Hallo,
Vroeggah toen ik nog een jong ventje (begin '90) was, heb ik eens een 8 weken vakantiewerk gedaan. Met dit zuurverdiende geld wilde ik toen een Gibson Les Paul Custom gaan kopen... Totdat ik bij Big One in Zwolle langs ging en daar een prachtig gevormde zwarte Les Paul zag hangen. De body was iets kleiner en had meer rondingen dan de Gibson, maar dat maakte hem juist zo opvallend. Wat me vooral opviel was dat ie zo licht was in vergelijking met de Gibson. Dat het een Galama was werd me door de medewerker van Big One verteld. De gitaar had nl. niet het kenmerkende haantje op de hals staan maar hij verzekerde mij dat ie origineel was, niet dat ik het dan wel had geweten! Ik vond het gewoon een mooie gitaar.
Tot de dag van vandaag speel ik nog steeds op deze mooie gitaar, ondertussen wel iets meer gehavend maar nog steeds met de originele Dimarzio en Bill Lawrence pickups.
Fantastische gitaar!!
ps. Ik ben al die tijd ook al op zoek naar een origineel plaatje met Galama logo voor de gitaar. Als iemand mij daar aan zou kunnen helpen...daar zou ik zeer blij van worden!
Groeten, Harry