als je een beetje handig bent en je weet precies wat je op je board wil en dit gaat niet veranderen (haha lekker realistisch blijven eh):
zelf een voeding bouwen
Printable View
als je een beetje handig bent en je weet precies wat je op je board wil en dit gaat niet veranderen (haha lekker realistisch blijven eh):
zelf een voeding bouwen
Waarom koop je geen stekkerblok, knip daar de kop af en hang de draadjes dan aan je schakelaar? Ik ga het zo ook doen. Die zekering ben ik nog over aan het twijfelen of dat echt nuttig is.
een goed stekkerblok heeft intern al een zekering, in geval van overspanning: dag stekkerblok maar de rest is nog heel
Over het algemeen is ondervoeding schadelijker dan overvoeding!
Mooi boardje wordt het! Maar hoe ga je de 230V afschermen?
Ja?? IK wil ook zoiets maken, maar hoe sherm je zoiets af, met krimpkousen?
Het gevaar zit het vooral in eventueel een los contact. Als het namelijk verkeerd gaat ( bijvoorbeeld bij een lading bier oid) dat heel de board onder 220 staat. En met beetje pech ook je gitaar.
Het punt is dat ik tot op heden geen enkele stekkerdoos heb gevonden waar mijn adapters netjes naast elkaar inkunnen. (tenminste.. zonder dat de stekkerdoos meteen mijn hele board opeet :) )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
daarom dacht ik aan zelf een stuk plaatstaal buigen, en daar een paar sockets in bouwen:
deze voor de input:
http://www.designnotes.com/Merchant2...0001/PSCM1.JPG
en deze voor de adapters:
http://i22.ebayimg.com/05/i/000/cf/87/8efa_1.JPG
ik was van plan om de draden, zoals hugo123 al zei, af te schermen met krimpkousen..
Het grootste probleem met dit alles is natuurlijk de veiligheid..
maargoed.. als je bier in een stekkerdoos op je pedalboard flikkert kun je ook wel kortsluiting krijgen.. vandaar dus de zekering..
TRouwnes als je ff oed werkt met die krimpkousen kun je misschien het zelfs wel vocht- bestendig maken.
De opmerking dat er bier op 230V gaat vallen is zeer reeel :satisfie: . Daarom heb ik mijn adapters achter mijn versterker in het stekkerblok zitten (zit d'r toch al), en heb de DC draad met 3 mtr verlengd en gaan in 1 kabelboom met de snoeren naar het pedalboard toe. Dus alleen low voltage DC onder mijn voeten :) en geen gekloot meer op het podium met 230V.
Zo te zien wordt het een mooi pedalboard!
Let dan een beetje op waar je je bier zet.
Ik ga er nog eens goed over denken, maar er zal wel een of andere vorm van plastic kap op komen zodat er niet meteen vocht aan de stroomvoorziening kan.