Ok ik zal proberen in het nederlands te vertellen wat die tech wil weten. Volgens mij is hij goed bezig als hij zegt dat het niet aan de processor kan liggen. Controleer dus de spanning op de schakelaar die het probleem veroorzaakt. Die schakelaar gaat een poort (pin) van de chip (80Cxxx) in.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
Die pin is programmeerbaar in verschillende varianten, maar ik hou het erop dat-ie in flank-gevoelige ingang staat. Maakt niet uit eigenlijk, kan ook niveau-gevoelig zijn. In ieder geval moet die input actief laag zijn en dus bijgevolg in rust een hoog voltage hebben.
Het kan zijn dat het een 5 volt circuit is, in dat geval moet je ongeveer 5 volt op de schakjelaar meten, als het geheel op 3 volt draait is dat natuurlijk minder. Als die spanning er niet staat is er iets aan de hand met de pull-up weerstand of de ingang van die chip.
Dus resume: 1 kant van de schakelaar zit waarschijnlijk aan de gnd. de andere kant moet je 5 volt meten als niet ingedrukt.
Als je geen 5 volt meet kan het zijn dat een weerstand niet is aangesloten. vaak is dat een weerstand in een "array". Een smal strookje met meerder pinnen (in dit geval w.s. 9). Het kan zijn dat er een soldering niet helemaal lekker is o.i.d. maar de print ziet er echt mooi uit.