Allen alvast bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnenkort maar weer eens op de /een AC30 spelen en gewoon met een paar pedaaltjes proberen er een mooie high-gain eruit te krijgen! Verdere reacties/ideetjes altijd welkom!:)
Printable View
Allen alvast bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnenkort maar weer eens op de /een AC30 spelen en gewoon met een paar pedaaltjes proberen er een mooie high-gain eruit te krijgen! Verdere reacties/ideetjes altijd welkom!:)
emma reezafratzitz.. Mooi pedaaltje.. ik hoop deze ook nog een keer te kunnen bespelen icm een AC30.. Alleen ik denk moeilijk te krijgen pedaaltje?
Valt wel mee denk ik? Ik weet niet of -ie ze nog heeft, maar De Gier had ze vroeger. Er zullen vast meer winkels zijn, meestal zijn dealers wel te vinden via de site van een merk.
Smaak is een tikkie veranderd, da's waar. Zeker met mijn CMW'tje zat ik automatisch in het hoog-mid, met de Vox is dat wat meer full range geworden. Ik stel de Vox ook niet erg middy af, is een beetje overkill met een duo M20's eronder. Mijn LP is ook redelijk breed, niet erg neuzig op het brugelement, de Tube King had ik vroeger ook wat neuziger afgesteld dan nu en de Klon die 'm nog iets boost geeft ook maar een heel beperkte mid boost. Als ik het zo dus bij elkar optel heb je dus hartstikke gelijk :D Maar door de mix prikken (ook live) gaat meer dan prima. Een goed hoog dat wel 'prikt' maar niet schel is, is misschien ook wel een beetje een ondergewaardeerde factor in het door de mix prikken. Maar goed, ik dwaal af ;)
afdwalen haha:P gebeurd vaker(A)
Maar nog andere opties? Of hebben we ze met gemak wel gehad?
En maakt het ook veel uit of je een buizenpedaaltje neemt (English muffin bijv)
of een gewoon pedaaltje?
Veel mids is weer zo'n internet hype die zijn eigen leven is gaan leiden en voor verschrikkelijke gitaargeluiden zorgt, IMO.
De hype ontstond in de tijd dat men doodgegooid werd door metal- en rockbands die (o.a.) een metalzone gebruikte op stofzuigerstand. De gain helemaal open en het midden helemaal dicht. Afschuwelijk geluid.
Het advies was meestal om het midden wat meer open te draaien en de gain te verminderen. Hierdoor krijg je een gebalanceerder geluid. Werkte destijds prima en de meeste mensen ondervonden in bandverband ook degelijk het voordeel van "iets meer midden".
Tegenwoordig leest iedereen dat je je mids helemaal moet opendraaien. En dan is het vaak nog niet genoeg.
In mijn opinie is dat bij het gros van de versterkers van tegenwoordig helemaal niet meer nodig. Het middengebied is meestal dusdanig aanwezig, dat het opendraaien ervan alleen maar zorgt voor een TE aanwezig gitaargeluid dat helemaal niet meer gebalanceerd is.
In mijn optiek moet je spaarzaam zijn met je mids. Het is de belangrijkste frequentie van je gitaar en kan een sound compleet maken of breken.
Ik hou het meest van gitaargeluiden waar alles zo gebalanceerd mogelijk klinkt. De juiste hoeveelheid hoog, zonder al te schel of fizzy te worden, de juiste hoeveelheid laag, zonder zompig of dun te worden en de juiste hoeveelheid mids zodat je prikt, zonder een kwakerig of te aanwezig geluid. Deze balans kan per persoon natuurlijk verschillen, want niemand hoort hetzelfde. Wat de een neuzig vindt, vindt de ander juist weer gebalanceerd.
Sorry voor de offtopic, maar ik merk dat er veel nieuwelingen zijn die alles klakkeloos overnemen dat op internet staat, zonder na te denken of te luisteren of het wel werkt in de context waarin ze het gebruiken.