-
Leuke verhalen allemaal.
Die van mij is niet echt spannend. Ik heb eigenlijk altijd al gitaar willen spelen en tweeënhalf jaar geleden toch maar begonnen. Op markplaats een leuk setje gevonden, een Ibanez SA120 en een Cube 15X. Ik was met de trein naar Utrecht gegaan om het op te halen. Na thuiskomst snel aangesloten en ik dacht: Verdomd! Daar had ik eerder mee moeten beginnen!
Nu speel ik nog steeds met enorm veel plezier gitaar.:lp:
-
Haha ik ben begonnen omdat ik van m'n ouders een instrument mocht gaan spelen en omdat m'n vader echt heel "goed" gitaar speelt wou ik dat =P
-
Ha, leuke verhalen allemaal! Hier dan mijne:
Mijn vader speelt al eeuwen gitaar, en ik wilde dat als kind ook. Mn ouders waren echter uit elkaar, dus mn moeder vond dat niet zo'n goed idee. Ik mocht toen wél op pianoles, dus dat eerst gedaan.
Al die jaren nogsteeds het verlangen gehad, en altijd wel een gitaar in de buurt gehad, maar nooit echt fanatiek begonnen. Tot een jaar of drie geleden ik een paar maanden in Hamburg zat, zonder internet thuis. En ik had een gitaar meegenomen. Daar toen best veel op gespeeld en geprobeerd, bakte er vrij weinig van maar het was wel leuk! Toen ik terug kwam meteen een electrische gitaar gekocht, en door wat grapjes van vrienden stonden we nog geen drie maanden later op een open mic avond in Emmen keiharde metal te spelen voor een klein publiek! Iedereen was dronken (incluis wijzelf), maar stiekem ging het helemaal niet zo slecht. Het publiek ging uit zijn dak en ik vond het geweldig! Sindsdien helemaal verslaafd en alleen maar fanatieker geworden! :punk:
-
leuk ;)!
Mijn muziekbeginsel ligt ergens in groep 4: mijn moeder zeulde mij naar pianoles (een half jaar) waar ik haar achteraf wel heel dankbaar voor ben. De docente was een huppel***je van het conservatorium en ik was de eerste leerling: standaard kwam zij van het half uur 15 minuten te laat met het excuus "ik kom niet te laat, de bus komt te laat" met nadruk op het woord bus *trauma's!* Toen heel lang een aversie gehad van alles wat muziek was (tot mijn grote spijt!)
part 2: in 3 VWO gamede ik teveel, ID-crisis denk ik, waardoor ik op twee vakken terug moest naar de HAVO. Daar deed ik niets, haalde negens en begon weer te gamen: toen zeiden mijn ouders dat het toch echt afgelopen moest zijn: ik kon na veel inzet van pa en ma terug naar 't vwo waarna ik abrupt ben gestopt met gamen en een Alvarez RD20S kocht, akoestisch. na een half jaar had ik les van een enorm toffe en begaafde docent waar ik al snel overging naar een Swing S2 en een AD15Vt (halverwege 2008). In 2009 kocht ik mijn Fender Standard strat en sindsdien ging 't allemaal vrij vlug: hele zooi effecten gehad, toffe versterker gekocht in 2010 en sinds een maandje ofzo een Gibson Les Paul ;)...
jammer dat ik er pas zo laat achterkwam dat muziek maken zo tof is :D!
-
Mijn stiefvader speelde gitaar en speelde in de zomer altijd buiten in de tuin. Vroeg op een gegeven ogenblik of ik een paar akkoordjes wilde leren omdat hij een solotje wilde uitproberen en vanaf toen was ik verkocht.
-
Al in begin 2008 wilde ik weer een nieuw instrument erbij gaan pakken, na een paar jaar klarinet gespeeld te hebben. Foo Fighters, ja, daar wilde ik alles van kunnen spelen, DVD's werden dag en nacht gekeken, hoe deden ze dat wel niet? Ja.. Dat wil ik ook!
Ergens tegen augustus aan was het dan zo ver, mijn eerste gitaar, een starterssetje van LTD, met een of andere crappy versterker en een gitaar met 2 humbuckers, les was al geregeld, en toen heb ik het 2 jaar bij die leraar uitgehouden, maar veel ben ik er niet mee opgeschoten. Nu ben ik sinds september bij een andere leraar op les, en dat gaat super. Deze meneer ontmoet bij de guitarshop waar hij en ik vaker komen, regelmatig aan de praat, en nu is het een van mijn beste vrienden.. Zo kan dat gaan..
-
Ergens rond 1970 speelde ik een 'hand tap' stukje dat ik van mijn vader leerde. Helemaal fout dacht ik bij mezelf, maar het klonk wel leuk.
(Jaren later werd Eddie van Halen beroemd vanwege onder andere die techniek....heeft ie van mijn vader gejat...)
Enfin, het was ineens 1977 en mijn zus haar vriendje speelde "Smoke on the water", ook helemaal fout, maar dat was het moment dat mijn bescherm engel me een schop onder mijn kont gaf, om de gitaar op te pakken.
Ik zag het licht en vanaf die middag groeien mijn vingers in gitaar houding...
-
ergens in '88 moet het zijn geweest. van vrienden van mijn ouders twee gitaren gekregen. een merkloze akoestische en een aria jazzbak met een neckcrack.ik heb nog spijt dat ik die aria uiteen gesloopt heb en het hout heb weggeflikkerd... wist ik veel dat dat te repareren was. nou ja... ik had ook een boekje met akkoorden gekregen. en zo ben ik begonnen.
Jaren later, toen ik student was en op kamers woonde liep ik de plaatselijke muziekzaak in en speelde per ongeluk op een ovation. meteen verkocht. na drie maanden ravioli uit blik en ander goedkoop voedsel eten, kon ik weer verse groenten kopen. deze gitaar heb ik nog steeds. er zijn er ondertussen wel wat bij gekomen.
Sinds een jaar heb ik les, en moet mij allerlei gewoontes afleren die ik in de afgelopen 20 jaar mijzelf heb aangeleerd.......
-
Vijf jaar geleden gingen mijn broer en zus samen op gitaarles, maar al na twee lessen had mijn zus er geen zin meer in. Omdat mijn ouders wel voor een hele maand betaald hadden, ging ik het maar proberen in haar plaats. De eerste twee lessen vond ik helemaal geweldig, want ik had niet verwacht dat ik er een redelijk geluid uit kon krijgen! Maar al gauw begon het te vervelen, omdat het moeilijker bleek dan dat ik met mijn 12 jaar had verwacht.
Maar verlegen als ik was, durfde ik dat niet te zeggen tegen mijn ouders ;)
Na een half jaar tegen mijn zin en falend Beatles nummers te hebben gespeeld (Ik ben opgegroeid met de Stones, en toen vond ik dat een goede reden om tegen de Beatles te zijn x), speelde mijn broer op een mooie zomerse dag Tears In Heaven.
Verrast dat er meer dan slechts akkoorden uit die houten plank kwam, ging ik aan de slag. Ik begon steeds meer handigheid erin te krijgen, en nogmaals een half jaar verder was daar mijn eerste elektrische gitaar (Een rode SX namaak-Strat mét zelf opgeplakte Stones sticker ^^).
Sindsdien is het onmisbaar :)
-
10 jaar geleden toen ik 8 was, zat ik in groep 5 van de basisschool en ik had een leraar die af en toe een liedje speelde op de gitaar.. vanaf dat moment wou ik het ook leren! Toen ben ik akoestisch les gaan nemen op een crappy gitaar school in de buurt, 2 jaar later electrisch op dezelfde school. Het enige wat je er leerde waren riffjes van bekende liedjes en dat was ik wel zat omdat je ze een keer ziet en dan al kan spelen. Dus ben ik privé les gaan nemen. Ondertussen ben ik een leraar verder waar ik al een jaar of 3 les van heb en het gaat prima!