Dat rood ziet er altijd zo schreeuwerig uit. Op de een of andere manier komt zo'n modopmerking door dat kleurtje altijd heel agressief over (meer mensen die hier last van hebben?). Waarom veranderen jullie die kleur niet gewoon in roze?
Printable View
Dat rood ziet er altijd zo schreeuwerig uit. Op de een of andere manier komt zo'n modopmerking door dat kleurtje altijd heel agressief over (meer mensen die hier last van hebben?). Waarom veranderen jullie die kleur niet gewoon in roze?
Omdat dat bijna niet te lezen is!
Een opmerking vanuit iemands modfunctie wordt bijna altijd in rood geschreven. Op deze manier onderscheiden wij onze posten als normaal lid. Wen er maar aan. Het is niet schreeuwerig bedoeld in ieder geval.
Ik ken het verhaal erachter hoor.
Blauw dan?
Waarom heeft dooie Ramses een eigen topic terwijl er een centraal RIP topic is?
Ramses is herdacht in het dieptepunttopic, het centrale RIP topic en Yasser vond het nodig om hem een eigen topic te geven.
Ik snap dat er nogal terughoudend 'gemodereerd' wordt als het zo'n onderwerp aangaat, er zijn er wel meer rip-threads overeind gebleven dit jaar. Bovendien: als de mods niet mogen bepalen of iemand een eigen rip-thread krijgt, wie dan wel?
Ik weet zeker dat het mogelijk is om die twee topics samen te voegen, ik zal het zo even vragen aa een van de off topic mods als je je er zo aan stoort.
Daar is dit topic voor he. En zoals je ziet wordt er dan naar je geluisterd.
Als je iets niet duidelijk vindt mag je dat hier neerzetten of een pb sturen, wordt altijd op gereageerd en als blijkt dat er sprake is van oneerlijk gedrag wordt het aangepast, getuige het zelfbouw topic van deze week. Lijkt mij een prima manier toch? Of heb je liever een lijst met hele strikte regels?
Ik kan me wel indenken dat zo nu en dan ff wordt gekeken hoe hard een onderwerp gaat. Bij Michael Jackson was toch ook vanwege een paar pagina's in korte tijd besloten 't ff apart te houden?
Als er een paar mensen doodgaan kan er dan in het grote rip-topic normaal doorgeluld worden zonder dat 't ondergesneeuwd wordt met hele ritsen over 1 artiest/persoon.
Je mag best beseffen dat we met dat soort mogelijkheden als mods vooral proberen de leesbaarheid van een onderwerp of subforum optimaal te houden. Er kan dan soms een uitzondering gemaakt worden.
Als je dit bord ziet:
http://www.rijscholen-overzicht.nl/i...ersbord-B6.png
Ga je toch ook niet volhouden dat verkeer van rechts per se voorrang heeft boven verkeer van links?
Uitzonderingen bestaan...
hahaha, wissel je nou net het bord? :seriousf:
Ik vin dat ik tevaak geban wor!
Er is een tijd geleden gevraagd door meerdere leden om meer losse topics toe te staan. Uit mijn hoofd zelfs in dit topic maar het kan ook ergens anders zijn, het was al een tijdje terug in ieder geval. Luisteren we een keer naar de leden... is er altijd wel één die het anders ziet. Bad luck dude.
Is goed Tho! Doen we!
Zullen we nou weer gewoon serieuze zaken hier bespreken?
Met alle respect, Tho, maar niet veel te doen vandaag ofzo? Het gaat hier eigenlijk over niets. Je haalt een absurd voorbeeld aan om dat plots even later te steken naar het beleid?
So what dat er een rip-topic is en dat daar al vaak dingen mee samengevoegd zijn? Hoeft het daarom altijd zo te zijn? Is dat een maatstaf voor een goed beleid?
Even ter verduidelijking. Deze discussie gaan we niet voeren. We hebben ervoor gekozen om sommige grijze gevallen hier te bespreken. Dat geeft de leden ook inspraak, omdat de mods ook gewoon leden zijn. Daar hebben we bewust voor gekozen en dat gaat niet veranderen. Je haalt een ridicuul voorbeeld erbij waar je niet eens last van hebt om ergens tegenaan te schoppen. Je kiest er zelf voor om op dit forum te komen, je hebt inspraak door hier te reageren, als je het daar niet mee eens bent heb je simpelweg pech gehad.
Verdere posts over het algemene beleid, dat al uittentreuren besproken is zal ik verwijderen. Als je echt ergens problemen mee hebt, concreet hoor ik het graag.
Dat was (o.a.) ik, omdat ik me nogal ergerde dat er veel te veel grote langlopers op 't forum zitten en het, wat mij betreft, wel tijd wordt/werd voor vernieuwing en frisse topics. Ik waardeer het ook erg dat het Ramses topic niet wordt ondergeschoven in het grote RIP-topic, met de kleine kanttekening dat als het wel was gebeurd, ik had gereld als een motherfucker.. :D
Maar in feite kan het me ook niet meer zo heel veel schelen, ik ben er toch niet meer zo vaak de laatste tijd.. Nu dan even wel, maar morgen heb ik weer een ban, wat ik je brom.
Volgens mij is dit topic juist bedoeld zodat de mods naar wensen/voorstellen/comentaar van leden kunnen luisteren, en daarop kunnen reageren en daardoor een beeld krijgen van hoe de rest van de leden graag de moderatie willen zien.
Als er een vast beleid is, wordt er niet genoeg naar de leden geluisterd. Als er naar de leden geluisterd wordt, is er weer geen vast beleid.. wat een gezeik.
Ik word een beetje moe van dat zeuren om een vast beleid. Dat gaat er van uit dat we een set vaste regels opstellen en vervolgens onze hersens uitzetten. We maken de regels, en we wijken er vanaf als dat nodig is. In geval van het RIP-topic is het duidelijk zat; als er iemand dood gaat die naar alle waarschijnlijkheid nog dagen of weken reacties krijgt, is een eigen topic op zijn plaats, anders wordt het RIPtopic volkomen onleesbaar. En hou je niet van Ramses, vette pech.
Maar iedere keer als ik een vaste regel toepas denk ik na of die wel van toepassing is.
Berichten verwijderd, als je graag met elkaar wil babbelen hoe je een ban krijgt doe dat dan even in off topic.
Krijg ik een eigen topic als ik dood ga?
Waarschijnlijk wel. Maar waarom deze vraag?
Joepie:cheerup: Nu kan ik met een gerust hart sterven. Dan zal mijn naam staan tussen Les Paul, Ramses Shaffy, Mooie (levende) Dames, terwijl Elvis, Willem van Oranje, Bach, Confusius en Hitler allemaal op één pagina worden gezet.
Of bedoelde je meer iets als "Het grote langdurende langzullenwijleven we zijn van Vincent af-topic."?
Nou, dan weet ik mijn laatste wens al. Dat de topictitel dezelfde zal zijn als mijn epitaaf. Zoiets als "Nooit meer te laat", "Te laat tot in eeuwigheid", "Jamt met Asaf", "Hier ligt Vincent de Bree, hij zit er niet mee.":hippie: Leuk, een puntdicht.
"Sum quod eris" is ook wel leuk.
"Oorkonden, Edisons, lintjes
Wat is mij veel achting bewezen
Maar maak ik nu de balans op
Dan ben ik het graf in geprezen."
Tot die tijd zal ik een nespresso-apparaat bij me hebben, het is mijn tijd nog niet.
Ik post veel, iedere dag eigenlijk, op het zelfbouwforum en heb nooit problemen met de moderatie gehad. Op het topic over die gesloten bouwmarkt, waar ik zelf waarschijnlijk ook geen woorden aan vuil zou maken ,zie ik echter de ene na de andere belediging geuit worden, waar ik het nut niet echt van inzie, en ik verbaas me ontzettend over het feit dat sommige mods hier gewoon meedoen.
Ik vind het heel apart dat degenen die de informatiestroom, waar hier sowieso al geen sprake van is, in goede banen moeten leiden zelf meedoen aan deze afzeiksessie.
Als dit forum voor dit soort discussies bedoeld is, dan is dat natuurlijk niet aan mij om te veranderen, maar ik denk dat het beter is dat de mods zich dan van de discussie zelf afzijdig houden, of in ieder geval van het uiten van meningen over bepaalde forumleden. Op die manier zullen de mods ook makkelijker het respect kunnen behouden van de niet-mods en zal hun authoriteit gemakkelijker aanvaard kunnen worden.
Duidelijk en goed verwoord.
Ik heb hetzelfde punt ook al eens aangekaart. Repliek was dat mods, wanneer er geen rood gebruikt wordt, de pet van gebruiker op hebben en met redenen als "we zijn ook maar mensen" en "we worden hier niet voor betaald" een en ander rechtvaardigen.
Op zich een redelijk standpunt maar het blijft wringen natuurlijk. Over sommige posts moet je gewoon heen lezen, dat helpt.
Ik snap je punt en bedankt voor je commentaar. Het topic waar je aan refereert staat in off-topic. Hier wordt veel meer toegestaan dan in de andere subfora, mede omdat, zoals je zelf al aangaf, er weinig nuttige informatie wordt uitgewisseld. Off topic wordt meer gezien als een gezellig cafe waar je zin en onzin kan spuien over van alles en nog wat. Ook niet moderatoren mogen hier meer dan op het "normale" forum.
Alle moderatoren hier zijn inderdaad vrijwilligers en de meeste kom ook in off topic. Hier zijn zij vaak ook gewoon leden en hebben evenveel rechten als een "gewoon" lid. Bij elke individuele post kan je op het driehoekje klikken als je die post te ver vindt gaan, er zal dan serieus gekeken worden naar de desbetreffende post door het team van moderatoren. (er bestaat een moderatorforum waar dit soort zaken besproken worden)
Ik ben bang dat wanneer moderatoren (waaronder ikzelf) beperkt worden in wat ze in off topic mogen zeggen omdat ze toevallig moderator zijn, er weinig moderators over zullen blijven. Nogmaals, als je iets te ver vindt gaan, meldt dit dan ajb.
Er is in OT een clubje dat elkaar goed kent en voor degenen die daar weinig komen lijkt dat een losgeslagen bende die elkaar uitscheldt, maar dat is schijn. Ze gaan verder prima met elkaar om en dat schelden is min of meer een ritueel, stelt verder niets voor en ik zou me er zeker niet druk om maken.
Gelukkig is het nog niet zo dat ik me er echt druk over maak :)
Ik zie jullie punt, maar ik zou me als moderator gewoon afzijdig houden van het uiten van persoonlijke meningen naar andere leden. Dat doet afbreuk aan je geloofwaardigheid wat mij betreft. Er zijn denk ik heel veel leden hier die helemaal geen behoefte hebben om deel te nemen aan de discussies waar jij het over hebt, maar die waarschijnlijk best als moderator zouden willen fungeren, dus ik twijfel aan je opmerking over het niet overhouden van veel mods dan. En sommige bestaande mods bewijzen dit in de praktijk ook. (de belgen hebben natuurlijk sowieso niet zo'n grote muil als wij).
Anyway, dit is slechts een input waar je wat mee zou kunnen doen, ik ben echt niet een of andere postbus 51 lul die tegen vloeken en zo is, maar wel iemand die dit forum graag en veel bezoekt en het genoeg interesseert om mogelijke verbeteringen voor te stellen.
Herkenbaar punt, waar ik me in het verleden ook over heb verbaasd. Totdat ik besefte dit alles over mij zei en mijn verwachtingspatroon, maar niets over de persoon die toevallig 2 petten op heeft. Het kostte me wat tijd, maar ik denk echt dat 't verwachtingspatroon de beperkende factor was. Waarom zou 1 persoon beide rollen niet kunnen vervullen? Wat zegt dat over mij? Zo rechtlijnig is de wereld toch niet: de politie is zowel verkeersdeelnemer (poster) die een verkeersfout kan maken, als verkeersregelaar (moderator). De huisarts vertelt de patiënt dat het beter is niet te drinken en dat regelmaat van belang is, maar gaat zelf iedere dinsdag te laat en onder invloed naar bed, omdat dat de oefenavond van de band is, waarna ze altijd nog naar de kroeg gaan (als hij zat is steekt 'ie dan ook nog eens een sigaret op).
Ik beoordeel ze niet op de persoon (in deze de nickname), maar op hun rol. Zolang het niet rood is, zijn ze net zo zwart als ik. Die dubbelrol vind ik juist oke. Voor zover ik heb kunnen volgen zijn het allemaal betrokken posters die in een latere fase gevraagd zijn moderator te worden. Ik heb dan ook het idee dat ze moderator zijn geworden, omdat ze betrokken zijn bij het forum. Niet omdat ze zo nodig de "macht" willen hebben. Door (als ze dat willen) mee te posten kunnen ze daarin hun ei kwijt (en hun kennis delen/vergroten). Ook kunnen ze soms een topic de goede kant op helpen, zonder dat er direct gemodereerd hoeft te worden.
Het maakt het voor mij ook makkelijker. Ik heb bijvoorbeeld het topic over die bouwmarkt niet gezien, maar m.b.t.
is het voor mij heel makkelijk. Als ik me d'r aan stoor kan ik hem/haar als mede-poster aanspreken van "doe eens normaal". Want ik vind dat iedere poster normaal mag doen (dwz respectvol in de omgang naar de ander), als mods daarin heiliger moeten zijn dan de rest meten we met 2 maten. Je bent gewoon een http://www.zeggelaar.com/uploaded_im...kel-788295.gifOf je nou een "poster" bent, of een "poster/mod" .
Ik zie het ook niet als "autoriteit/macht", maar als "gunnen/nodig hebben". Het is de mods gegund om mod te zijn want we hebben ze nodig om ontsporende situaties te voorkomen, omdat we daar geen belang bij hebben. Zodra ik dat niet meer nodig heb, is dit forum ook geen plaats van belang meer voor mij en moet ik gewoon wegwezen. Ik waardeer het werk dat de mods doen, want in de regel is het vast leuk, maar je zit ook vaak met van die topics waar het nergens meer over gaat, of grote bitchfights ontstaan. Als je dan als mod ingrijpt en pech hebt zit je halve inbox vol van iedereen die daar een mening over heeft. Of het komt in dit topic, waarbij lang niet altijd alle feiten goed weergegeven worden. Dat zit dan hoog en daarom wordt ook nog eens een snelle reactie verwacht en dat moet je allemaal maar weer fatsoenlijk afhandelen. Ik ben me verdomd bewust dat de mods dit allemaal in hun vrije tijd doen, waarvoor dank.
Fijne post, dankjewel. Je brengt precies de spagaat onder woorden waar we in zitten. Het grootste bezwaar tegen wat meer afstand nemen is dat we dat helemaal niet willen. Wij, de mods, zijn allemaal gitarist en enthousiast deelnemer aan het forum. Het gebruik van de kleur rood is de beste oplossing die we hebben om die twee petten duidelijk te maken.
En Off Topic is een speciaal geval, er komen daar mensen die elkaar al jarenlang kennen, en die dus een stuk losser met elkaar omgaan. Het bouwmarkttopic was typisch een voorbeeld van iemand die voor joker voor een gesloten deur had gestaan, en die eens hartelijk door al zijn vrienden werd uitgelachen. Geen kwaad woord bij.
Ik andere fora zie je ons dat niet doen, daar modereren we echt strenger, als het al nodig is. Als daar een potje geiten losbreekt, wordt het gestopt of verplaatst naar Off Topic.
Tot slot hou ik ervan om waar dan ook af en toe een geintje te maken, maar that's just me.
Ik denk dat Noid het moderatorschap perfect beschrijft.
Niet dat ik zelf mod ben, maar zo kan ik het me voorstellen.
Noid ziet het helemaal goed, waar ik nog aan wil toevoegen dat als iemand het modschap ambieert om de zg 'macht', dan heeft hij een probleem als hij modrechten heeft gekregen en die macht misbruikt. Hij krijgt dan te maken met een team die hem in het besloten modforum zeer tot de orde zal roepen en bij herhaling vliegt hij net zo hard weer uit dat team.