ik ben ook voor die hap :)
doet me denken aan guttlin, zonder hap lijkt hij idem meer op de joker
Printable View
ik ben ook voor die hap :)
doet me denken aan guttlin, zonder hap lijkt hij idem meer op de joker
Een strat pickguard, V pickguard, Deacon hap... mash-up van onwaarschijnlijke combinaties die dus gewoon goed werkt en die strat geest waart er ook doorheen mits ze 3 pickups mag hebben.
Iets inhoudelijkere reactie: het ziet er uit alsof je een decoupeerzaag in een strat hebt gezet, wat 'm een beetje kansloos maakt.
Ik vind hetonrwerp wel geslaagd, net ff wat anders.
Ik heb wel het gevoel dat de headstock er wat minder bij past.
De sharkfin achtige hoorns op de body tegen de wat wollige headstock...
Maareh ik zeg bouwen!!!
Me like the red one!
Bij een strat denk ik toch eerder aan 6 in line headstock (Een must) en 2 diepe cut aways, lichte offset kont en een grote, rondere slagplaat (deze lijkt van een flying V te komen)
Los van de pup/knoppen configuratie natuurlijk.
De hap uit de kont vind ik niks...
Off you go: terug naar de tekentafel ;)
s.
thx all voor de input!
Ik heb het nog wat zitten bekijken (ja, ik moet er ook aan wennen) maar tot nu toe eigenlijk nog best tevreden. Dat die hap mss wat kunstmatig overkomt, fair enough maar volgens mij kan het.
En natuurlijk doe ik dat om wat uit de buurt te blijven van de standaardontwerpen (al is die hap ook al vaak gedaan, denk ik). de input van de gitaar zit trouwens in die hap in de zijkant wat toch een zweem van functionaliteit geeft :)
De albert lee musicman opmerking: terecht zie ik nu ook. onbewust maar zo zie je maar : Ik vind die mman nl een geweldig ontwerp.
at muziekschuur: nocaster? zo heet deze niet hoor. De werktitel is Nostrat. en mocht ik het model ooit bouwen, zoek ik er een echte naam voor. that's the fun part. Thx Kakihara voor de tips. In principe zou de typenaam wel moeten passen de Guttlin dynasty (het moet dus iets hofhouding-achtigs hebben)
at pepe: strat = 3 pups : heb je gelijk in. ik twijfel nog omdat ik zelf als stratplayer bijna altijd 1 of 5 positie speel.
Een meer passende headstock zoeken staat ook op de agenda. merk nog maar es dat headstocks moeilijker zijn dan bodies.
hier hoe de "nostrat" zich verhoudt tot de andere Guttlins
http://i158.photobucket.com/albums/t...YPENOSTRAT.jpg
wel ik vind 'm zeker geslaagd! waarschijnlijk pakt het nog beter uit als je 'm echt ziet dan zo op ontwerp. Het enige wat ik nog wat zou finetunen is de onderste cutaway/horn, die is net iets té scherp. (+natuurlijk de 6 in - line, toch ook wel een must als je voor strat gaat)
voor de rest , bouwen die handel!!
grtz
Mooi ontwerp!
Als ik naar het totaalplaatje kijk van je gitaren, is de slagplaat altijd een toevoeging; wijst hij richting de knoppen of volgt de body.. Dat mis ik bij deze... Nu lijkt het of hij er, bij gebrek aan beter, zo opgekwakt is. Tis 't net niet..
Voor de rest vind ik het ontwerp mooi in lijn bij de rest van je modellen..
Ik vind het ook, die onderste hoorn mag iets dikker en iets meer naar voor 'gekruld'. Een beetje zoals die van de Kings.
Naamsuggestie: Marquess? (http://en.wikipedia.org/wiki/Marquess)
btw hoe staat het met de Commander?