Goed plan! Ik denk dat ik dat maar ga doen, moet goed kunnen komen :)
Printable View
Goed plan! Ik denk dat ik dat maar ga doen, moet goed kunnen komen :)
Iemand die deze vraag kan beantwoorden? :chicken:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nino1110
Nog een vraag erbij dan maar:
Als ik een Squier koop en ik verander alles , speelt hij dan beter dan een LC Spitfire of zelfs beter?
outputje en aarde van de brug moet je nog solderen
that's it
Goed, het hele zooitje zit in elkaar, en ik ben nog bezig met afstellen, maar het is er akoestisch zeker op vooruit gegaan! Het klinkt heerlijk, vergeleken bij hoe het was. Ik vind de Diego nog wat te 'nieuw' eruit zien, vergeleken bij de rest, dus misschien ff met korrel 600 licht schuren, maar dat komt nog wel.
Ik zal straks wel ff foto's schieten.
Dit heb je gedaan vanuit een Squier?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Ben zeer benieuwd naar foto's!
De foto's zijn gemaakt, zo ff uploaden. Eerste bevindingen:
Hij klinkt onversterkt echt lekkerder! In hoeverre dit komt door het verwijderen van de lak weet ik niet, maar het is fijn :).
Ik vind de nieuwere generatie Diego's toch minder fijn. Er zit namelijk wel wat speling op de arm, dat had de oude niet. Dat wordt een lastige speurtocht..
De GFS blowout elementen vind ik toch wel iets minder klinken, misschien dat ik het hele zwikkie nog eens ga vervangen door beter spul.
De gitaar zit nog in de afstel fase, morgen maar eens meenemen op de repetitie, kijken hoe die bevalt.
Valt niet te voorspellen, en is afhankelijk van de squier, de LC waar je hem mee vergelijkt en de spullen die je monteert. Reken wel op ongeveer 160 (+ aanschaf Squier) om alles te vervangen:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nino1110
Setje GFS €60
Tuners (gotoh) vanaf €25
Graphtech topkam €5
Goeie trem €50
Pots en switch €20
http://members.home.nl/fmunniksma/temp/RWstrat1.jpg
Ook maar eens een duit in het zakje doen. Ook al is dit geen Squier maar een nederige Richwood. Ik had hem al behoorlijk gepimpt: hals wat opgeschuurd, andere mechanieken, andere slagplaat, hardtail met vaste brug gemaakt, eerst GFS pickups nu Van Zandt, Allparts 5 way switch en pot.
Verf hetelucht verwijderaar gekocht bij de Lidl :) Was in en uurtje gepiept, het vloog eraf. Opschuren. 5 lagen teak olie erop. Ok het is niet 1 stuk essen oid maat het is ook geen multiplex ofzo. Wat meer acoustisch geluid en resonantie. Voelt ejotisch aan :cooler:
Netjes! Persoonlijk zou ik niet voor een hardtail gaan, maar dat is uiteraard persoonlijk. Eigenlijk zou je een slagplaat moeten hebben met alleen een volumepot gat. Trouwens, wat is er met je GFS elementen gebeurd? :D