Ik heb ze nu twee dagen en 8u spel achter de rug, dat stemmen is juist tweede keer en dan opnieuw nog eens maar we zien wel :supercool:
Printable View
Het is maar net wat je wil.. Ik verbruik een setje Boomers per maand, 1,5 maand.. Elixirs gaan een maand of drie, vier mee.. Het kloterige van Elixirs vind ik als de teflonlaag los begint te laten.. Dan krijg je van die oneffenheden in de snaar.. erg irritant.. Ik vind het ook fijn om voor een gig of belangrijk oefenmoment ff een nieuw setje (van 4,95) erop te gooien.. kost bijna niks en het is weer strak.. (goed oprekken om slips te voorkomen, en er is niks aan de hand) Elixirs zijn fokking prijzig.. Volgens mij drie keer zo duur dan een setje Boomers.. Dan vervang ik ze liever gewoon.. wat meer moeite, maar je hoort het wel goed en je snaren zijn gewoon goed. Ik heb erg last van zweethanden en bij mij zien ze er na een avondje spelen al niet meer uit.. Maar ik vind elixirs een no-go..
Wat Timo zei.. Voor een akoestische gitaar is het wel weer een tof snaartje) En voor een backup gitaar is het idd super!
Ik vind Elixirs erg fijn. Laatst na een half jaar nieuwe snaren op mn jaguar gelegd, omdat er tijdens de repetitie 2 waren gebroken (wat wil je, na 6, 7 maanden). Ik merkte nu wel iets verschil qua klank, maar zeker niet veel.
Het rotte is dat ik momenteel best veel met strijkstok speel en dat ding heeft 0,0 grip op Elixirs, tenzij de coating er al helemaal afgeragd is....
Ik had ook heel erg last van geoxideerde snaren door het zweet, maar elixirs vond ik te duur en niet lekker klinken.
Ik gebruik GHS Boomers en dan doe ik er zelf een coating op (van dunlop geloof ik, maar ik kan het wel even nakijken als je interesse hebt). Snaren blijven veel langer goed en geen last van dat de coating loslaat en oneffenheden achterlaat.
Ik heb de mijne alweer 6 maanden op mijn repetitiegitaar en de coating zit er ook gewoon nog helemaal op volgens mij. Wanneer die begint los te laten gooi ik een nieuw setje erop, heb er toch nog een paar liggen.
De prijs staat me niet tegen. Ik bestel mijn snaren bij nekymusic en daar kost het echt geen drol. Komt op 5 euro ofzo, dus per shipment bestel ik 4 pakjes die ik dan vervolgens op mijn 4 meest gebruikte gitaren gooi.