Ik heb niets paraat nee, sorry.
Ik zal wel even wat kunnen opnemen. (geef me ff een kwartiertje)
Wat ik alvast kan zeggen is dat de hij heel smooth en warm klinkt.
Printable View
Ik heb niets paraat nee, sorry.
Ik zal wel even wat kunnen opnemen. (geef me ff een kwartiertje)
Wat ik alvast kan zeggen is dat de hij heel smooth en warm klinkt.
Zo!:seriousf:
Air Zone Clean (Dus helemaal niets ertussen, rechtstreeks):
http://www.soundclick.com/bands/page...songID=8971403
Air Zone met een randje (Amplitube 3, preset):
http://www.soundclick.com/bands/page...songID=8971404
Eerste deel is volledige humbucker, tweede deel is split.
:soinnocent:
Dat lijkt me een gave pickup, maar niet met genoeg power. Ik zat zelf te denken (niet voor deze gitaar eigenlijk) aan een D-sonic en een Air Norton. Maar eerlijk gezegd denk ik dat de Sonic te zwaar is voor mijn mahoniegitaren en dat ik voor iets als een D-Activator, Tonezone of X2N moet gaan.
@Goldwomen: yep, van marktplaats. Verkoper kwam zelf met een ruildeal.
Allereerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om wat samples te maken en te posten!
Meteen even geluisterd. Ik denk inderdaad dat het wat warmer
klinkt. Om nu te zeggen dat het een wereld van verschil is nou nee.
Ik zal kijken of ik morgen ook een paar samples op die manier kan posten.
Heb je zijn gitaar ook met de stock pickup gehoord? Die zou ik er wel graag bij willen horen. En dat vind ik ook gelijk het probleem van al die samples van DiMarzio. Leuk dat ze wat samples neerzetten, maar tis niet objectief.
Het zou erg tof van ze zijn als ze met een paar standaard gitaren (Les Paul, Strat, PRS Custom, extreme metal Ibby) alle pickups laten horen met dezelfde riffs (clean, clean rhythm, scheur en solo). Dat zou ik doen als ik pickups maakte, volgens mij wordt je daar erg geliefd mee.
Ja, zo opgenomen door de computer merk je minder van het karakter van een pickup. Als je bijvoorbeeld door een versterker speelt is het weer een heel ander verhaal. Dan komen de boventonen meer naar voren etc.
@LM: Ik zou vooral niet voor een X2N gaan, dat wordt moddergooien. Tone Zone is het broertje van de Air Zone en heeft meer output.
Kijk ook eens naar de Alternative 8 of custom 5 van Seymour Duncan
Net even op Ibanez site gekeken, in de SA260 zitten andere pickups:D
(maar het kan ook verschillen afhankelijk van het jaar waarin de gitaar gemaakt is)
Misschien zijn die pickups van de SA260 wel beter te pruimen idd.
En meer sample riffs zijn idd zeer welkom, je koopt pickups ten slotte altijd blind zonder te weten hoe het in je eigen gitaar gaat klinken.
vergeet niet dat de gitarist zelf misschien nog wel de grootste invloed heeft op het geluid.
Alleen al het feit dat ik alleen met mijn vingers speel ipv plectrum geeft bij een sample straks toch weer een vertekend beeld.