Valt er nog wat te argumenteren dan als je je eigen onnozelheid al hebt geedit? De topic starter is er met info zoals die van jou echt niet bij gebaat!
Printable View
Valt er nog wat te argumenteren dan als je je eigen onnozelheid al hebt geedit? De topic starter is er met info zoals die van jou echt niet bij gebaat!
Leuk zo'n discussie. Dat iemand iets verkeerds zegt kan gebeuren.
Wat een flanger en reverb is, weet ik ook wel en het is wel heel iets anders dan een distortion. Maar dat was mijn vraag niet.
Weet ik eigenlijk nog niet wat het verschil is tussen een delay en een echo.
Goed lezen is ook een kunst he? Misschien is het zo beter te begrijpen:
Delay(echo):test1,2.....test1,2.....test1,2
reverb:test1,2222222222222222222222222222
snappie??
of nog duidelijker:
Delay(echo):test een,twee....test een,twee....test een,twee
Reverb:test een,tweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Een echo IS dus een delay en een Reverb IS een GALM!!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-13 17:10 ]</font>
Nou, ik denk dat ik beter kan lezen dan jij. Ik vraag namelijk het verschil tussen een echo en een delay. Ik spreek nergens van een reverb. Ik weet ook heus wel wat een reverb doet.
Maar op veel effectapparatuur zie ik zowel echo als delay staan. Maar wat is het verschil was mijn vraag.
Vergeet dat hele reverb. Daar ben ik nooit over begonnen.
Snappie?
nou, dan ga je schoolgeld maar terughalen.
geplaatst 2003-04-13 0m 14.38u:
delay is een echo!!
Er is dus geen verschil,got it?.......got it?.......got it?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-13 17:31 ]</font>
Of ik word gewoon oud (laten we het hopen).
maakt niet uit joh, ik ben ook geen 18 meer.Als je vraag maar beantwoord is, dan is t toch okee?
Mij is nu dus duidelijk dat er geen verschil is tussen delay en echo (als ik jou mag geloven). Rest mij nog wel de vraag waarom sommige fabrikanten effectapparatuur verkopen, waar zowel een echo als een delay op zit, als er geen verschil in zit.
Vaak wordt Reverb ook als Echo omschreven. Naar mijn mening eigenlijk een beetje verwarrende woordkeuze. Het lijkt mij dan ook voor de hand liggend dat op de bij jou bedoelde kastjes een Reverb(echo) en een Delay zitten.Iets anders kan ik me er nl niet bij voorstellen.Feit blijft gewoon dat Echo net als Delay het hele signaal herhaalt.Denk maar aan de echoput of de echo in de bergen.Ik ben zelf in het bezit van een "antieke" Echo Chamber;das niet meer dan n kastje met een klein casettebandje die het signaal opneemt en ff later weer afspeelt,n soort bandrecordertje dus(analoge delay)terwijl op mn 1e amp n Farfisa 140w n echo zat welke een reverb was.Het beestje hoeft maar een naam te hebben,niet?
Ga ik ook maar eens een poging doen:
Delay: Herhaling van het originele signaal na een bepaalde tijd.
Echo: Als delay maar met een diffusie (klankverandering) als gevolg van de ruimte waarin het signaal zich herhaalt. (Bedenk dat al deze effecten simulaties zijn van ruimtelijke effecten en er dus ruimtes (kamers, zalen, kerken) worden nagedaan)
Reverb: Als echo maar korter en met een pre-delay/early reflections (tijd tussenorigineel signaal en de eerste heraling daarvan) korter dan hoorbaar. Verder meer difussie waardoor er meer een galmkarakter van een ruimte wordt nagedaan.
Voor Oszoso en Quint, Hou het effe aardig ajb.