@robert gitarist:
Wat voor een bekabeling en pluggen gebruik jij?
Printable View
@robert gitarist:
Wat voor een bekabeling en pluggen gebruik jij?
Hi,
Hierbij ook mijn pedalboard :
http://img135.imageshack.us/gal.php?g=pedalboard5rt.gif
Pedalboard is een Pedaltrain Pro , wel zelf in mekaar geknutseld wat bekabeling betreft etc ....(George L)
Gr,
wow leuk spul heb je daar op de foto staan! watvoor gitaar is dat? ennuh 3 koch cabinets!!! damn waarom 3?:PCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Analie-G
Zeg heren, ik heb sinds kort zo'n ook Showmaster 48 flightcase. Ik heb er een valse bodem ingebouwd waarop ik met dubbelzijdige tape een matje heb gekleefd. Laatst trok ik m'n ge-velcro-de volumepedaal van die plank en de velcro bleek zo sterk te zijn dat de hele mat loskwam van die plank...
Wat gebruiken jullie om zo'n tapijt/matje vast te kleven?
Ik gebruik Yellow Cable.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the feable
Kosten geen drol en zijn echt super goed :) Echt nog geen problemen mee gehad.Maar wil binnekort toch Georg L's hebben.kan ik zelf mooi op maar maken(dr zijn nu namelijk paar iets te lang)en ziet er nog mooier uit(jaja oog wil ook wat he :D ).Binnekort ook andere speakercable maken bij Paul Lendersen nog wat meuk :)
Maare die Yelow Cable's is echt een aanrader..echt goed spul :)
Timmer er een paar van die oogjes in (met aan beide zijden een spitse punt net als een spijker)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phyrexian
Aha! Dat verklaart een hoop. Robert-gitarist had deze foto in zijn quote staan vandaar de verwarringCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lock en Load
Robbert, krijg jij je deksel nog wel op je board? Zo te zien ligt er een Flatliner onder en is ie dus vrij hoog...?
Om maar ff op Jos ;) McCready in te haken: hoeveel binnenruimte in cm. heb je in de Showmastercase van de bodem tot deksel?
Sorry voor een late reactie, heb sinds zaterdag horizontaal mijn dagen doorgebracht :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike McCready
Op deze manier past de deksel niet dicht, en zullen de drie bovenste pedalen eraf moeten. De Flatliner is een vrij hoge voeding en daarbij liggen alle pedalen op een houten plaat van 1,5 cm dik.
Het is ook de oude (DAP) Showmaster 48 case. Ik geloof niet dat dit model er nog is?
Dap verkoopt die shit nog !!!
great !!
ze hebben er een voor de showmaster 48 maar ook voor de showmaster 24 !!
En das dus mooi, en ze kosten ook weinig. Minder dan 50 euro !
Ik heb die voor de 24 besteld, die is wand handzamer qua formaat
En waar kunnen wij Dap vinden? :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
Typ 'DAP showmaster' in Google en je vindt: http://www.verkoop.licht-geluid.nl/d...8-hld7216.htmlCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reigor
Flightcase zelf gemaakt met dubbele bodem om bekabeling weg te werken en 2 niveau's voor goed bereik van de pedalen. Inmiddels is de Boss Chorus vervangen door een Carl Martin Chorus XII en de wah is niet meer in gebruik vanwege allerlei storingen.
http://img299.imageshack.us/img299/7...g0127xs.th.jpg
Greetz, Hans
Dat ding op het plaatje niet dezelfde als de mijne. Die loop namelijk aan de zijkanten schuin op. Minor detail, zolang de deksel er maar af kan natuurlijk!Citaat:
De prijs is inderdaad heel ok.
een nieuwe foto met m'n nieuwe aanwinst de HWA (Schizo's)BoozzFust
http://img210.imageshack.us/img210/3...d2203064sd.jpg
Dat is een Nik Huber gitaar ...duitse bouwer , super klank !!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dano
Bij Jukebox Boekel staan er ook 2 ....
3 speakers voor de w/d/w , 3 weg systeem dus.....bij de afdeling rack gear heb ik het ook gepost en staat er meer uitleg..
Gr,
A+
schizo... wat staat die boss eq freaky afgesteld ??
Citaat:
yeah klopt, neuzig fout geluidje, een effect dat ik gebruik in de brug van een van onze nummers. :p
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL
Bij deze fotoreportage ging ik voor een artistiekere, invalshoek... (bovendien moest het LED-licht de aandacht van de pedaaltjes wegnemen...)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DREAMMACHINE
maar zoals DreamMachine idd juist opmerkt (en wat in m'n 1e post stond), is het groene ding een T-rex Compnova compressor, fijn dingetje voor Tha Funk... (en/of Tha Country )
Sinds vandaag zit er ook een Keeley DS-1 op (nog meer blauw licht!) en heb ik nog ruimte voor 4 pedalen, waarschijnlijk:
-1. reverb voor piezo's v. solidbody's (Parker/Godin/misschien Frankenstrat (wendt zich tot Dick..) & v. elec/ac (CPX/G-series):
DigiReverb (Holy Grail gaat niet meer passen ben ik bang)
of Boss RV... ?
of zijn er betere/andere BOSS-sized reverbs?
-2. whammy (of EX-7, afhankelijke van betrouwbaarheid en 2ehands verkrijgbaarheid, zelfs de 175 Duitse Euro's vind ik veel geld voor 'n Wieeeewieeee-pedaal)
-3. delay (voor smerige natte (.. :stop: ) solo's):
- Digidelay ??
- DD-20 ?
- Digidelay + AD-9 ?
- ...replica/TC vintage delays..
-4. "fun" ?
- extra (analoge?) delay ?
- (analoge?) chorus/ vibe ?
- metronoom ?
- line-mixer voor iPod :cooler:
Haj D,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dickie
ik weet niet of je überhaupt wat aan de Godin hebt hoeven doen, mss dat je vaker aan de G-snaar hebt gedraaid, want die lijkt soepeler te lopen (maar nog niet "van harte", alles blijft wel goed gestemd, maar die G lijkt te willen "schommelen"...) :cool:
Heeft iemand nog suggesties voor de "lege" plek op m'n board... ????
AirFX?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
Gitaar er doorheen sturen, beetje spastisch met willekeurig lichaamsdeel over het alziende rode oog (het is net HAL!) bewegen en voila: Je hebt jezelf een filter/modulatie/synthese/opfuck frenzy!
Ik heb er nog wel eentje voor je voor een zacht prijsje :)
:stop:
~Stop~...hammertime :cooler:
neeee man, dat vind ik dan weer té spielerei'ig, dan zou een Fuzz Probe (wat een enge naam voor een pedaal eigenlijk hè) of een 'gewone' theremin nog leuker zijn...
....dit is een grapje, want die AirFX is wel geinug, maar te 'out there' (een fuzz probe, seek-wah, super hard-on (...) en meer van dat Z-vex spul vind ik (nog) niks)..
wat is die ene mode ook alweer?
Kung Fu-chop? of Karate-chop?
als preset 7 nou "My frequency" was, dan was ik bijna verplicht om 'm te kopen, maar nu is preset 6 "gewoon" Kenneth's frequency....Citaat:
Gitaar er doorheen sturen, beetje spastisch met willekeurig lichaamsdeel over het alziende rode oog (het is net HAL!) bewegen en voila: Je hebt jezelf een filter/modulatie/synthese/opfuck frenzy!
gemiste kans Alesis, gemiste kans...
een Korg Kaospad zoals Matt Bellamy heeft MISSCHIEN, maar die moet dan OP de gitaar en niet op 't board...
zo'n RT-20 is ook wel stoer (vooral die LED-graphic), maar ik vind de phaser, 'leslie' en vibes van de Magicstomp goed genoeg....
wel leuke suggestie btw !
Plak je de AirFX toch gewoon op je gitaar? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
dan kan ik geen karate-kick meer doen om de AirFX te manipuleren! (alhoewel m'n ashi barai wel altijd van pas komt als m'n gitaarkabel verkeerd hangt...)Citaat:
Plak je de AirFX toch gewoon op je gitaar?
maar just 4 fun: wat zou je voor je air fx vragen?
Gooi ik ook maar eens het mijne erop:
http://img369.imageshack.us/img369/6876/pb1hd.th.jpg
Punten van verbetering / irritatie (met de klok mee):
- De Behringer Acoustic Modeler is mijn eerste ervaring met een dergelijk pedaal. Valt me zeker niet tegen, maar ik pak live toch liever mijn 12-snarige erbij. Leuk voor de leuk, geinig voor de prijs.
- De Flanger is niet geweldig. Gebruik 'm maar weinig, dus voor het moment goed genoeg.
- Ik gebruik alleen de Tremolo op mijn Vox AC30, dus op zoek naar een kleine enkele switch. Zolang 'ie dwars staat, past de hele boel er wel op: goed genoeg.
- De DS-1 is een vervanging voor de MXR Zakk Wylde Overdrive. Te gek pedaal, maar de knop was in enkele maanden al kapot. Reparatie duurt al lang. Klote. DS-1 is niet mijn ding.
- Dr Q. als auto-wah. Aangezien ik ook zing, en meerdere partijen dub met de loopstation, bleek een echte wah te veel gedoe. Niet helemaal overtuigd, dus op zoek naar vervanging (suggesties?)
- Boss dual switch. Prima! Maar shit, onderkant met profiel, oftewel, klitteband blijft voor geen meter zitten. Word er helemaal gek van. Iemand een idee?
Verder: De voeding is een simpele 1Spot, werkt uitstekend. Bekabeling (George L) besteld bij GVees, maar laat al wel erg lang op zich wachten... Bordje is een Pedaltrain, helemaal tevreden mee.
gr,
Heras
nice die pedaltrain, is het de pro2? en waar heb je hem vandaan en voor hoeveel? ( ben ook naar zoiets op zoek)
( oja, je hebt PM!)
't is de Pedaltrain 2 HC (dus met kist), onlangs op marktplaats.nl, 110 piekies in nieuwstaat.
Als 'ie gestolen zou worden / kapot zou gaan (?) zou ik 'm vervangen.
gr,
Heras
hehe balen!....dan was je me net voor, zat er ook op te loeren namelijk!! ach, helaas....
Ik ook..had ook wel intresse voor 110 euro..Maar ik dacht,ik denk er nog dagje over na(heb al tig pedalboards onderhand :D ) maar helaas hij was al verkocht ;) 110 euro is ook een spotprijsje,gezien de nieuwprijs..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DREAMMACHINE
Als ik eerder had geweten hoe praktisch zo'n ding is, had ik niet lopen kloten met een CD-koffer en een vloertegel. De bijbehorende koffer is lekker groot, dus ruimte genoeg voor snoeren, cd's, back-uppedaaltjes en bier.
Nieuw inderdaad erg prijzig, maar voor dit geld toch maar even heel snel heen en weer.
Iemand trouwens ervaring met de PedalSnake ?
Ook bassisten kunnen pedaaltjes hebben :):
http://img227.imageshack.us/img227/2...nbordje3ky.jpg
Op het bordje zitten de volgende pedaaltjes:
EBS Multicomp
Korg DT-10
Nobels ODR-B
Boss OC-3
HWA TB/TM
Boss GEB-7
EHX Mini Q-tron
Standaard gaat het signaal alleen door de Multicomp en dan via TB/TM boxje naar de versterker. Is van dit boxje de 'loop' ingetrapt dan gaat het door de OC-3, ODR-B, Q-tron en GEB-7. Is de 'tuner' ingetrapt dan gaat het signaal... juist ja :D
Van de GEB-7 was de batterij op en ik had geen reserve bij me, vandaar het losse kabeltje.
@Speeddemon: ik heb nog steeds erg veel plezier van het boxje en ook van de extra optie die je erin gebouwd had: het batterijenvakje http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif
Hoe klinkt die OC-3 op bass?? Andere octavers vergeleken?
Ja, hij bevalt prima. Vergeleken met de ingebouwde octaver op EBS toppen (volgens mij exact de EBS OctaBass) trackt deze beter. Er zitten 3 modes op:
- Drive: volume origineel, volume octaaf 1, hoeveelheid drive/gain
- OC2: volume origineel, volume octaaf 1, volume octaaf 2
- Poly: volume origineel, volume octaaf 1, 'range' ofzo: geen idee wat ie doet, maar het beste effect krijg je als deze helemaal open staat :D
De OC-2 mode is voor bas een beetje loos, want 2 octaven onder wat je speelt is gewoon onzin op een bas. Verder is de drive mode best leuk en je krijgt er echt een heel zwaar basgeluid mee; heb zelfs even dit pedaal als subtiele overdrive gebruikt (volume octaaf 1 op 0, drive lichtjes aan) en dat werkte ook best prima. Nu ik de Nobels ODR-B (klinkt prima, kost weinig) heb is dat niet meer nodig. De poly mode kan meerdere noten tegelijk aan, dat is wel erg ideaal.
Bij mij staat ie eigenlijk altijd op poly mode en ik gebruik hem niet als ik echt laag speel. Meer als subtiel effect om het allemaal wat voller te laten klinken als je wat hoger op de hals speelt. Meestal een beetje in de verhouding: origineel signaal 60% octaaf 40%.
edit: Al met al dus een stuk veelzijdiger dan de OC-2. Op de OC-3 zit ook een aparte ingang voor bas, volgens mij zit deze ook niet op de OC-2.
Leuke review. Ik wil ook nog een octaver en twijfel nu al een eeuwigheid tussen die EBS Octabass, de Boss OC-3 of de Ampeg OCT (te duur eigenlijk, weinig veelzijdig, maar wel vette sound). Nog aanraders?
Trouwens. Moest het kunnen mag je gerust wat samples van die OC-3 op basgitaarforum.nl posten!? :-)
Gracias! :) Ook handig om wiet in te smokkelen. :hippie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door niels_r
Als iedereen met HWA switchboxjes nou eens effe snel beroemd wordt, dan worden ze ook ge-guitargeeked! Zo is er 1 set-up op guitargeek.com met een custom Loooper. :cooler:
Of is er hier iemand ZO fuckin' creatief en handig dat ie alle HWA effecten in guitargeek stijl kan tekenen, zodat ze ook nog echt herkenbaar zijn ook?
@Phyrexian: Nee, verder geen vergelijkingen. De Ampeg ken ik niet en echt naast de EBS heb ik hem niet gelegd. Wel op een EBS top waar de octaver ingebouwd zit getest en daarbij was de Boss duidelijk de betere. Lagere noten trackt hij beter en hij gaat met de poly mode niet op zijn bek wanneer je 2 noten tegelijk pakt. Welke top het precies was weet ik zo niet meer.
Ik heb wel een opname van een nummer waarin ik hem aan het begin gebruik, verder niet. Niet heel bruikbaar, maar geeft je misschien een idee. Het nummer is opgenomen in onze oefenruimte, dus verwacht geen studiokwaliteit ;-)
@Speeddemon: da's ook een goede tip :)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phyrexian
contactlijm?
Dubbelzijdige tape, of klitteband 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
dubbelzijdige was ook al fout afgelopen wat ik hoorde...
ik ga komende tijd ook een pedalboard bouwen met oranje tapijt(tevens ook een 2x12 cab met oranje tapijt, met aluminium strips over de hoeken) als ondervlak, wel zoeken naar tapijt waar velcro goed op blijft zitten....
ik denk dat contactlijm het beste is....
het voordeel van dubbelzijdig en/of klittenband is dat ik wel m'n mat nog kan optillen om de bekabeling eronder (dus tussen houtenplank en mat) weg te stoppen (je wil mijn pedalboard écht niet van onder bekijken, alle theorie over signaal-, stroom- etc. ..out of the window...)...
denk idd dat contactlijm slimme keus is
als je nou je pedálen met contactlijm zou bewerken.... :satisfie: