Dit gaat mijn kennis over elektriciteit te boven. Je kan o.a. Dirk_Hendrik ff verzoeken te reageren hierover....
Printable View
Mijn ervaring met de onespot is ook niet zo best. Ook een dikke brom. Maakte niet uit welk pedaal ik er op aansloot, bij elke combinatie was er die brom. Versterker was geaard aangesloten. Het ding is weer teruggestuurd.
Ik vermoed dat je een probleem hebt wat wel vaker optreedt met geschakelde voedingen. Hier is al meer over geschreven, gewone 'trafo' adapters hebben hier minder last van. Wat voor crybaby heb je precies?
Die geluidjes (piepjes) tijdens het stemmen komen wel vaker voor.
Dan blijf ik dus zitten met de volgende vragen:
- Ligt de reststroom aan slechte aarding van mijn Stratocaster?
- Is Korg eerst, Wah daarna, de best volgorde?
- Moet ik me zorgen maken over niet geheel silent tunen?
- Hoe kan het dat er soms wél brom is als ik de snaren los laat, en soms niet?
- Zou ik een alternatief moeten zoeken voor de One Spot?
Even véél vragen... maarwaarschijnlijk kan iemand ze wel snel beantwoorden :)
Ik bedoel: is er een defect als ik niet stil tune? Of is het gewoon een combinatie van de Korg en de Crybaby die samen een beetje geluid maken.
Want het maakt wel een beetje geluid, maar echt heel erg storend is het niet.
Over die reststroom: ik had er alleen last van toen ik vooral met m'n Strat heb gespeeld. Toen ik overstapte op m'n SG was er niks aan de hand. Ik doe trouwens ook maar een wilde gok hoor, ik heb geen flauw idee waar die reststroom aan zou kunnen liggen...
ligt de one spot heel dicht bij je wah? daar kan ook wel eens storing optreden...
en het lange snoer niet te dicht oprollen!
De DT10 heeft inderdaad geen volledige silent tuning, dat staat ook beschreven in het tuner topic, had je met een minuutje zoeken zó kunnen vinden :listen: