Ik bedenk me dat het eigenlijk nog makkelijker is om gewoon die Flower Booster van Newtone te halen. Heb je t hele pakket in 1 keer. Ik geloof wel dat ie met stripboard werkt ipv een PCB, maar dat maakt voor zo'n klein project niks uit.
Printable View
Ik bedenk me dat het eigenlijk nog makkelijker is om gewoon die Flower Booster van Newtone te halen. Heb je t hele pakket in 1 keer. Ik geloof wel dat ie met stripboard werkt ipv een PCB, maar dat maakt voor zo'n klein project niks uit.
gewoon een banenprintje inderdaad. Heb hem net af. Nu nog de bekabeling doen. Hij is lekker compact.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
http://img401.imageshack.us/img401/6126/p1010507wj8.jpg
He, waarom heb je een trimpot ipv potmeter?
Ik heb een tele gebouwd in het jasje van een Esquire. Het halselement, een humbucker zit verstopt onder de slagplaat. Die humbucker trekt het gewoon niet qua output, dus daar wilde ik een Sho aan koppelen onder de slagplaat. Die stel ik eenmalig in op de juiste output, dus ik heb geen echte potmeter nodig.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ponq
BTW, heb hem net bedraad en hij werkt super. Geeft een flinke boost.
Nu nog kijken of ie het in de gitaar zelf ook zou kunnen doen op alleen het halselement..
oke, bedankt jongens, voor de info en hulp (:.
ik ga voor de flowerbooster, het is toch wel handig dat ik het pakketje in 1 keer krijg,
bovendien heet newtone een prima service!. en is niet zo duur.
succes!
___
Dankjewel!
ik heb nog 1 vraag, wel een offtopic vraagje.
wat is "biassen"eigenlijk? ik kom het vaak tegen, maar ik weet nog steeds niet echt wat het inhoudt?
biassen = 'afstellen'
Dit slaat meestal op het finetunen van een voltage op een bepaald onderdeel. In bepaalde circuits moet je een transistor vaak 'biassen', dit doe je dan door een specifieke weerstand aan te passen tot je het juiste voltage meet. Je kan hier voor een 'trimpot' gebruiken.
weer wat geleerd :cooler:
ik ben nu toch aan het twijfelen..
tussen de jack ormans mosfet boost en de SHO.
want op de site van jack orman staat..dat als je het pcbtje besteld.. je er een lijst bij krijgt met alle "benodigdheden" als in..onderdelen.
lastig lastig.
overigens lijkt mij de range van newtone me ook wel wat.
maar iets zegt me dat ie mooier lijkt dan dat hij werkelijk is.
The Range is een Rangemaster-kloon. Komt prima geluid uit, als dat het geluid is wat je zoekt. Wel een andersoortige booster dan de SHO.
Wat is voor jou de waarde van dat lijstje van Jack? Dan kan ik je op zich zo ook wel geven ;)