+1
(wat was dat een boutding zeg, gelukkig kunnen verkopen aan iemand die Koch ook helemaal te gek vond :seriousf:)
Printable View
Even nuanceren..
Ik snap wat jullie bedoelen.. Ik heb die MXR ook. En inderdaad, dat is een heel (HEEEL!) lastig pedaal! Op heel veel amps klinkt ie sowieso zwaar kut. Heel schel, korrelig en fissig. Na overgestapt te zijn op Fender amps (hotrod serie), en na heel veel tweaken (de pots zijn supergevoelig!), krijg ik er eindelijk een goed geluid uit. Daar komt nog bij dat eigenlijk alleen standje 1 a 2 en volledig volle bak een lekker geluid geven... Alles daartussen is korrelige-fizz-crunch-poep.
Daarentegen is de boost die erin zit de beste die ik ooit gehoord heb, alleen daarvoor al het kopen waard. Echter, die is ook los te koop! Ik zou dus ook concluderen: koop dit pedaal NIET, behalve als je heel goed weet wat je doet..
Ik zou btw ook niet voor boetiekmerken gaan... Je betaald teveel voor wat je krijgt en als er iets stuk gaat is het altijd lastig om ergens om de hoek een vervanger te vinden. Ik doe bijna alles met slechts een combi van TS-9 en DS-1. Als er dan iets doorbrand ren ik naar de eerste de beste gitaarboer en haal voor circa 100 a 150 eu ff nwe spulletjes. Flexibiliteit en veelzijdigheid voor alles! (Nja, alles...)
D.
Heb ff een reactie geplaatst in het "post je pedalboard" topic, pagina 923.. Ik speel meestal met een Gibson Les Paul standard of Ibanez S-serie. Humbuckers dus. Maar ook met mn Fender strat krijg ik echt een heel mooi geluid, no problem. En dan zit er zelfs een Noise Supressor van Boss tussen ook nog (puristen "bah bah..")!
Grt D.!
Weer on-topic
Bedankt voor de reacties!
De Carl Martin Hot Drive 'n Boost lijkt mij wel wat!
Ook zal ook wel eens gaan luisteren naar die MXR.
Binnenkort jullie suggesties uitproberen over mijn amp bij de muziekwinkel.
Ideeën zijn altijd welkom! :)
bedankt voor jullie hulp!
Ik heb vorig jaar een OCD (versie 4) gebouw met onderdelen uit de Newtone-shop, ongeveer 30 euro aan onderdelen, een paar avonden solderen en knutselen en ben zeer tevreden over het resultaat! :mmmm:Citaat:
zoals OCD van fullltone, maar dat ligt totaal niet in mn prijsklasse
Grtz Roger
Hey bedankt kerel! Daar heb ik iets aan. Ik heb idd ook een Deville, maar de 4x10"versie. Zelf speel ik nog maar net met humbuckers (er komt een topic over aan :)), normaal met sc tele en strat. Ik weet nooit goed welk pedaal ik moet gebruiken om te boosten en welk om de crunch te geven :chicken:. Het zal wel gewoon smaak zijn?
Die CM is in ieder geval makkelijk in de omgang én hij klinkt echt goed op een AVT50 kan ik uit ervaring zeggen. Die MXR: ik sluit me aan bij DeiDrago, het ding klinkt over het grootste deel vn zijn bereik erg schel en fizzy. Maar goed, misschien is dat op een AVT50 wel totaal anders. Het cleane kanaal is vrij donker gevoiced kan ik me herinneren en sowieso reageert een transistorversterker heel anders op een overdrive dan een buizenversterker.
Ik heb de Carl Martin gekocht via Marktplaats!
Ik geef binnenkort nog reactie wat ik ervan vind!
Bedankt voor jullie hulp!
Dr staat volgens mij een Danelectro Transparent Overdrive te koop voor
ca Eur 40.
Vergis je niet.....ze zijn goedgkoop maar erg goed.
Ook de andere overdrives in de Coolcat serie zijn zondermeer goed.
Maar ja...ook een beetje kwestie van smaak.
Groet,
Vinni