-
Ik zelf ben begonnen met de
-Fender CD-60 .
ongeveer 130 euro nieuwprijs.
en ja dat akoestische halzen breder zijn is niet het enige?
ook de dikte dus van boven (frets) tot onder is dikker dan bij elektrischisch dit zorgt er ook voor dat je moeilijker 'speelt' . (correct me if i'm wrong.)
:lp:
-
Ik ben ook pas effectief twee jaar bezig, maar ik heb vaak genoeg moeten overschakelen als ik naar muziekwinkels ga om gitaren te proberen. De halsbreedte doet mij niet zoveel, de string spacing bij de brug brengt mij veel erger van minjn stuk.
Taylors hebben een vergelijkbare halsdikte (dikte, niet breedte) als elektrische gitaren. De goedkopere modellen hebben echter wel een smallere hals.
-
string spacing lijkt mij eigenlijk wel ongeveer gelijk met breedte vd hals
ik bedoel, je gaat niet de snaren even dik op elkaar laten zitten bij een bredere hals en dan aan beide kanten een cm open laten voor geen snaren...
maargoed ik ga waarschijnlijk gewoon in de vakantie een keertje kijken bij de muziekzaak wat ze allemaal hebben :)
-
Jawel hoor. Heb genoeg gitaren bespeeld met een iets bredere hals waarbij de string spacing in verhouding met een smallere hals niet breder is. Zijn ook opties als je bv een Martin laat bouwen, je kunt dan een smalle hals met een bepaalde string spacing, een bredere hals met diezelfde string spacing, of een bredere hals met een bredere string spacing.