Joh! ;-)
Ik heb een set Vintage Vibe Guitars JG-90 besteld.
Printable View
Joh! ;-)
Ik heb een set Vintage Vibe Guitars JG-90 besteld.
Laat even weten hoe ze bevallen als je ze binnen hebt. Ik heb zelf een set Curtis Novaks in mijn Jaguar gestopt. Heb niet meer zoveel last van Feedback gehad. Heb ook nog niet heel vaak op hoog volume met het ding gespeeld, maar tot nu toe liep alles gesmeerd. Mooie elementen trouwens, wel een erg lage output.
zou op de oude een wax beurt loslaten.
oude minifriteuse en wat parafine en bijen was.
Is toch niet slecht voor een jag?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Dat vind ik ook niet. Toch zie je dat veel mensen met een jag er elementen met een hoge(re) output in willen of er humbuckers in gaan plaatsen. Dan mis je naar mijn idee de essentie van die gitaar een beetje. Die elementen die Dweezman nu besteld heeft hebben een hogere output en meer mid er in, vandaar mijn opmerking.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephistocles
Curtis Novaks heb ik overwogen, leken me ook hele mooie -natuurgetrouwe- replacements. De reden voor de keuze voor de VVG's is de waarschijnlijke betere bruikbaarheid in mijn bandsituatie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joey Handsome
Zo. Ze zitten er in. Ik heb natuurlijk niet kunnen A-B-en, maar ik heb sterk de indruk dat dat het schakelcircuit en de constructie van de Jaguar een groter onderdeel is van de sound van de gitaar dan bij alle andere gitaren die ik bezit. Waarom? Ik ben helemaal verlost van de feedback problemen, EN mijn Jag klinkt als een Jaguar, no doubt.
Ik ontving de JS-90's van Vintage Vibe Guitars prachtig verpakt, met handgeschreven spec sheets. Pete Biltoft is absoluut een vakmannetje, met hart voor de zaak. Het kan mss van het waxen komen ofzo, maar de pups ruiken zelfs lekker...
Omdat er onder de spoel nog 2 extra alnico V's magneten zitten, zijn ze hoger dan normaal. Ze liggen ook op de vloer van de body, en lager kan ik ze ook niet stellen. Even was ik bang dat ze te hoog zouden uitkomen, maar volgens mij is het in orde zo. Gister heb ik naast uitvoerig clean, ook 3,5 ton gain op de pups losgelaten, zonder een krimp. Yeah!
Hier een pic van deze p90-style pups (van een strat) van VVG:
http://www.vintagevibeguitars.com/windows/sc_90Win.html
Jammer is wel dat de karakteristieke claws niet passen, maar daar ga ik nog wat op verzinnen.
Mjummie!
Dus je hebt nu in principe P90's in je Jaguar?
Klinkt goed! Veel plezier ermee!
ff gepost op H.C.:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Product: Vintage Vibe Guitars JG-90
Price Paid: euro 115
Submitted 03/28/2008 at 01:34pm by Dweezman
Features :
matched pair of vintage vibe's JG-90. Single coil pick-ups, with a so-called P90 character. Maybe it's true, I never owned P90's. The pups are higher (due to extra magnets on the bottom) than original jaguar pick-ups. The claws don't fit, and I cannot screw the neckpup lower than it is now. It rests on the body. These extra magnets (AlNiCo V's)can be replaced by other -ceramic- ones (included). I didn't try those yet, guess it would alter the tone in someway. Although the outpit is higher than other Jag pups (besides the hotter SD's) I don't feel like having pups on fire now. And I'm very, very pleased with that.
Instrument :
My main guitar is a vintage '65 Jaguar, with neckbinding. Only the wood is original on this one, the rest didn't make it till today. When it came in my posession it had those terrible japanese version in it, which had to go immediatly. I replaced them with SD Antiquity II's, believing these were the best replacements in a real old Jaguar. Unfortunatly are these replica's not waxed (Should have noticed this myself) and therefore not usable on higher volumes and higher gain settings. In a previous Jaguar (MIJ) I mounted an SD SJAG1 and a lil '59 sc-sized humbucker. This time I didn't like the idea of having a humbucker in my vintage guitar.
I needed something else.
Sound : 9
I play in an indierock band, (monstertux.nl) using an VoxAC30 and a Twin Reverb. In between the Jaguar and the amps I use several fx: RMC1, zvex FF, RAF mirage, EHX mmdlx, Emma reezaFRATzitz, DNA gainfXXker II, DNA virtual tube, Sherlock Tremit and some more.
The first thing I noticed after installing these babies was that my Jag still sounded like a Jag. This was my main concern. I like the guitar for her looks, but also for the sound. In my opinion the contruction of the Jaguar contributes largley to the sound of the guitar. More than i.e. a Stratocaster, where pup changes really can change the tonal characterics.
In fact a great compliment for these JG-90's. Now I own a great sounding, beautiful looking, neat playing tone monster, suitable for far more musical directions than it ever did before.
Overall Rating : 8
When stolen I have a problem. The JG-90's would be replaced immediatly, but a Jaguar like this will be hard to find.
I own a very fine relic Fender Stratocaster (30th anniversary Guitar Center), 2 Tokai Silverstars, a Fender Telecaster Deluxe, an early japanese Fender Thinline and some other stuff. Amps: Vox AC30, silverface Twin Reverb and a awesome Vibroverb Amp.
The pick-ups were nicely packed and shipped by VVG, mails correctly answered and so on. They even smelled nice! (wax?)
Hi Dweezman. Klinkt goed, kun je eens een mp3tje maken en hier posten bijvoorbeeld? Ben wel benieuwd hoe ze klinken...(hoewel een A-B niet meer mogelijk is...)