-
Engl E530 - ziet er leuk uit, klinkt geil, made in Germany.
Blackstar HT5 - te hoge output, met master volume wel te regelen, made in Korea, wel oke...
Engl Gigmaster 15 - wat een gaaf ding zeg, zeker eens uitproberen, made in Germany.
Koch Pedaltone - word er niet meteen wild van, maar is een test waard, waar gemaakt?
Fame GTA15 - made in China, valt dus direct af.
Tankman, ga jij maar lekker Blink 182 luisteren, jongen.
Dan luisteren x.a.d. en ik naar echte muziek.
-
Koch. Ik dacht in nederland. Tenzij geoutsourched naar China... Maar dat dacht ik niet.
Die Engl preamps kom je ook wel tegen via Marktplaats. Maar heeft wel een solidstate eindversterker.... Daarom kwam ik met de Koch.
Op de website van Koch zijn er diverse soundsamples aanwezig. En natuurlijk kun je die nog boosten met een metal pedaal.
-
Metal is voor jongens met een slechte muzieksmaak die niet kunnen spelen:seriousf:. Waarom valt made in China af?
-
http://www.youtube.com/watch?v=wZJnRIW-0hw
Deze jongen kan echt niet spelen inderdaad... :dance:
En Chinese meuk moet ik niet omdat:
- De bouwkwaliteit over het algemeen ondermaats is.
- De rechten van de mens in China systematisch geschonden worden.
-
Maar het is wel een weg naar welvaart. En de welvaart wordt wel gedeeld dacht ik in China (kan ik fout hebben)...
-
leuk truitje heeft die gitarist aan.. :soinnocent:
anyway, verkijk je niet op 'made in china'. Spullen zijn er niet standaard slechter en vele versterkers, of onderdelen ervan, worden in China gebouwd en dan ergens anders in elkaar gezet..
Waar koop jij je kleren dan btw?
-
Tja, China is een ontwikkelingsland. Maar een beschaafde samenleving begint helaas met een zekere mate van welvaart.
-
Er zijn op internet genoeg redenen te vinden om producten uit China te boycotten. Of je het daarmee eens bent of niet moet je zelf weten, vind ik. En ik ben me ervan bewust dat op veel gebieden het moeilijk is om alternatieven te vinden, zoals kleding. Maar laten we niet verzanden in een discussie over China.
Toch wel interessant om te weten dat die Koch volledig buizen is, terwijl bij Engl E530 alleen de preamp. De Engl Gigmaster 15 is wel volledig buizen, klopt dat?
-
feitelijk is de ENGL E530 ook alleen een (buizen) pre-amp.. bedoeld om met een power-amp op volume te brengen..
ENGL heeft echter een 1,5 watt transistor versterker ingebouwd, zodat de ENGL ook zonder externe power-amp te gebruiken is..
Ik stel voor om simpelweg eens wat te gaan testen en je niet compleet blind te staren op buizen.. zeker wanneer je iets voor thuis zoekt in de metal hoek. De ENGL e530 is misschien juist dan ideaal; fijne (en controleerbare) sound voor thuis. Hang er live een power amp aan en je bent klaar..
Volledig buizen op laag volume, ik heb vanalles gehad, maar het klinkt vaak net niet, of moet te hard om lekker te klinken.. Luisteren met de oren dus en niet puur & alleen kijken naar de buisjes en waar de fabriek staat..
-
Ibanez Valbee!
Ik vind het iig een prachtdingetje!