Ja maar is het op het cleane kanaal niet heel storend dan? Niet onbruikbaar?
Printable View
Ja maar is het op het cleane kanaal niet heel storend dan? Niet onbruikbaar?
Ik heb zelf al 3 jaar een wh-10. De klank is voor mij hoe een wah zou moeten klinken (persoonlijke smaak) maar ik stoor mij wel gigantisch aan die volumeboost. Op beide standen geeft hij die boost bij mij (guitar - bass) en vrienden van mij schieten spontaan in de lach als ik de wh-10 op podium gebruik. Ineens prik je harder door de mix dan een naald in een ballon en overstem je heel de band. Leuk als je een zware egotrip wil zetten maar anders ;) ...
Vandaar ben ik heel benieuwd naar de reissue. Ik hoop dat ze het probleem aangepakt hebben.
Maar hier staat dus dat ie precies hetzelfde als het origineel is.
http://www.invisible-movement.net/20...ibanez-wh10-v2
Het hangt er een beetje vanaf welk doel je er mee wil bereiken. Ik heb hem vanavond nog over het cleane kanaal van m'n (recentelijk aangekochte) HOOK getest, en vond het erg gaaf klinken voor wat ik ermee deed op dat moment. :strat:
De boost knop staat bij mij op 11.00 uur trouwens.
Ik heb niet het idee dat het een gigantische volume boost is, maar hij klinkt wat mij betreft ook zoals een wah "hoort te klinken".
Dat vind ik trouwens van een Dunlop GCB-95 ook wel, maar deze is wat scheller, langere sweep, heeft geen/nauwelijks boost, en zuigt toon als een tierelier, echt! Maar daar zijn weer zat andere topics over te vinden.
Ik heb er totaal geen verstand van, maar is er niets te doen aan die volume boost?
huh??????????
Edit: sorry, dacht dat mijn verhaal niet te zien was. :makeup:
Geen idee, ik heb er niet echt last van, wat de volume boost betreft.
Je kunt proberen om Dirk_Hendrik (actief forum lid en "pedalen-guru") te benaderen hierover, maar er zijn legio andere wah pedalen die net zo goed klinken en geen volume boost hebben, vaak wel prijzige pedalen.
Dat heeft ie wel, alleen is het meer volume-neutraal...of in ieder geval een stuk kleiner, wat ook logisch is aangezien je een bas vaak clean bespeeld. Een clean kanaal waar je een boost op knalt gaat in verhouding echt een stuk harder door je mix dan hetzelfde boostsignaal op een overstuurd geluid. het is een mooie gedoseerde compensatie. De sweep kun je wel instellen.
Stel je de sweep ook met die ene potmeter in dan?
Volgens mij is het een soort van combi, hoe hoger de instelling, hoe intenser de sweep, en hoe hoger de boost.
De lengte v.d. sweep verandert volgens mij niet.
Ik heb deze knop niet veel gebruikt trouwens, maar staat bij mij altijd rond 12 uur.