Het grote speakerkasten topic wordt NU zo langzamerhand ERG onoverzichtelijk. Eigenlijk ben ik wel met H. Huisjes eens....
groetjes:),
Simon
Printable View
Sinds deze discussie zijn er al zeker 10 losse topics geweest over speakers en/of speakerkasten.
Ik ben nog steeds voor een apart subforum.
Ik niet,
Niels
Het heeft niets met techniek te maken maar met cultuur. Op de grootste Amerikaanse fora wordt gewoon alles binnen "Amps" besproken, maar in Nederland moet er weer een indeling voor worden gemaakt in subdivisies.
Tot zover mijn observatie. :harmony:
Balkenende liep ook achter de Amerikanen aan, en kreeg een motie van wantrouwen over zich heen. ;)
Ik vind het een beetje vreemd argument, dat de Amerikanen het ook doen. Die doen heel veel dingen die hier in Nederland niet echt gewenst zijn.
Daarbij is er al een splitsing in Moderne-, Vintage versterkers, Rackspul, Effecten en de Werkbank wat imho de leesbaarheid erg ten goede komt. Alleen speakers vallen overal buiten, dus of het nu techniek of cultuur is; imho zou een subforum voor speakers en cabinets het af maken.
Leuk dat het vertaald wordt als "je wil dat we het Amerikaanse voorbeeld volgen" maar da's wel heel creatief gebruik van mijn voorbeeld en mist het punt volledig. :sneaky:
Maar goed, om even op het "het hoort nergens bij" argument in te gaan: ook kabels hangen er een beetje tussenin. Staan topics over in Elektrisch, in Diverse, in Effecten... moeten die dan ook een eigen subforum krijgen?
Speakers en speakerkasten zijn zo ontzettend gekoppeld aan versterkers, ik zie niet in wat het overzichtelijker zou maken om het in een apart subforum te doen. Daarnaast: bouw je een eigen cab dan zet je het in Werkbank, ben je op zoek naar iets open je een topic of je reageert in het topic in Moderne Versterkers.
Nee, vind ik niet; een kabel is een kabel, die is goed, slecht of er tussenin, daar kun je niet echt over discussieren lijkt me.
Over speakers, kastconstructies, houtsoorten etc is imho net zo veel van mening uit te wisselen als over welk subforum dan ook.
Ik betwist niet dat het niet enorm gekoppeld is aan versterkers, en als alles mbt versterkers op 1 hoop werd gegooid, dan mochten de cabinets er van mij ook wel bij.
Echter dat is niet het geval, er is al een splitsing en juist door die splitsing vallen de discussies mbt cabinetten en speakers overal buiten en verdienen ze wat mij betreft hun eigen subforum....