-
Veel plezier ermee Rick.
Ik heb zelf ooit een half uurtje met zo'n ding zitten spelen bij NLM (volgens mij degene die nu bij Orpheo staat), maar helaas wilde ze mijn toenmalige DSL50 niet inruilen dus dat ging niet door :angry:. Welk cabinet gebruik je?
Misschien toch mijn huidige versterkerpark nog maar eens heroverwegen en toch een echte CMW doen. Nu moet ik het 'maar' met een JCM888 doen....
-
Ik heb een door Marble gebouwd cabinet met Fender speakers erin. Het is een closed back en nooit opengeschroefd dus ik zou het niet weten, maar het klinkt echt goed!!!
Hij is gebaseerd op de versterkers van Jimmy Page.
-
De blauwe Private Paisley is 'n andere amp/circuit, beetje VOX/Marshall-mix so to say. De koperkleurige Zeppo bij NLM, circuitmatig vergelijkbaar met de StudioCage maar met 'n ietsje cleaner karakter, oude prijs en andere buizen/trafo's/etc.
De StudioCage is gebasseerd op 1 v/d SuproCircuits die ik qua schema's 'n aantal jaren geleden kon vinden. Jimmy Page heeft op 'n aantal albums en voor de solo van "Stairway to heaven" een Supro versterker + Telecaster gebruikt maar heeft nooit willen zeggen welk model. Veel Supro-circuits-geprobeerd en deze vond ik behoorlijk dicht in de buurt komen, er zitten natuurlijk wat CMW-tweaks in en andere buizen/trafo's.
Het kastje was v/e oude, Italiaanse Geloso amp die vroeger veel als omroep-, zang- en/of gitaar-versterker werden gebruikt, voor de rest compleet nieuw opgebouwd met nieuwe parts.
't Is natuurlijk geen 10 kanaals channelswitcher met USB-aansluitingen, plasmascherm en elektrische raambediening :), qua veelzijdigheid: stelt de gitarist in staat zijn tone, manier van aanslaan, elementen, gitaren en effekten weer te geven. Gaat van jazzy-clean tot 70s crunch en als je 'm voluit hebt staan kun je dat gewoon met je gitaar-volume-regelaar en speel-dynamiek "aansturen".
@Rick: custom-made handleiding is verstuurd!
-
Jup ik zag hem:D
Specs:
Knoppen: Rond en wit:seriousf:
-
Gebruikte Hendrix in het begin ook geen Supro?
-
De eerste gitaar van Hendrix was een Supro Ozark
-
Met dit soort amps begrijp je pas wat 'dynamiek' is ;)
Van harte rick, ik denk met weemoed terug aan de keren dat ik de StudioCage die nu van Robbert is gehoord heb. Vet, vol en überdynamisch.
Semi-off topic over Page gesproken: mijn Iba LP is terug van knutselcursus en ik heb zowel spilt- als omgekeerde fase schakelbaar laten maken. Zelfs thuis met Boogie Studio + OCD kon ik daar ineens waanzinnige Page sounds mee halen. Slim mengen met de volumes en je hebt inens die "iets dunner dan normaal maar nog steeds lekker" Les Paul Sound. Maar toch liever een CMW Studio dan een Boogie Studio :D
-
Gelukkig maar:D Hoop dat die van jou ook snel af is! Net weer gespeeld, en ik denk toch echt dat de Vox overbodig gaat worden! Hij kan echt veel harder clean dan dat ik verwacht had! En wat je kan met de OCD over de StudioCage is ook echt machtig!!!
-
Gaaf Rik!
Ik had 'm al even in levende lijve aanschouwd en 't is een fraai beestje hoor...
-
Hoe is 't verschil qua clean/gain met die pull functie trouwens?