Binnenkort ga ik een hybride stap maken tussen rack en top!
Printable View
Binnenkort ga ik een hybride stap maken tussen rack en top!
Hele vette set heb je zeg!! Maar ben dan ook niet helemaal objectief aangezien die van mij dicht bij die van jou in de buurt komt.
Hoe doet die ENGL poweramp het voor je? Toen ik mijn rack kocht heb ik een 50 watt ENGL amp getest naast de VHT die ik nu heb. Ik heb toen vol overtuiging voor de VHT gekozen.
p.s. ik zou trouwens al wel een bestemming hebben voor die 2 units lege ruimte...*kuch* AxeFX *kuch*
Ik heb ook zo'n ENGL eindtrap en vind hem geweldig. Stukken beter (voor mij) dan de Mesa 20/20 die ik eerst gebruikte. Alleen jammer dat midi nog niet volledig geintegreerd is.
@Liquid Metal:
Vet rack man. Heb zelf ook een SE (head versie) Kan voor mij niets tegenop.
Mijn rack heb ik na een lange tijd eindelijk compleet.
Voor de G major 2 moet ik alleen nog een footswitch kopen. Ik denk dat dit de ENGL Z15 gaat worden.
http://i883.photobucket.com/albums/a...s/100_1073.jpg
Thanks man, ik ben ook echt heel blij met deze set. Ik ben nog lang niet klaar met tweaken van de SE, maar het is behoorlijk tricky. Lastig om te bepalen waar je begint.
Wat zou een Axe-FX toevoegen aan mijn huidige set? Ik wil alle basic sounds uit de SE halen (daar heb ik twee andere preamps voor weg gedaan) en qua effecten heb ik niet het idee dat ik iets mis.
De poweramp heeft me meer dan genoeg vermogen en klinkt ook heel tof. Heb 'm 1:1 vergeleken met een Peavey Classic 50/50 en dat won 'ie dik (daarom heb ik nu ook deze) en naast de ENGL 670 (SE) poweramp hield ie zich prima staande.
Absoluut!
Je weet hoe dat gaat met racks hè: ze zijn nooit af ;). Een tuner op het pedalboard lijkt mij inderdaad ook relaxter. Maar hoe doe je dat als je geen audio signaal over je bord laat lopen? Ik weet dat Yek1 dat met zijn Gordius via midi (oid) kan doen maar moet het anders met een audio kabel? Ik zou namelijk mijn wah wel willen vervangen door een rack wah zodat m'n signaal direct het rack in kan. Het is dan een beetje gaar als er toch weer een kabel terug moet (ipv alleen een midikabel + phantom power).
(overigens is de Prostage Rack Wah ook mooi 300 euro. Wel via MIDI wat voor mij al voordeliger is boven de Dunlop).
Heel mooi, LM. Dus de Trio en de E530 zijn nu weg? Is het clean van de E570 zo goed als van de Trio? Want dat was toch de reden van en een E530 en de trio naast elkaar?
Ik gebruikte de Trio voor clean en solowerk. Het clean van de E530 was me veel te plat, dat van de SE is met Classic Mode en Ultra Bright héél erg mooi te maken. Qua solo's hou ik van een wat meer vintage geluid en daar was het derde kanaal van de Trio erg geschikt voor (al dan niet met een tubescreamer). Het vierde kanaal van de SE is erg dynamisch en met Classic Mode en Contour wordt het ook weer erg vet. Ik moet zeggen dat het nog niet precies de sound geeft die ik zoek, maar met wat tweaken kom ik daar wel. Ik weet echter nog niet goed waar ik moet tweaken.
De E530 is mogelijk al verkocht, voor de Trio zoek ik nog een nieuwe eigenaar (maar die staat pas sinds gisteren te koop).