Dank je, maar het gaat om een pushpull. Ik zoek dus naar een oplossing in de pot zelf, en niet iets wat tegen de knop aandrukt. Immers, als de knop omhoogstaat vervalt die weerstand.
Printable View
Dank je, maar het gaat om een pushpull. Ik zoek dus naar een oplossing in de pot zelf, en niet iets wat tegen de knop aandrukt. Immers, als de knop omhoogstaat vervalt die weerstand.
gewoon de schacht waar de as van de potmeter doorloopt effe "knoeien" dwz effe met een tangetje een beetje ovaal knijpen, pas op niet te ver want dan draait de pot wel heel erg zwaar.
Heb zojuist een willekeurige pot uit elkaar gehaald en ik denk dat dit hem niet gaat worden. Ik heb namelijk geen idee hoe ik hem weer in elkaar kan krijgen (althans zo dat-ie het ook weer doet), en ik heb hem nog niet eens zover uit elkaar gehaald dat ik bij het juiste onderdeel kwam.
Klinkt goed, maar krijg ik dan de moer(en) er wel weer omheen?
moet je doen als de pot gemonteerd zit dus de moer er omheen zit, let wel knijp je te hard dan heb je een probleem en later vervangen van de potmeter is dan ook lastig, dus probeer eerst met een oude pot hoe hard je moet knijpen.
anders gewoon wennen aan de nieuwe veel lichter werkende potmeter.
Ik zal het proberen!
edit: Is vooralsnog niet gelukt... zo'n schacht is toch best stevig. Maar misschien moet ik wel een andere tang gebruiken dan die in mijn zakmes (zelfs al is het een victorinox).