Dankje Roland! Mede mogelijk gemaakt door jou ;) Kom gerust een keer langs als je in de buurt bent!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
Printable View
Dankje Roland! Mede mogelijk gemaakt door jou ;) Kom gerust een keer langs als je in de buurt bent!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
De stoptail staat inderdaad iets hoger dan normaal, omdat ik een medium-hoge actie prefereer. Desondanks speelt hij erg licht voor een Les Paul en de gitaar heeft een smalle hals.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Hij speelt en klinkt beter dan mijn 86' Les Paul Standard met rosewood toets.
actie heeft niks te maken met je stoptail. sustain WEL. actie=brug. sustain en snaarspanning=stoptail. Vandaar: stoptail hoog=supersoepel spelen. imo mietjes-afstelling.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
wat een bullshit Orph. Moet je niet gewoon gewoon je gitaar afstellen zo als jij het lekker vind spelen?Citaat:
Ik snap niet wat je bedoeld met een mietjes-afstelling.Citaat:
Ik heb gewoon alle originele onderdelen er nog op zitten, allemaal zwarte hardware, incl. Tune-O-Matic bridge...perfect naar eigen smaak ingesteld.
Ik weet niet wat je met supersoepel bedoeld? Hij speelt van nature al heel soepel, maar ik heb de snaren niet te dicht op de ebben toets zitten, omdat ik heel kritisch ben in ratelingen over de hele toets (losse tonen). Ik heb de snaren dus wat hoger gezet t.o.v de toets/frets en hij speelt als een dijk.
Moet gitaar spelen per sé moeilijk zijn dan ? Als hij goed klinkt kan het toch geen ene kloot uitmaken hóe hij het doet. Al tapt hij met z'n rechter kleine teen omdat hij het makkelijker vindt....lekker interresant. Als het maar beukt.Citaat:
En groot gelijk heb je! Mijn snaren liggen ook niet extreem laag, omdat ik ook een hekel heb aan dat geratel. Zeker omdat ik nogal eens hard aansla heb je daar eerder last van.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamhammer_71
En de laatste keer dat ik checkte was ik nog geen mietje :cooler:
Mensen, de hoogte van stoptail heeft geen fuck te maken met de actie! De hoogte van je brug bepaalt de actie, niet de hoogte van je stoptail. Ik weet niet wat de hoogte van je stoptail wél voor invloed heeft op de bespeelbaarheid, ik denk weinig. Eén ding is zeker, een hoge stoptail op een Les Paul of Sg ziet er níet uit!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
Ik had het verkeerd begrepen, maar het belangrijkste is dat je je gitaar moet afstellen zoals jij het lekker vind spelen, en dat het je reinste bullshit is om dat 'mietjesachtig' te noemen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fumi SG
Op welke gitaar ziet dat er wel uit dan?!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fumi SG