Kirk Hammett is inderdaad overschat maar hij kan zeker een aardig stukje spelen en hij is creatief.
Printable View
Kirk Hammett is inderdaad overschat maar hij kan zeker een aardig stukje spelen en hij is creatief.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tho
Ik vind kerry King een originele gitarist, zijn riffs zijn geweldig en SLAYER zou SLAYER niet zijn zonder die valse solo's.
Dat Slayer Slayer niet zou zijn zonder King is natuurlijk gewoon zo, maar origineel? Hij doet al 20 jaar hetzelfde vind ik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerrekat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
haha sterkte man..
of is het al geweest ? zo ja hoe ging het ?
Ik vind Carlos Santana redelijk overschat. Ik vind het geen slechte gitarist, maar wat hij doet is in mijn ogen echt niet bijzonder.
Jij hebt helemaal gelijk hoor. Altijd maar zeiken op een ander is zo makkelijk. Ik geniet van heel veel gitaristen en dat varieert van SRV, Gallagher en Hendrix tot wat simpelere gitaristen als Kurt Cobain.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimiDylan
Dat gezeur ook altijd. Dat val me toch op in dit gitaarwereldje.
Inderdaad, het bashen van Cobain is schaamteloos! Die man heeft altijd gezegd dat hij voor geen reet kan spelen. Iedereen weet dat zijn echte kwaliteiten zijn songs en zijn stem waren... en toch dat gelul. Dat je arrogante of technische/saaie gitaristen overschat vindt lijkt me logisch, maar kom niet aan Cobain.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gitaargek
+ Cobain is helemaal niet zo'n slechte gitarist als iedereen hier zegt.
Ik durf zelfs te zeggen dat hij door veel mensen onderschat wordt (meestal de gitaristen die 1000 noten per seconde spelen, zonder dat er een beetje gevoel uit te halen valt). Misschien onder het grote publiek dat hij een beetje overschat is, maar ik denk dat die niet echt oordelen op gitaarspel, etc.
Misschien was hij niet de beste gitarist in de wereld, maar wat hij doet past wel precies bij de nummer. De solo's die hij speelt passen ook altijd goed bij de nummers en zijn nooit te lang. En hij wist ook echt gevoel in zijn spel te leggen.
Simpel weg heb je gewoon twee manieren om goed gitaar te spelen: technisch goed en gevoelig goed. Cobain was meer van het laatste type, en eerlijk gezegt luister ik daar ook een stuk liever naar. Maar dat is weer voor ieder zijn mening.
En hij kon gitaar spelen terwijl hij op zijn hoofd stond, wat toch best knap is :)
http://www.soulcatcherstudio.com/ima...rt_on_head.jpg
De hele 'gevoel vs techniek' discussie is overrated! Gitaristen die zeggen dat ze 'met gevoel' spelen hebben meestal een gebrek aan techniek en zijn gewoon jaloers op gitaristen als Steve Vai.. Ik vindt ook niet al zijn werk fantasties en krijg ook wel es kramp in mn oor door naar hem te luisteren (voorral zn Zappa werk), maar als iemand hem live gezien heeft (zo'n 6 of 7 keer voor mij) dan weet je dat niemand met meer emotie speelt als hij..
Same thing voor Yngwie.. sommige mensen noemen hem een one trick pony, maar ik hoor wel degelijk emotie en mag graag naar hem luisteren op zn tijd.. en hij mag dan wel een ass zijn, maar hij speelt alsof zn leven dr van af hangt..en dat kan ik wel waarderen. Niet alle CD's zijn even goed, maar hij heeft zeker goede nummers geschreven!
ok, terug naar het topic:
Overschat zijn:
Keith Richards (hoe kun je nou 40 jaar in het vak zitten en nog steeds niet op je spel verbeteren.. geld trouwens voor zn hele band)
Slash - gewoon een mediocer gitarist, en met de uitzondering van november rain kunnen zn solos me niet echt boeien..
Eric Clapton - is wel duidelijk
Mark Knoflook - Tja.. hij heeft zn eigen stijl. verder vindt ik het allemaal maar slappe hap
En zo zijn er nog heeel veeel meer.
Kurt Cobain was misschien niet overschat als gitarist, maar als band zeker!
oh en verder kan ik gitaristen als SRV wel waarderen, maar als je er dagelijks mee dood gegooid wordt op de radio wordt je dr wel gauw flauw van!
Had ik al gezegd dat CLAPTON zwaar overschat wordt, zo ja mooi kan niet vaak genoeg gezegd worden. Zo nee dan zal ik het morgen nog een keer zeggen.
Tuurlijk had hij vroeger wat aardige nummers die toen uniek waren maar daarna is het alleen maar minder en minder geworden. Alhoewel die cd met JJ gale best goed moet zijn, zal wel door gale komen.