Een reverse delay, is dat dan een versnelling ofzo? Of gewoon een leuke naam.
Printable View
MOOG RULES
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
Thnx :) voornamelijk Krautrock, Triphop en Shoegaze-achtige muziek. Met de looper kan je hele vette drones en polyritmes genereren.Citaat:
Aantal interessante pedalen op het grote board. Alleen al vanwege (voor mij) de onbekendheid ervan.
Benieuwd naar wat voor soort muziek je er mee maakt.
Nope, is precies wat het zegt te zijn. Een dedicated reverse delay. Zie dit filmpje :)Citaat:
Het is een delay waarbij het delay signaal reversed wordt afgespeeld. Werd tot ergens eind 2000 gemaakt, één van mijn eerste pedaaltjes. Had hem indertijd nieuw gekocht. Ik begreep dat ze vervolgens 2e hands voor belachelijke bedragen over de toonbank gingen. Hilarisch. Zeker gezien het pedaal dit jaar ge-reissued wordt.
HELL YEAH!Citaat:
MOOG RULES
Oké daar zal ik vanmiddag eens bekijken op youtube, lijkt me een leuk iets.
Nu heb ik geeneens een delay, kan dit zomaar eentje zijn die mij over de streep trektm
Mijn kleinere plankje voor de gelegenheden met bescheiden vloeroppervlak :)
Bijlage 789
Hotone mini wah- prima sound, wel verplicht om goed te balanceren op het standbeen...
Korg Polytune- prima ding
TC Helix phaser- ik ben verzot op de vintage stand en heb geen behoefte aan Toneprints! Op mijn grote board staat een gemodde Small Stone en die heeft zulk heerlijk dik laag dat andere phasers altijd dunnetjes leken. Dit komt prima in de buurt, heel fijn!
BYOC Tri Boost- als gain- en volume boost
Suhr Shiba Drive- als gain en midboost. Beetje apart ding. Ik kan 'm nog effe niet in bandverband testen in deze crisistijden, maar het is een heel ander beestje dan gemiddeld. Toonknop is een soort mid sweep. Geen pedaal als standalone drive maar als boost vóór een dirty amp of ander drive pedaal is het echt 'something else' en erg lekker.
Ibanez DML10- gemoduleerde delays, chorus, flanger
MP Sweet Honey Deluxe- dankzij de extra toonregeling tov de standaard versie erg goed bruikbaar, open, dynamisch... ik ben fan.
TC Flashback- ik heb jaren terug een toneprint gemaakt en eigenlijk gebruik ik alleen die maar. Komt erg goed in de buurt van de sound van een Deluxe Memory Man maar zonder de pre amp, jammer genoeg :D Maar prima bruikbaar ding, voegt toe zonder in de weg te zitten en daar houd ik van qua delays
Mooi bordje! Ben ook wel benieuwd naar je grotere versie.
Die Hotone wah heb ik ook gehad. Kon er niet aan wennen, vanwege het formaat. Ik drukte met maatje 43 constant het pedaal dat erboven stond ook in, haha. Heb jij er geen last van?
Ik heb een bescheiden maatje 41, een redelijk goede coördinatie en de tweede rij staat net iets hoger (niet goed zichtbaar op de foto). Maar hij staat ook wel bewust op de hoek zodat ik mijn voet net iets schuin kan zetten. Maar goed, gebruik 'm misschien voor drie nummers of zo, dus iets minder comfort is dan geen probleem. In een Metallica tribute band zou ik het niet doen :D
Het grote board staat hier ook nog wel, is slechts één pedaal veranderd. Maar ja, die zoekfunctie hier...
O wacht, volgens mij heb ik 'm zo:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=1#post3416429
Thorpy drive is eruit, een wat opener klinkende booster voor in de plaats. Of booster, het is eigenlijk een gemodificeerde fuzz, maar dat ding geeft met de juiste instelling precies een lekker randje aan je geluid. Kom alleen niet op de naam :hide:
Waarom heb jij de Gunshot er uit gegooid?
Ik vond hem geweldig! Alles klonk “groot” met dit pedaal.
Ik heb hem weggedaan omdat hij te moeilijk in te regelen was. En als de knopjes iets verdraaide was de hele instelling weg.
Nou, het wisselde nogal hoe hij klonk. Op de AC30 met 2x12 eronder was het heel tof, met mijn single ended ampje was het te compressed ongeacht instelling en die instellingen luisterden inderdaad wel heel erg nauw ja :listen: Verschilde ook ontzettend per gitaar en ik wissel heel graag vaak zonder al teveel hoeven af te regelen. Maar interessant ding was het zeker.
Maar *hè hè, ik weet het weer* de El Musico Loco El Boludo die er nu voor in de plaats staat is echt geniaal. Heeft lang op dit kleine board gestaan maar wegens de behoefte om nét één pedaal erbij te squeezen kwam daar de BYOC voor in de plaats.
Die El Boludo is eigenlijk het best als boost te gebruiken maar met volume fractie lager prima drive. Eén van die weinige pedalen dat je het idee hebt dat er nul compressie in zit, terwijl je wel een randje krijgt en iets meer sustain. Heel vol, prima dynamiek behoud.
Bijlage 792
Rattennest Mitch!
Ik bemerkt trouwens een nieuw soort pedalboard trend, de strak & netjes
Thomann faciliteert dat met organizer kits,
Church bands keeping the pedal industry alive las ik ergens,
geen idee maar er is wel wat gebeurd sinds mijn plankje met schuimrubbertje :D
https://www.youtube.com/watch?v=rSqf...ature=youtu.be
Hell yeah!
Ja, ik ben niet van de weggewerkte kabeltjes en zo. Als het maar ongeveer uit de weg is en niet stoort vind ik het goed. Stukje triplex, tapijtje erop voor de klittenband, iets van rubber eronder tegen het glijden, stukjes spanband als weg te vouwen handvatten, twee voedingen met twee daisy chains... schaamteloos.
Nee de just out of bed look oftewel georganiseerd slonzig is the nieuwe trend, niet strak en netjes. Ik ben zelf ook niet zo van de hele strakke borden. Dat maakt het soms ook lastiger om spontaan wat te wisselen met pedalen.
Sorry guys...
https://i.imgur.com/kwx5q43.jpg
Nou ja zeg :stop:
Ik wil eigk ook wel ooit zon netjes gebeuren. (ik heb nu een pedaltrain jr)
Maar ook al denk ik om de 2maanden ''oke this is it , my ultimate setup'', heb ik dan toch weer dat ik ga schuiven met pedalen of pedalen vervang.
Tweede probleem is dat ik mijn pedalboard altijd 6km met de fiets meeneem naar bandrepetitie en dat dat momenteel al best zwaar is met ook nog een gitaar mee (soms zelfs 2 gitaren). Zon 'nette' rig lijkt me nog een stapje zwaarder en dat moet vrijwel altijd in een flightcase ipv schoudertas.
Die van mij is rete strak en heb m expres in een schoudertas! Veel handiger met dragen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
Ik ga zelfs liever niet fietsen.
Eindelijk een pedal board gemaakt, Harley Benton Spaceship 40
Ik ben vooral een fan van clean boost en lichte OD, en de RAT is ook wel erg lekker. Fuzz, delay, reverb en modulatie vind ik niks. Boss tremelo TR-2 lijkt me nog wel een mooie pedaal, en die past er nog op als ik alles een beetje indik. De EP booster en One Control tubescreamer krijgen 18 volt.
https://i.postimg.cc/T1dnFnYq/IMG-4903.jpg
Hoe bevalt het plankje zelf? Zien er wel kek uit moet ik zeggen en een stuk lichter en compacter dan mijn Showmaster 48 case.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ea624fe723.jpg
Rc10r om de quarantaine door te komen 😁
Bevalt tot nu toe erg goed
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hier de Spaceship 30 met tas voor een grab'n'go bordje. Echt helemaal niets mis mee!
Leuke spele dingen.
Is gelijk ook het gevaar dat je vooral aan knoppen zit te draaien, gaat af van de tijd die je zou moeten besteden aan oefenen,
en oefenen gaat weer af van de tijd die je zou moeten besteden aan schrijven,
en schrijven gaat weer af van de tijd dat je moet afwassen en vuilniszakken moet buitenzetten..
dan kan je toch beter aan knoppen draaien!
Die Harley Benton Spaceship is een prima board. Redelijk lichtgewicht, en mooi dat de klittenband er al op zit. Bij Palmer en Pedal Train moet je volgens mij ook het board zelf bekleden met tape.
Ik heb ooit een plank gehad van Gator, en dat was een lomp zwaar ding. De HB is beter.
Ik heb er een HB Power Plant onder hangen met 3 elastieken, dat zit strak vast. De Power Plant past net niet tussen het frame aan de onderkant, dan moet je schroefjes uit het zijkant van het omhulsel schroeven. Ik heb dat niet gedaan, de Power Plant hangt er nu scheef onder. Voordeel is dat de elastieken dan wat strakker zitten.
Hoe sterk de tas is, dat weet ik nog niet, jam avondjes in de oefenruimte zijn voorlopig geschrapt.
En de Boss OD-1, leuke tip, maar ik pas. De Mooer Blues Mood, Boss OD-3 en de One Control Persian Green Screamer (op de modern stand) hebben ongeveer dezelfde klank, kleine nuance verschillen. Dat is genoeg OD pedaal. Die OD-1 heeft een oude en nieuwe versie lees ik, en de oude zal wel weer beter zijn. Ik heb ook nog een SD-1 maar die zet ik er niet op, die vind ik te blikkerig of te hol klinken.
Vind ik toch altijd een grappig fenomeen. Heb hier ook heul veul (Boss, e.a.) drives op m'n bord gehad en de enige die bleef is de SD-1. Nou heb ik de gain nooit ver open staan, gebruik(te) ze altijd meer als boost voor een tube amp, maar toch hee. Ach ja, smaak... ;)
tsja, die SD-1, ik heb mijn amp redelijk clean staan, en de OD-3 en ook de Blues Driver clone geven dan de beste vervorming vind ik. De SD-1 hapt veel laag weg uit het geluid. Dat is nu juist het nut van een tube screamer, minder laag en meer mid om door de mix heen te komen, dat snap ik.
Ik heb nog wel meer van die pedalen die ik niet weg doe maar niet veel gebruik, af en toe sluit ik ze aan. En dan weer ik weer waarom ik ze niet vaak gebruik :-) Wie weet bedenk ik me over de SD-1.
dit een optie?
https://www.tdpri.com/threads/show-u...9#post-9693678
Klopt in ieder geval voor Pedaltrain. Klittenband wordt daar overigens bij geleverd. Je hebt daardoor wat meer vrijheid het toe te passen hoe je wilt. In de praktijk heb ik het er hetzelfde op zitten als Harley Benton het doet op z'n spaceship.
M'n grote pedalboard is een Pedaltrain, met name omdat ik de draaipootjes van de spaceship niet zo geweldig vond (van plaatjes, niet uit persoonlijke ervaring). Bovendien kon ik een leuke deal op een Pedaltrain met koffer scoren.
M'n coronabordje is een HB Spaceship, een kleintje zonder verhoging. Dan maakt de constructie verder niet zoveel meer uit - is volgens mij vrijwel gelijk aan een pedaltrain. En dan ga ik ook gewoon voor de goedkoopste.
Tassen en koffers gebruik ik eigenlijk nooit, maar de tas die bij de HB zat lijkt me ook prima te volstaan.
De Mono tassen zijn daar ook ideaal voor. Ik heb er eentje voor m'n oude bordje. Die gaf genoeg bescherming voor optredens en ging als een tas mee de fiets op.
Laatste uitbreiding van mijn mini-board: Kokko compressor en Kmise Crunch Distortion
Dat Chinese mini-spul is te gek!
Dit plankje pas in een laptoptas en die past in m’n fietstas! (Ook al fiets ik er zelden 6 km mee...)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...26cee41257.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a204d5396a.jpg
Haha, te gek! Dat is toch wel heel compact zo en toch veelzijdig.
In de corona verveling heb ik inmiddels twee pedalen geruild dus mijn update van vorige week is alweer achterhaald :dontgeti:
Mijn ex computer hello pedal tas
http://imagizer.imageshack.com/v2/81...913/EBE3H3.jpg
RR Fat drive
Zwak voor de echo shifter!
Zeker! Zo veelzijdig zelfs dat ik het uit luiheid vaak meeneem ipv m’n grotere plank:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...6fefd9bee2.jpg
Eigenlijk heb ik de grote plank alleen nodig als ik specifiek de Freeze en/of the Octave will gebruiken.
In het zijvak van deze Thomann gigbag past net een pedaltrain nano en daarmee heb je gitaar, pedalen en snoeren over je schouder en nog twee handen vrij.
De tas is prima, geen mono maar zolang je de gigbag zelf draagt hoeft het ook niet bulletproof te zijn.
https://thumbs.static-thomann.de/thu...rod/177175.jpg