Heb dezelfde tas, maar dan in het zwart. Echt een hele fijne tas voor t geld. Aanrader.
Ik heb ook 2 boards, per versterker 1. Krijg morgen weer wat nieuws binnen, zal dan wat posten. Andere board heb ik nog teveel wisselingen mee.
Printable View
Heb dezelfde tas, maar dan in het zwart. Echt een hele fijne tas voor t geld. Aanrader.
Ik heb ook 2 boards, per versterker 1. Krijg morgen weer wat nieuws binnen, zal dan wat posten. Andere board heb ik nog teveel wisselingen mee.
Ging er een beetje van uit dat iedereen het zo doet,
alles zit in cases maar die verlaten bijna nooit het huis
daarvoor gebruik je gigbags, stapeltje met verschillende groten
zo ook met pedalboards, 3 verschillende groten die je per gelegenheid laadt met pedalen,
hangt af van je amp en repertoire,
en een aantal amps van verschillende groten, heeft met de zaal te maken,
ach, het is niet allemaal noodzakelijk,
is ook eigen lol.
Ik heb alles in cases. Vind ik geruststellender met het vervoer in busjes/stationcars. Verder is het makkelijker “tetrissen” bij het inladen.
Hahaha ja inderdaad. Wij vervoeren alles in één bus, dan zijn koffertjes inderdaad een stuk handiger.
Afijn, het sinds vorige week bijgewerkte plaatje :hide:
Bijlage 800
erbij: de EWS Little Brute Drive. Wat een onverwacht lekker crunch bakkie zeg! Niet dat krasserige zoals met de Crunch box-varianten. Lekker in de mids en compressie. Volume en toon intern (niet optimaal) maar vooruit maar.
en dan de grootste verrassing:
Bijlage 801
mijn eerste Keeley ooit, de Magnetic Echo. Wat een heerlijk apparaat zeg! Ik ben enorm verwend met een 70s DMM op mijn grote board en dan is iedere andere delay al gauw saai. De BYOC delay vond ik een heel aardig alternatief maar geen modulatie en de laatste tijd had ik het met de TC Flashback gedaan met een eigen gemaakte toneprint. Qua klank in de buurt van de DMM repeats, maar uiteraard niet die extra pre amp erin.
Keeley heeft deze in de marketing als tape echo wannabe, maar hij had er beter een DMM wannabe van kunnen maken! Maar goed, de DMM was ook ooit een alternatief voor tape, right?
De modulatie is écht goed en ontzettend goed instelbaar. Daarnaast is de eerste repeat net iets pittiger, precies a la DMM. Met de level knop kun je 'm dan ook net wat pittiger inregelen waardoor je dat kleine beetje extra oversturing krijgt wat ik persoonlijk juist helemaal te gek vindt. De klank van de delays is prima, niet te dof, net iets meer laag-af dan hoog-af zoals het hoort. Kan heel subtiel, kan volvet UFO crashen en is door de slim gekozen delaytijd in een seconde in te stellen van slapback naar lichte delay naar sfeer delay.
En ik had nog nooit van dit ding gehoord....woepsie.
Ken het ook niet but then again, wie volgt wat er dagelijks bij komt,
thuis spelen heeft een totaal andere dynamiek -figuurlijk dan-
aan typische hump drives -9 vd 10- heb je niks en bij pedalen die live tricky zijn valt ineens het kwartje
zo heb ik een MI audio Tubezone, was geen favoriet wegens ingewikkelde interactieve toonregeling
ook nooit echt moeite gedaan om dat eens flink uit te zoeken, bij welke stijl en welke gitaar zoiets dan past,
heeft enorm veel gain maar blijkt waanzinnig te werken voor cleane pedal steel country twang dingen
als een vis in het water tussen blackface Arlen Roth en dumble David Lindley,
https://files.effectsdatabase.com/ge...zone-3_001.jpg
hoort eigenlijk bij de kleine grote ergernissen.
wat er meestal gebeurt in bandbussen is dat iedereen alle shit met een boog op mekaar smijt.
En vervolgens bij de eigen gigbag/platic zak met spulletjes zegt: "eh, mijn spul is nogal kwetsbaar die hou ik het liefst bij me in de cabine...." en "Kan iedereen een beetje op dit tasje letten?"
:hide:
daarom ben ik een beetje gestopt met gezamenlijk van en naar optredens. Het enige resultaat is dat je extra voor andere bandleden moet sjouwen en plannen. Daar ben ik een beetje mee gestopt.
van die handige kisten met drumhardware "waar alles zo fijn in een keer in past"van 65 kilo zonder wielen. "als jullie alvast die kist naar binnen dragen kom ik er met de trommels zo achteraan heren"
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...4b3806bf9e.jpg
Kijk dit neem ik mee op de fiets naar repetitie.
Die pedaltraintas snijdt altijd wel een beetje in mn nek wel, dus zou wel een mono willen maar weet niet welke mn board in past en daarbij zijn ze iets van 180 eu zag ik en daar moet je dan nog een schouderband bijkopen ook volgens mij a 60 eu
Voor optredens doe ik t ook met flightcases voor de gitaren (vooral voor mn lp belangrijk, strat kan opzich wel in de mono ook, rotsvast die tas), maar dat is ook omdat dat niet met de fiets gaat maar met een busje hehe
@showband: thanks, ook erg blij mee :)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik hou enorm van het “samen on the road” zijn! Afspreken, samen inpakken en met z’n allen in de bus..... en terug. Groot deel van de lol.
Gigs ook altijd met koffers. Inderdaad voor het stapelen. Maar ook omdat iedereen bij binnenkomst overal met z'n handen voor tussendoor of overeen stapt.
Heb overigens voor repetities een hele stevige tas van Gator waar ook redelijk wat opbergruimte in zit.
Wat vreemd, ik heb dat nog nooit zo ervaren.
Bij ons is het dat iedereen gewoon mee de bus/aanhanger volstouwt, en bij afvreken breekt iedereen zin zooi af tot het weer transportabel is, en boffen je daar mee klaar dan begin je gewoon te sjouwen.
Ik kan me voorstellen dat dat bij pro's wellicht wat anders werkt, vooral als je niet met elkaar kunt opschieten. Maar ik op mijn beperkte niveau ga niet in een repetitiehok zitten met eikels waar ik niet mee kan opschieten.
Ja, dit dus :)
Alhoewel ik me voor kan steken dat samen rijden geen optie is als je allemaal uit andere richtingen komt, en ook nog een eind van je oefenhok/laadplek af woont.
Zelf wil ik niet meer dan een half uur rijden naar een repetitiehok, dus ik heb dat nog nooit zo'n last van gehad.
Ik vind het ook wel netjes ogen, als je met de hele band, in "huisstijl" bestickerde bus / aanhanger aan komt bij een tent / festival.
Hmm, drummer woont in Leiden, zangeres in Rotterdam, bassist in Den Haag Zuid, ik in Den Haag Centrum.... gelukkig woont saxofonist bij mij om de hoek dus ik carpool met hem (hij heeft geen rijbewijs)....
Dus gaat bij ons niet werken helaas....
Ja man, die Tube Zone! Ik herinner me een meeting waar toen nogal gemopperd werd op dat ding maar ik had, toen ik eenmaal de EQ doorhad qua sweetspot, er een serieus lekker crunch sound mee. Ik was al voorzien met de Iba Tube King, maar hij maakte wel indruk.
Toch nooit veel voorbij zien komen op pedalboards.
Ik denk, gezien zijn uiterlijk, dat ie mikt op een Mesa rectifier.
Ik heb er wat research voor gedaan (want long time discontinued) en blijkt 4 gainstages te hebben met pré & post tone shaping,
dat verklaart mijn dumble associatie denk ik
Ik kwam hem op het spoor omdat ik een video tegenkwam -nu verwijderd- die een fantastisch tele Nashville geluid had,
heb ik zelfs hier gepost, post 12
zocht contact met de meneer daarvan en die zei, tubezone
deze moest ik uit de USA halen
al die moeite pays off maar inderdaad, hele aparte ingewikkelde toonregeling,
als je daar niet induikt blijf je ermee kutten
ik hou ervan ruim op tijd te zijn en dan rustig op te kunnen bouwen en testen. En met minimale spulen te werken zodat ik niet hoef te sjouwen.
resultaat is dat je er als eerste bent. En als enige niet haastig staat te bouwen bij aankomst van alle andere bandleden.
Die verwachten (een soort italiaanse EU) dat iedereen die toevallig aanwezig is en niet (meer) staat te bouwen "natuurlijk even een handje helpt".
wat je in principe roadie maakt voor alle andere bandleden. Die wegens dat mooie gezamelijk sjouwen alles meenemen. Liefst in kilo's zware kisten zonder wielen. Je kunt ook na het optreden niet even efficient opruimen en naar huis gaan rijden met je setje die jij wél in een keer naar de autro loopt. Want zij vinden natuurlijk dat die enorme stapel spullen die ze meenemen "gezellig gezamelijk getetrist" moeten worden op het handje. Dubbelbass kit, 4x12 kast met head, fender rhodes, 19inch rek enz. En met moderne spullen is dat echt niet meer nodig.
Ik heb vanaf 1982 rhodesen en 20 delige drumhardware lopen sjouwen voor allemaal op het laatste moment aankomende figuren. terwijl de vocalisten en blazers een bakkie koffie staan te drinken... Die saamhorigheid bestaat in de praktijk vrijwel alleen bij net beginnende bandjes.
als er dingen op wieltjes naar binnengereden kunnen worden? Geen probleem ik duw ook wel een kist naar binnen.
Als zelfs die 6 euro zwenkwielensetjes van de action je te duur zijn? Dan sjouw ik sinds een jaar of drie niet meer mee. Duizenden euro's apparatuur en dan geen wielen? Spullen die niet een trap op kunnen meenemen naar een locatie met trap? Dat is gewoon mijn probleem niet meer
ik heb geen bezwaar om roadies te huren. Geen bezwaar om extra technici in te huren. Ik ben alleen geen vrijwilliger meer omdat ik er toevallig toch ben en jij veel spullen wenst mee te nemen naa dat kleine cafe waar je 200meter verderop moet parkeren.
:hide:
Bij ons is het licht & geluid er als eerste en ze hebben alles op wielen. Ik sjouw m'n gitaren zelf naar binnen.
Gezellig bandje heb je dan, dan zou ik er ook mee stoppen.
Wat Dennis zegt...
Wij spelen ruim 15 jaar met elkaar en op- en af-bouwen gaat zeer soepel en harmonieus.
Alles met z'n allen uit de bus bij het podium... even de drummer de ruimte geven, ieder zet zijn geer eromheen, soundcheck en spelen! Daarna ongeveer andersom.
Mijn Yamaha SG III past er zelfs in en die past enkel in bass cases.
Maar het fijne punt van deze bag is dat ie ook diep is wat vaak een probleem is voor een hollow body Gretsch of akoestische gitaar. Ik flikker het er allemaal in.
Voor een heel klein gitaartje als een Mustang of Melody maker gooi ik er nog een handdoek bij.
Als ik een pedalboard in het zijvak meeneem zet ik er wel kleine effecten op want het gaat net maar houd niet over.
Merci monsieur Le Pew
Inderdaad fijne tas. En dat voor het geld, absurd. Enige wat ik mis is een handvat bovenaan. Vind ik zelf wel handig met sjouwen, trap op en trap af.
Oh dan laat je 'm zo lekker over de treden bonken...?
Nee, dat doe ik alleen met een bass voor meer low end.
Ik ben en blijf van de koffers en cases..... call me old fashioned possum.
Ik normaal gesproken ook hoor, maar dit wordt een beetje de makkelijke meeneem gitaar en ik heb er sowieso liever een tas bij die ik eventueel ook voor een andere gitaar kan gebruiken mocht er een keer iets op de fiets mogelijk zijn. Zeldzaam, maar je moet op alles zijn voorbereid hè :D
Ik snap het ook wel maar ik heb m'n eerste echte pedalboard, dat standaard met een prima tas is geleverd. Ik vind het niks, alle potmeters staan ieder keer op een andere plek. Im weet dat ik hier zelf voor gekozen heb, voorheen had ik een rack en daar ga ik ook weer naartoe, want ik wordt gek van al die onvoorspelbaarheden....!!!
En nee, ik heb geen Asperger. :seriousf:
Wauw, drielaags voor tien pedalen, dat zie je meestal anders. Ik ben benieuwd naar je keuze!
Het idee was het board smal te houden, omdat je in cafés en zaaltjes in de breedte vaak weinig ruimte hebt op het podium. Dus dan moet je de hoogte in. De bovenste rij zijn pedalen die ik spaarzaam gebruik. Ergonomisch is het allemaal best te doen. Maar goed, ik weet niet of dit board nodig is in het Covid-19 tijdperk.
Ziet er mooi verzorgd uit!
Minder breed valt een hoop voor te zeggen :)
Zelfs nog een plekje over om je biertje neer te zetten. :cooler:
Kleine aanpassing, ik heb een modulatie pedaal gevonden die ik wel trek, Univibe pedaal van EarthQuaker Devices.
Swollen Pickle fuzz mk2s heb ik eindelijk kunnen verkopen, geen fuzz voor mij. Fuzz+Univibe samen schijnt dan wel weer tof te zijn, maar de RAT is voor mij al genoeg fuzz.
https://i.postimg.cc/6pXGd5zK/IMG-5129.jpg
Mooi bordje!
Erg leuk plankje! Vibe is gaaf en Earthquaker ook, dus dit zit vast wel goed :-)