Dat is waar ik ook nog op hoop, nog een kleine maand wachten hè. Zou er eigenlijk voor 12 september al een single uitkomen? (Bijvoorbeeld het nummer waarvoor die clip is opgenomen)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Printable View
Dat is waar ik ook nog op hoop, nog een kleine maand wachten hè. Zou er eigenlijk voor 12 september al een single uitkomen? (Bijvoorbeeld het nummer waarvoor die clip is opgenomen)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kris Haex
Het gaat hem niet om zichzelf overtreffen...
Ze doen gewoon iets anders nu...
Sommigen (ok, velen) vinden hun eerdere werk beter, anderen vinden dan bv. load of reload echt supergoede albums. Nog anderen houden van de stijl van St. Anger. Het blijft hier om smaak gaan. Is Metallica nu beter dan 25 geleden? Wie zal het zeggen of ontkennen...
Ook altijd maar het nieuwe album met oude albums gaan vergelijken, slaat echt nergens op. Hoe kun je nu 2 albums gaan vergelijken waar 22 jaar tusenzit. Dat is allemaal zo persoonlijk.
Ikzelf zal bv. bijna nooit ...and Justice for All opzetten. Ik vind het geen slechte plaat, maar toch heb ik er niet veel mee. Garace inc., master of puppets en Kill em All liggen dan weer constant in de cd-speler.
Ik kijk in ieder geval uit naar 12 september. :rockon:
je scoort bij mij een 3punter met die post. helemaal mee eens.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Is het niet metallica zelf die het nieuwe album is gaan vergelijken met de oude albums.
nee
ze noemen justice en puppets omdat het meest vergelijkbaar is met die cd's maar dan een variant van 25 jaar ouder
en dat begrijp ik best...
Hetfield speelt nu ook al op een tele, te zien in het fly on the wall filmpje van 15 aug
hij speelt al sinds begin jaren 90 op een tele ;)
in de studio dan, 1x live (unforgiven 2 live)
dat stukje doet me beetje denken aan turn the page/mama said (dat tele deuntje eroverheen)... maar toch die diepte van een echte metallica ballad :)
maar! er is een videoclip opgenomen. en de eerste single zou deze maand uit komen. iemand daar al nieuws over?
op missionmetallica heb ik er nog niets over gezienCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
Komt omdat in die Tele zit een B-bender. Die gebruikt hij inderdaad bij the unforgiven.
hier is de "making the video" !
Had ik een paar dagen geleden ook gepost, dat eerste stukje lijkt echt vet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JvD.
Ik heb afgelopen vrijdag cyanide live gehoord op pukkelpop en moet zeggen dat ik niet echt uit de toom vond vallen tussen een setlist vol oudere liedjes, als de hele cd zo is is het goed zo.
en hoe was de rest van het optreden?
Geweldig kan niet echt vergelijken omdat het de eerste keer was dat ik metallica zag maar het was geweldig.
Heb nergens echt fouten gehoord of stukken die niet strak waren maar stond wel op een plek waar de groove van de bass iets te hard door kwam waardoor de solo's van kirk een beetje weg vielen. Ook het publiek was een beetje aan de rustige kant vond ik wel spijtig maarjah.
De show zelf was geweldig met steekvlammen waar ze vanachter op de wei de warmte van voelden daar sta je dan even een paar meter vandaan :o .
Op een gegeven moment vraagt james aan het hele publiek om je hand te steken als het je eerste metallica optreden is enzo van die grapjes dus je zag ook dat ze er wel zin in hadden.
Nog het grootste minpunt is dat de persoon naast mij een plectrum te pakken had, moest ze niet zo knap geweest zijn had ik ze wel opzij geduwd :sneaky:
*grinnik* :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll
Beetje een te makkelijke binnenkopper :D .Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish
Die vrouwen daar hè..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll
Was een goed optreden vrijdag op pukkelpop. Het zijn vakmensen he, die van metallica. Wat fantastisch was, was hun ongelooflijk groot scherm dat ze bijhadden. Zo kun je toch de muzikaal technische kantjes goed bekijken al sta je 50 - 100 meter van het podium. Nu nog een goede regisseur die tijdens de gitaarsolo's niet de bassist op het scherm tovert.
Master en fade to black waren natuurlijk heel goed gebracht, maar toch miste ik iets. (Van master had ik al eens een betere live versie gezien, maar ja ze blijven ook niet eeuwig jong natuurlijk.)
One vond ik dan weer wel super in alle facetten, schitterend gebracht en je zag er ook hun ervaring en hoe ze op elkaar ingespeeld zijn goed naar boven komen.
Alleen het nieuwe nummer dat ze speelden vond ik bagger. Precies een hoop ritmeveranderingen bij elkaar gesmeten met soms eens een slepende rif ertussen.
Fantastisch dat ze na al die jaren nog steeds op zulk niveau hun muziek kunnen brengen, muzikaal het beste wat je op pukkelpop kon zien denk ik.
Zonde dat Welcome Home sanitarium niet op de setlist stond. Dat nieuwe lied vond ik ook niet goed.
Ik begin het nummer ondertussen gewoon te worden, nu vind ik de riffs wel vrij vet, maar de opbouw is gewoon nog even slecht als bij Saint Anger.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kl1172
Gisteren nog een nieuw stukje gehoord van het album gehoord op de officiële metallicasite.
http://www.metallica.com/index.asp?item=601104
Klonk helemaal niet slecht, maar toch te kort om een goeie mening te vormen denk ik.
Klinkt inderdaad niet verkeerd, maarja, het kan exact hetzelfde als dat Cyanide nummer zijn; een paar beukriffs met 20 tempowisselingen die het een rommelig geheel maken.
er is een 2e stukje aan de site toegevoegd, van de eerste 'new song'.
pluspuntje vind ik al dat ze weer in E spelen, ben benieuwd.
ik laat me er uiteraard (als diplmatieke metallicafan zijnde ;) ) niet over uit tot ik alles gehoord heb (of iig de nieuwe single eind deze maand, duurt niet lang meer dus :D )
http://www.metallica.com/index.asp?item=601104Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganjaman
Klinkt ook wel goed, het tweede nieuwe stukje, maar ik herken het van ergens. Denk dat het tussen een van de mission metallica fragmenten heeft gezeten.
Ik lees net in een vriend van me zijn nickname op msn: "new single on thursday" en die kerel is de grootste metallicafreak die ik ken, dus die info lijkt me correct.
Dat is een deel uit een lied dat ze een tijdje geleden soms al live speelden. 'The New Song' noemden ze het toen. Vond het toen echt crap, gelukkig klinkt de cd versie al een stuk strakker.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Ja dat was het, inderdaad hier klinkt het veel strakker.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toon-
komt van wikki vandaan, hopen dat het klopt!Citaat:
The Day That Never Comes" is the fortieth single by American heavy metal band Metallica, and the first from the band's upcoming studio album, Death Magnetic. It is scheduled for release in late August 2008 by Warner Bros. Records.[1] Various radio stations across the USA have confirmed that the single will be played on Friday August 22nd.[2]
ik koop hem wel gewoon denk ik zo maar even :P
yus
en donderdagavond is de première op bbc1 radio tussen 19 en 21:00 lokale tijd.
en dat dat 2e stukje van 'the new song' was stond al in mn post ;)
Zijn de twee laatst gepostte stukjes van deze nieuwe single?
zou best kunnen, maar denk het niet... het past verre weg niet bij wat je bij de making of the video zag...
maar je weet het nooit natuurlijk ;)
volgens diverse sites zijn die snippets gewoon riffjes van de nieuwe cd, niet persee van 1 nummer
Kan je in België/Nederland die BBC radio ontvangen?
kan je het niet via internet volgen?
Iemand bij Kerrang heeft de eer gehad Death Magnetic al te mogen beluisteren. Hier een korte review:
"Speaking of riffs, Death Magnetic has more of them per square minute than any album in recent memory. It is difficult to make proper sense or judgment about an album almost 80 minutes in length, and which has only been heard once. But even on a first listen, parts of Death Magnetic are astounding, exciting , creative and original. The guitar partnering of Hetfield and Hammett on (notably) Broken, Beat and Scarred and first single The Day That Never Comes is outrageous; the speed of opening track That Was Just Your Life and closing song My Apocalypse proves again just how devastating Metallica are when they excersice the option of assault and battery. Elsewhere, The Unforgiven III and the instrumental Suicide & Redemption - the former beginning like a ballet score, the latter feeding and growling with a terrible menace - display to dizzying effect the dexterity and talent this band has at its disposable"
Ik ging dat ding toch al kopen, maar dit is wel een extra boost :P
Metallica weet wel waar men mee bezig is, marketingsgewijs. Al die maanden al al die heisa rond hun nieuwe album. Ze pakken er zelf overal mee uit, al maanden, geven al maanden clues weg enzo...
Ik verwijt het hen niet hoor :)
Ik kijk alvast erg hard uit naar de nieuwe schijf!
Met al dat spanning opbouwen, kan het album alleen maar tegenvallen. Ik denk dat je nu zo'n beetje wel alle gave riffs gehoord hebt (laten we het niet hopen trouwens).
Ik download hem wel, en als het een goed album is koop ik hem ook. Ben wel echt rete benieuwd.
ik zorg ervoor dat de bib hem bestelt, en dan zie ik wel, maar ik ben zeer benieuwdCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jw009
Voor de Belgen hier: single wordt morgen om 20:15 op studiobrussel uitgezonden
Dank je wel voor die leuke informatie!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
http://www.metallica.com/index.asp?item=601104 er staat weer een nieuw stukje bij voor de liefhebbers...