ziet er erg mooi uit en dit idee ging ook al door mijn gedachte heen.
hoe heb jij het schuurwerk precies aangepakt, de lak is nogal taai en het gedeelte van de lak waar serienummer en "made in USA" op staat wil ik zo houden.
Printable View
Hele goeie vraag: Ik kocht de gitaar zo..
Het verhaal achter deze LP Studio GEM, is dat ze van origine paars (met zwart) was, en dat de gitaar bij import in NL zo érg beschadigd was, dat de importeur alles verwijderd heeft. Vreemd genoeg is het serienummer en 'made in usa' nog wel zichtbaar aan de achterzijde. De paarse verf is nog de vinden in de pickup cavities, en ook een beetje in de rand, daar waar de toets de top van de gitaar raakt.
Om het rare verhaal helemaal compleet te maken: alle Gem's die ik tot nu toe heb gezien, hebben in de kop gewoon 'les paul model' staan, maar deze dus niet..
Trussrod cover is overigens niet origineel.
Maar: door de ontbrekende lak klinkt de gitaar heerlijk open, en ze speelt als een zonnetje.
ja die is er wel:
degene waar ik vanavond de Gibson van heb gekocht heeft deze gitaar 10 jaar geleden voor fl 250,00 gekocht, voorzijde was deels grijs gespoten en hij is aan het demonteren en schuren gegaan, maar had eigenlijk genoeg gitaren, maar weinig tijd.
Dit voorjaar heeft hij de gitaar in deze toestand naar Voxumana gebracht en daar nieuwe frets erin laten zetten en ze hebben het fretboard gevlakt, daarna is er niets meer mee gebeurd, de fretten zijn dus nog niet door een snaar beroerd.
oh ja, toen hij de Gibson kocht, zaten er zwarte Gotoh tuners op (heb ik er ook bij gekregen), maar ik heb ook de nieuwe ongebruikte originele door hem gekochte Gibson tuners erbij gekregen
uiteindelijk heeft hij vanmorgen vanwege tijdgebrek besloten de Gibson, met fors verlies te verkopen, aan mij dus:ok:
Fors verlis op 250 gulden? Da's helemaal een koopje! ;)
Nouja, gevalletje uiteindelijk nooit gerealiseerde opknapbeurt dus...
vet vet vetcool
wat moeten we toch zonder geert
vind em echt tof.
de losse onderdelen zijn ook gaaf om naar te kijken.
Herfretten bij De Gier zit volgens mij op zo'n 250 euro (weet het niet precies, maar da's inclusief afstellen), dus VoxHumana zal wel ongeveer op hetzelfde zitten..
Hm.. ik zie het eigenlijk wel zitten, nog zo'n kale LP.
Dan heb ik er één met P-90's en een met buckers..
Nou, zal ik dan binnenkort ff een foto schieten van mijn voorraad bak? *gniffel*
ja behoorlijk verlies, reken maar uit aanschaf 250,00 gulden, dit jaar nieuwe frets laten zetten en fretboard laten vlakken bij Voxumana (hij heeft niet gezegt wat het kost, maar goedkoop zal het niet zijn), nieuwe originele Gibson tuners gekocht en decals.
en ik heb er E 100,00 voor gegeven.....:makeup:
Gefeliciteerd Geert... daar heb je mooi mee gescoord!
En jezelf een beste bult werk op de hals gehaald...
'k Had 'm ook zien staan op MP maar het was mij teveel werk.
Als ik zoveel tijd in het klussen stop komt er van het spelen niets meer.
Maar aan jou is het wel toevertrouwd geloof ik!
Succes!