hem thuis niet zetten. Ik hoor wel een vleugje viezigheid, maar scheuren is anders. Met mijn BOSS OD-2 klinkt ie aardig goed, maar wel nogal pedalerig, maar he dat is logisch.
Ik denk dat ik die ITA gast maar even ga mailen en eens op mijn gemak ga kijken wat er allemaal moet gebeuren. Eerst die soaker en een mooi speakerkastje zoeken, dan zien we wel weer verder.
En behalve de sound ziet het ding er ook te gek uit!! WOW!!!
Als je 'm per se wil vervormen: ik weet niet of je die reclame kent van die Indiër die zelf zijn coole Peugeotje maakt met behulp van een olifant en een hamer, maar dat schijnt goed te werken :D
[quote="De Weber MASS heeft ook een speaker simulator met 3 bands toonregeling. Ik heb er zelf eentje en hij klinkt fantastisch.
Prijs valt inderdaad erg mee. Een goeie 230 $ in totaal (inclusief verzenden) voor een 100 Watt model met 8/16 Ohm schakelaar.
Nadeel van de Koch is dat je in stapjes werkt en daarvoor je plug in een andere insert moet stoppen. De MASS is traploos regelbaar. Marc[/quote]
Mass is uitstekend, mee eens. Als je er een met een impedantie schakelaar neemt dan werkt ie op een stand deels met een vermogensweerstand. Je verliest dan wat van de karakteristiek van de speakersim. Ik heb een 50 watter die ik met een AC30 gebruik. Een 50watt (2xEL34) trekt ie niet lekker. Ik denk dat die dan overbelast raakt want hij maakt dan rare geluiden. Die EL34's spugen natuurlijk behoorlijk wat(t) vermogen uit. Dat komt met gas op de plank boven de gespecificeerde 50 watt uit.
Ik vraag me dus af of een 100watt Mass een 4xEL34 amp aankan. Zelf heb ik nooit het vermogen van zo'n marshall (clone) gemeten maar ik las iemand die schreef dat ie 180watt uit een 100watt plexi SL had geknepen.
Al