Ziet er goed uit. Misschien volumepedaal en stemapparaat omwisselen?
Printable View
Ik ben momenteel bezig met een pedalenbord te bouwen, en daar wou ik graag alle in- en uitgangen inbouwen. Zodat ik enkel maar kabels aan de buitenkant moet pluggen en kan spelen.
Naast de een 220v in, ook een uitgang voor de bediening van mijn footswitch en gitaar in en effecten uit.
Nu was ik aan het denken of dat wel een goed idee is. Is het niet beter dat ik een reverbpedaal in mijn fx koppel ipv gewoon achter al mijn effecten? En dus nog een extra in en uit maak ?
En indien het beter is in de fx, mag ik dan niet gewoon heel het zootje in de fx steken ?
Ik kan het zelf nog niet testen want heb nog geen reverbpedaal...
Ik kwam gisteren toevallig voorbij onderstaand filmpje. Misschien interessant om visueel een basis-idee te krijgen van hoe je je pedalen kan plaatsen...
http://www.youtube.com/watch?v=t80uF_GJPR4
Ik kom er niet uit. Ik wil de de pedaaltjes als volgt schakelen:
gitaar > tuner > wah > NS2 input > NS2 output > amp in > loop out > tremolo > NS2 return > NS2 send > loop in
Maar dat kom ik dit tegen:
http://www.mcquain.com/lespaul/Misce...-2_FX-Loop.jpg
:???:
OK ik heb het dus geprobeerd, maar de gain in mijn versterker doet het nu precies niet meer :???: Maakt niet uit welk kanaal ik kies, ik heb overal hetzelfde geluid...
gitaar > tuner > wah > NS2 input > NS2 output > amp in > loop out > tremolo > NS2 return > NS2 send > loop in.
Wat doet zo'n noise suppressor eigenlijk? behalve een beetje ruis en brom weghalen? Ik zou proberen te zoeken naar de oorzaak van de ruis en brom waar je last van hebt. Dat scheelt weer een heleboel kabeltjes en pedaaltjes die weer extra ruis en brom kunnen veroorzaken....
De reden waarom ik die NS kocht, was niet om brom en ruis weg te krijgen, maar om afgekapte gedempte stukken te kunnen spelen. De NS die ingebouwd is in mijn versterker is niet zo goed en soms te abrupt, waardoor het stokt in de speakers.
Heb bovenstaande schakeling ook geprobeerd, de tremolo voor de NS, maar dan werkt het effect van de tremolo zelfs niet meer.. Heel vreemd, ik heb 30 x nagekeken welke kabel ik verkeerd zou gestoken hebben, maar vind niets abnormaals...
gitaar > tuner > NS2 input > NS2 output > amp
én NS2 send > wah > tremolo > NS2 return >
Als ik het plaatje goed bekijk zou ik het zo doen....
Dan heb je de loop van je versterker niet nodig
wat ook kan volgens mij is:
gitaar > tuner > amp
FXloop out > NS2 input > NS2 output > FXloop in
én NS2 send > wah > tremolo > NS2 return >
Straks even proberen. Kan iemand me eigenlijk zeggen wat het verschil is tussen de in-uit en send-return op de NS2 ?
Om de manual te quoten (inclusief grammaticale fout):
Citaat:
The NS-2 can detect the instrument signal separately from the noise comes from each effect unit connected between the SEND and RETURN. This makes it possible to reduce the noise of each effect unit wether it is turned on or off.
Hoi allemaal,
Dan heb ik ook een vraagje ik ben bekend met de juiste volgordes met of zonder effectsloop maar dit is een specifiek gevalletje waarvan ik niet zeker weet of ik het moet doen.
Ik ben al een tijd op zoek naar een mooi effect om mijn solo's beter uit te laten komen ik heb dus een ml-2 distortion en een Roland GP-19 maar die gebruik ik nooit tegelijkertijd omdat ik de ml-2 er niet op aan kan sluiten, (op de roland, ik kan alleen de tuner op de floorboard aansluiten).
Maar nu ik een effectsloop op mijn versterker heb is dit een ander verhaal denk ik.
Wat ik wil doen is het volgende:
Ik sluit mijn ml-2 aan op mijn cleane kanaal van mijn valvestate combo(met daarvoor ps-5 en daarachter mijn Equalizer en tu-2 tuner).
En dan wil ik mijn GP-16 dus in de fx-loop zetten via de send & return, dan stel ik mijn favoriete effecten op de roland clean in dus ik verwijder alle distortion die ik oorspronkelijk bij de effecten geprogrammeerd heb omdat ik die gewoon niet mooi vind.
Als ik dan over ga naar een solo trap ik de gp-16 aan.
Zal wel even een oplossing moeten zoeken om hem te muten in de slagpartijen (maar volgens mij zit een een mute switch op het floorboard "C switch")
Dit moet goed komen toch?
Zou wel handig zijn want het scheelt een uitgave aan een effect wat ik misschien zelf al in huis heb.
Alvast bedankt voor de hulp :)
Het zal aan mij liggen (story of my life) maar ik begrijp het niet zo...
Ik ook niet echt..
wel eens gedacht aan een cleanboostpedaal, zodat als je een goede disto hebt, die gewoon wat luider gaat? IN elk geval begrijp ik dat dit een van je problemen/vragen is.
Ik kan natuurlijk mijn equalizer gebruiken als booster dus dat is het probleem niet.
Ik wil alleen mijn solo's vetter maken met shifting, delay en dat soort effecten.
Dus simpel gezegd kan ik de gp-16 in mijn fx loop doen achter op mijn versterker?
Iemand nog tips voor een MicroPOG? Zo ver mogelijk vooraan?
Huidige keten: tuner > wah > phaser > overdrive > booster > delay
Ik ben bezig met het samenstellen van een pedalenplankje, echter ik weet niet precies hoe ik hem moet schakelen. Kan iemand mij hiermee helpen?
Dit is wat ik heb:
Line 6 relay G30 ontvanger
Dunlop DVP1
Dunlop crybaby bass wah
Markbass super booster
Digitech bass squeeze
Digitech bass driver
Digitech DF-7
Ik had 2 chains in gedachten:
Relay G30 > DVP1 > Crybaby > booster > driver > DF-7 > squeeze > amp
Relay G30 > booster > driver > DF-7 > squeeze > DVP1 > Crybaby > amp
Ik heb een lichte voorkeur voor de tweede optie, omdat dit me een hoop kabel scheelt. Heb ik de chain een beetje fatsoenlijk neergezet, of moet hij toch anders?
Is het trouwens ook mogelijk om alleen de input van een pedaltuner te gebruiken zonder een kabel in de output? Ik wilde namelijk in de toekomst namelijk een pedaltuner op de tuner uitgang zetten van de DVP1 en dan kan ik daar nu rekening mee houden met het plaatsen van de effecten op het pedalboard.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Zo te lezen heb je een basgitaar?
* Booster voor overdrive: gain boost. Andersom: volume boost.
* Volume pedaal voor drive: gain + volume regelen. Na de drive: volume regelen.
* Compressie achteraan: boost en drive levert weinig volume op, alleen maar meer compressie.
Jij bent degene die er over speelt dus jij maakt de keuze's! Als jij het zo fijn vind staat het perfect :ok:
Nooit, maar dan ook nooit(!) je signaal passief splitten: kost je nogal wat "tone".
Ok, maar is dan is tuner uitgang van de dvp1 een nutteloos ding?
Ga ik ook nog eens een vraagje stellen, want effecten zijn nooit echt mijn ding geweest...
Welke volgorde gebruik ik nu best? En welke moeten in de send/return?
Dit zijn de effecten die ik gebruik;
Boss;
Tuner
harmonist
flanger
chorus
noise compressor sustainer
cry baby
volume pedaal
ts9
mega distortion
Tuner-volume-cry baby-compressor-ts9-mega distortion-flanger-chorus-harmonist. Zoiets?
https://www.youtube.com/watch?v=8aHo1TPeiIg
maar wat moet er dan in de send en return?
welke versterker?
En WIL je dingen in de FX loop stoppen? (extra kabels, etc)
Jcm900... tijd zat? I wish...
Aha!
Ik zou het eens uitproberen wat lekker klinkt! Ik kan bijna niet zonder. Vooral een flange of delay in de FX loop vind ik heerlijk...... digitale delay dan, mijn analoge delay gaat gewoon voor de amp!!
Het is wel weer een gedoe met twee extra kabels, dus het ligt een beetje aan jou OF je dat wel wilt!
In jou geval zou ik bv de chorus en flanger in de loop zetten, misschien zelfs ook wel het volume pedaal (ligt eraan hoe je die gebruikt; in de FX loop fungeert het meer als een master volume!)
Kijk, daar kan ik weer iets mee. Ik heb gewoon niet echt een idee wat in de loop hoort en wat niet. Kabels maakt ni uit, heb ik met hopen liggen. Bedoeling is om mijn 2 pedalboards te scheiden van mekaar.
Op zich mag alles in de loop; de functie echter verandert daardoor wel omdat de loop tussen de pre en poweramp zit (normaal gesproken) en sommige pedalen klinken gewoon niet in de loop (zoals mijn Pearl analoge delay; die klinkt voor geen meter in de FX loop).
Ok thx. Ja tijd zat, ik wou het...
Niemand nog verwezen naar de FAQ bovenaan dit subforum? Foei!
Aanrader, wormke :)
Ah ok thx. Wss overgekeke
Een vraagje over volgorde die ik niet zo snel terugvond in de FAQ. Ik heb een integrated preamp van tc electronic. Ik wil 'm gebruiken om mijn clean signaal wat op te frissen. Dat is lichtjes dof(fer) in mijn (vrij korte) keten: volumepedaal gevolgd door bogner ecstasy en een mi audio. Ik heb hem achteraan geplaatst omdat ik ergens had opgevangen dat zo geen schade toebrengt aan de andere pedalen. Gevolg: clean geluid: opgefrist, geluid uit od, niet meer wat ik ervoor had, leek wat uitgedund en verscherpt, ook al verminderde ik de treble. Kan ik die preamp toch straffeloos vooraan plaatsen? Ik voed 'm met 18v.
okay dan ik nou ook maar even... omdat de korg multi effect me veel te omslachtig is, inmiddels wat bij elkaar gescharreld.
IK zit met name met de vraag of de Phase 45 (zoals in de FAQ staat) dadelijk na de Wah moet; kan me niet voorstellen dat de Distortion blij is met een gefaserd geluid?? Tell me.
IK zit nu als volgt te overwegen
Behringer tuner
Vox tone Bender fuzz (een echte ouwe.. op batterij ....)
Morley Volume/wah/distortion pedaal (geweldig ding.....volgens mij wordt Morley hier te lande ondergewaardeerd....)
Behringer Vintage distortion
MXR Pase 45 (ook een oudje op batterij)
EHX Electric Misstress (chorus/flanger)
T-Rex Ghost tone (= reverb)
of moet de Ghost Tone voor de Electric Mistress?
Onderweg is de Digitecht Trio+. Die gaat sowieso achteraan.
En als ik weer pegels heb wil ik ook een EHX Mel9 . die zullen we maar vooraan in de keten zetten dan? tussen de Tone Bender en de Morley VWD?
Voeding met een Harley Benton PowerPlant (de grote want de Morley vreet te veel milli-amperes voor de kleine..)
Het spul moet op een T Rex Trunk.
Alvast bedankt voor de bijdragen van wijsheden
Inderdaad, laat je oren bepalen waar jouw phaser het best kan staan.
Gewoon een testen voor en na de drives.
Voor mij klonk mijn phaser beter voor de drives dus dat is waar hij is terecht gekomen op mijn plank.
Maar voor jou kan het misschien net andersom zijn.
Phaser wordt het vaakst voor je drive gezet; net als je wah. Na je drive wordt het meer een flanger-achtig effect.