-
Bij Thomann kun je ook een tap tempo pedaal kopen voor een Ground Control Pro.
http://www.thomann.de/nl/voodoo_lab_tap_tempo_box.htm
Goedkoop is hij niet. Kun je waarschijnlijk beter een Boss modden.
Die manuals van Voodoo Lab zijn wel vaker onvolledig.
-
Da's idd nogal prijzig voor een pedaal waarmee je slechts 1 enkel knopje erbij krijgt. Zelfs voor de helft zou ik 'm niet kopen :P (zoiets kun je volgens mij ook best zelf maken).
-
Die oplossing met een weerstand van 100k werkt toch niet. Vandaag geprobeerd maar dan krijg ik helemaal geen waardes meer.
Had voodoo lab gemaild en ze bieden zelf ook zo'n kant en klare tap tempo kast aan voor 50$, maar tevens een schema.
Het gaat om een SPDT switch. Dat ga ik dus morgen proberen.
Wordt vervolgd.
-
Wil je dat schema even delen misschien?
Ik heb nu al een maand of 5 die onderdelen liggen maar kom er steeds maar niet toe om de taptempo te gaan bouwen.
-
50 dollar is nog wel te doen en als je 'm zelf maakt ben je vast niet veel meer dan 15 euro kwijt. Dat vind ik een goed bedrag voor een knop. :P
-
-
Naar aanleiding van een topic in zelfbouw heb ik zelf ff 5 minuutjes lopen knutselen. Ik heb een oude switch (uit een Dunlop Wah) verbonden aan een stereokabel en die in de GCP gestopt. En het werkt perfect :O.
Het is een 1PDT switch (zo een dus) en op positie 1 verbindt ie pootje 1 met pootje 2 (beide aan dezelfde kant) en in positie 2 verbindt ie pootje 1 met pootje 3 (3 zit aan de andere kant).
ff doormeten gaf me de volgende gegevens over de GCP: tip verbonden aan sleeve geeft waar 127, tip verbonden aan ground geeft waarde 0 (dus voor de switch is dit net zo makkelijk als 1+1=2).
Het ziet er in dit geval niet mooi uit en ik heb geen metalen doosje, maar het werkt dus 100%. Een aanrader!!
-
Ik betwijfel nu wel een beetje of het gaat werken met een momentschakelaar. De latchschakelaar wisselt van 0 naar 127 en door 2x te klikken geeft ie een tap tempo. Bij de momentschakelaar zou ie het eerste signaal geven bij indrukken en het tweede signaal bij loslaten, maar dan zou je voor tap tempo het in- en uitdrukken precies even snel moeten doen. Ik heb dat eens geprobeerd (op de GCP kun je de switches ook op momentary zetten) maar dat werkt een stuk minder fijn dan latching. En volgens mij kun je de instellingen van de pedals niet veranderen. Am I wrong?