Ben benieuwd naar het resultaat.
Zwier heeft deze laatst voor een maat van me gemaakt.
De graphics heeft ie volgens mij op een soort folie laten drukken. Het eindresultaat was inieder geval prima.
Printable View
Ben benieuwd naar het resultaat.
Zwier heeft deze laatst voor een maat van me gemaakt.
De graphics heeft ie volgens mij op een soort folie laten drukken. Het eindresultaat was inieder geval prima.
Nou... De eerste poging met de witte laag is flink mislukt. Let's explain...
Om de overgang te spuiten heb ik een soort stencil/template gemaakt van karton en ik had het idee om deze iets op te hogen met punaises zodat er nevel onder kon komen langs de rand:
http://gallery.me.com/m.vdham/100011/IMG_0013/web.jpg
http://gallery.me.com/m.vdham/100011/IMG_0008/web.jpg
Uiteraard had ik dit eerst gedaan op een teststukje en dat leek goed te gaan, op mijn gitaar moesten echter meerdere lagen om het goed dekkend te krijgen. Het resultaat is dat er zoveel nevel onder is gekomen dat dit zo ver onder mijn template is gekomen dat de punten waar de punaises op rustten zichtbaar zijn.
http://gallery.me.com/m.vdham/100011/IMG_0018/web.jpg
Ik heb even met het idee gespeeld om het op te lossen met een beetje schuurwerk maar ik was ook niet helemaal tevreden met de onvergangen langs de rand van de gitaar dus ik ben maar hard gaan doorschuren :soinnocent:
Er gaan eerst were een paar lagen Fiesta Red overheen voordat ik weer aan de slag ga met Olympic White.
Wie weet een goede methode om de overgang zo mooi mogelijk te krijgen (liefst zo strak als het origineel)? Alle ideeën zijn welkom!
Hey,
Gave strat! Deze uitvoering heb ik nou nog nooit gezien.
Ik zou denk ik eerst de vage lijn maken zoals je de eerste spuitronde hebt gedaan en daarna de mal meer over het witte verschuiven zodat de spuitnevel niet meer op het Fiësta rode kan komen. Evt. de genevelde lijn afdekken /-plakken bij de volgende spuitrondes.
vr.gr.
Branko
Hey daar,
Jammer om te horen en zien dat je eerste poging mislukt is!
Misschien is het een idee om hetgeen wat je niet gespoten wilt hebben af te dekken met een opgevouwen deken of iets dergelijks. Verder moet je er volgens mij goed opletten dat je begint te spuiten naast de gitaar en dan met een aardig tempo over de gitaar moet bewegen. Wellicht is het een idee om 1 of 2 "spuitstrepen" per dag te doen. Op deze manier kijk je iedere keer weer met een frisse blik op je vorderingen en zie je sneller of het gewenste resultaat behaald is...
Grtz Sonny
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik ook wel een beetje door heb waar het fout gegaan is. Ik heb wat goedkope spuitbussen gekocht om te oefenen omdat ik het zonde vind om te oefenen met de nitro cellulose van zo'n 20 euro per bus. Dat oefenen ging allemaal prima maar toen ik de gitaar ging spuiten ben ik natuurlijk met de nitro gaan spuiten. Ik heb er geen rekening mee gehouden dat daar heel andere spuitdoppen op zitten (of hoe je die dingen ook noemt). De dop op de nitro bussen spuit veel breder... Ik ga nu even voor losse dopjes kijken zodat ik met dezelfde doppen kan oefenen en uiteindelijk echt kan spuiten. Waarschijnlijk gebruik ik wel dezelfde manier die ik eerst gehanteerd heb (template/stencil van karton met punaises) maar plak ik wel de gitaar af waar ik wil de de overgang helemaal stopt.
je zou hier even kunnen kijken: http://www.tdpri.com/forum/tele-home...pop-build.html
Persoonlijk zou ik zeggen: geen templates, neem een airbrush en doe het uit de hand.
Even een update!
Hoewel ik mn testbody in de tussentijd al aardig onbruikbaar heb gemaakt (lak schuur je er natuurlijk zo af, maar zodra je dr op gaat oefenen met gaatjes boren wordt het een ander verhaal) begint het project redelijk vorm te krijgen.
Morgen komt de body voor het echte werk en ben ik ook voorzien van een nieuwe lading nitro fiesta red.
In de tussentijd is een lading spray caps binnengekomen van www.graffiti-shop.nl. Voor de prijs hoef je het niet te laten dus ik heb ze meteen allemaal gekocht. Die ga ik allemaal proberen op testhout tot ik de juiste heb gevonden om de overgang van fiesta red naar olympic white goed te krijgen.
Er wordt al flink geoefend met de artwork (voor een gladde ondergrond gebruik ik transparante A4 voor overhead projectors). Modelbouw verf in combinatie met pencelen gaf niet het gewenste resultaat. Acryl stiften (van Molotow) werken al vele malen beter maar toch heb ik gisteren nieuw materiaal ingeslagen om een andere insteek te proberen. Met fine line tape voor pinstriping, maskeer folie, schilders tape en een x-acto mesje wil ik de pinstriping methode gaan proberen: lijnen afzetten met fine line tape, de rest afplakken met maskeer folie en schilders tape en dan spuiten. Voordeel: super egaal resultaat en ik kan de artwork met nitro aanbrengen. Nadeel: kom ik op terug na de eerste pogingen. Een ding is zeker, de artwork is een b**** om aan te brengen (kon ik nu maar airbrushen).
De artwork zelf begint ook aardig vorm te krijgen. Kwestie van uitvergroten op het juiste formaat en overtrekken met carbon papier:
http://gallery.me.com/m.vdham/100011..._small/web.jpg
En als afsluiter een foto van het laatste onderdeel dat net binnen is gekomen:
http://gallery.me.com/m.vdham/100011...late_2/web.jpg