Kep hem ook, aangenaam tunertje, duidelijk display en precies.
Perfect voor mij.
Printable View
Kep hem ook, aangenaam tunertje, duidelijk display en precies.
Perfect voor mij.
Ach, zoveel verschil zit er niet tussen de Boss, Korg en de Planet Waves! Maar de Boss schijnt een beetje toon weg te zuigen en is wat minder accuraat dan de Korg en de PW.
Zelf wilde ik eerst de Planet Waves kopen, maar ik ben toch uiteindelijk voor de Korg gegaan! Die is heel erg fijn, duidelijke ledjes (ook 's avonds), lekker simpel (inpluggen en stemmen maar) en reageert heel snel op het aanslaan van een snaar. Ik ben er heel erg blij mee :) Bovendien is hij gemaakt van een sterk metaal (aluminium?) en het ding lijkt niet kapot te gaan!
Maar nogmaals... een wereld van verschil zal er heus niet zitten tussen die drie pedaaltjes!
Oh dat is de Korg DT10 toch ofzo?Geloof dat die rond het zelfde budget zit als ik me niet vergis.Ach ik wil niet meer uitgeven dan 100 euro dus ja wil een keuze maken uit die PW,Boss en de Korg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Ik heb laatst ook de TU-2 gekocht, prima ding! Stemt prima, en is ook nauwkeurig zat!
Ik heb ook de Boss, en ik heb geen toonverlies kunnen ontdekken. Nu ben ik geen toonpurist, maar ik weet wel aardig wat ik hoor. Heel veel toon verlies je er iig niet mee.
Nauwkeurigheid zit bij die bakjes wel goed
alleen het feit dat de boss variant het meest tone zuigt, het duurst is en het slechts leesbaar bij daglicht (denk festivalletjes, heftige lampen op podium, oefenruimtes, etc....) is dat toch wel een reden om af te vallen :P
Ik snap dat gezeik over Boss-zuigt-tone niet, nooit last van gehad. En ja, ik ben een van die zeikerds die een half uur lang gaat luisteren of een pedaal echt geen tone zuigt :p Mijn TU-2 in elk geval niet....
tjah
ik heb er zelf niet zo'n last van, maar dan praat ik over 1 losse tu2
elk beetje is een beetje te veel ;) je hoort het verschil wel als je een rits boss pedalen hebt (in bypass) en daarnaast je signaal direct de amp in.. scheelt een hoop!
daar kan ik me iets bij voorstellen, maar dat heb je eigenlijk met alles wat je tussen gitaar en amp zet. ik heb zowel gebufferde als niet gebufferde pedalen, en los van elkaar zijn ze erg goed, maar bij elkaar opgeteld hebben ze toch wat invloed op het signaal. hoe goed de bypasses ook zijn, het heeft altijd invloed op je signaal, de vraag is alleen hoeveel
Nog nooit last van gehad en ik heb hem al een paar jaar en zo'n 100 optredens (binnen en buiten)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a