Volgens mij is de onderste de chinees, afgaande op de trustrod cover, niet omdat die niet gecentreerd zit, maar meer omdat ie 3 ipv. 2 schroeven lijkt te hebben.
Printable View
Ik zou zeggen de bovenste als ik kijk naar de plaatsing en de dikte van de trusrodcover, verder zie ik nog verschil in de cutout en de bevenste ronding van de gitaar waarvan de bovenste een kortere cutout heeft dan de onderste die meer spitser loopt.
en wat zullen we lachen als ze allebei echt zijn :P
Ik zeg: de onderste is de wannabe
Ik ga meteen de soundfiles luisteren...
Yup fileA is de Gibson, fileB de neppert.
En daar gaat mijn street credibility...
Ik denk het volgende:
Onderste foto is de chinees
Ik vind soundsample A beter klinken dan B en dus denk ik, omdat dit misschien een instinker is, dat sample B de echte Gibson is en sample A de nepperd.
:cheerup:
Edit: Bij naderinzien denk ik dat de bovenste foto de chinees is, ik heb wel gespiekt op google afbeeldingen de trussrodcover loopt idd door tot de logo op de headstock.
De headstock van de onderste ziet een stuk lomper uit. De inlay is voor mijn gevoel veels te groot en voor zover ik kan zien overlapt de trussrodcover hem ook voor een gedeelte. Dus puur op uiterlijk zou ik zeggen dat de onderste gitaar op de foto de nepper is.
Qua geluid zou ik A als echte aanwijzen, meer toon.
B is wat rauwer, en dat is ook helemaal niet verkeerd.
Maar vooral: Lekker gespeeld! :ok:
de bovenste is de nepperd, gezien de positionering van de tuners en het soort tuners, de lichtere toets, het ontbreken van een wit randje aan de trusrod cover en de andere potmeterknoppen die ook nog eens verkeerd gepositioneerd zijn.
nr 2 klinkt me bekend in de oren, ik denk dat dit de nepperd is gezien ze heel erg naar de epiphone elementen klinken die ik eerst had....voor mijn smaak te vol, hoewel dat ook alweer dik een jaar geleden is :p
Ik ben benieuwd. Wanneer krijgen we het antwoord te horen btw?
Leuke test, Ben!
De gitaar uit sample B lijkt meer sustain te hebben, daarom denk ik dat dat de betere gitaar is, maar het kan ook aan het spelen liggen natuurlijk. Verder klinkt B wat meer fluwelig, sample A klinkt wat minder gepolijst en een beetje grof.
Mijn inschatting is dat B de Gibson is.
BTW, prachtig gespeeld!