Mijn ervaring is: gebruik NOOIT de meegeleverde schroeven, ik zet er langere en dikkere in :cooler:
Printable View
Mijn ervaring is: gebruik NOOIT de meegeleverde schroeven, ik zet er langere en dikkere in :cooler:
ik heb ook beide en als je alleen tussen die twee kiest, zou ik zeker voor de tweede gaan.
De eerste, die 'gewone' haak zeg maar, werkt goed voor gitaren waarvan het begin van de kop op gelijke hoogte zit. Zoals bij een Ibanez RG of een gibson LP bijvoorbeeld. Maar bijvoorbeeld een Jackson DK of Fender strat hangt daar niet echt lekker in.
Ik heb de haak zelfs wat platter moeten maken om ervoor te zorgen dat mijn gitaar er goed in bleef hangen.
Wat ß@®+ zegt.
Heb er hier twee van model 1 voor de akoestische en zes van model 2 voor de elektrische gitaren.
Ik vind 't idd beetje eng om 'm aan de muur te hangen, die Fender USA strat was écht een hele grote investering voor mij, maar hij staat nu op een te kleine studentenkamer op een normaal standaard... Da's ook niets ;)!
Ik heb in ieder geval een paar 100 mm schroeven liggen met bijbehorende muurpluggen dus dat komt wel goed ;)!
thnx voor jullie adviezen, ga voor nummer 2 :)!
Ik gebruik voor mijn les pauls al ruim 10 jaar het eerste model.
Naar volle tevredenheid.
Wel inderdaad langere schroeven gebruiken, gooi de meegeleverde meteen weg.
Voor een fender is het geen ideale muurhaak, maar goed, die heb ik niet.
Nooit problemen met de lak gehad, voor de witte sg die ik ooit had heb ik er een poetsdoek omheen gedaan, maar verder hangt het er lekker naturel bij.
Ik heb er laatst hier 5 van besteld, naar alle tevredenheid!
En het scheelt ook nog eens aanzienlijk met de prijzen hier..
http://cgi.ebay.nl/Guitar-Wall-Hange...item5640d8c53f
Ik heb het tweede type, en daar hangen bij mij momenteel een Squier strat en de Baja tele in. Ja, twee in één haak dus. Wel vastgezet met 6x80 schroeven in 8mm pluggen.
Hier ook: 4 haken "type 2" op een rijtje, waar met regelmaat 8 gitaren in hangen met de snaarkant naar elkaar toe. Schroeven waarschijnlijk 50 of max 60 mm lang. Het is natuurlijk afhankelijk van het materiaal waar je in boort, hoe lang en hoe dik je schroeven moeten zijn.