Green speelt de laatste tijd steeds meer, en ook Kirwan schijnt de gitaar weer op te hebben gepakt... :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heibel
Prachtig duo...
Printable View
Green speelt de laatste tijd steeds meer, en ook Kirwan schijnt de gitaar weer op te hebben gepakt... :)Citaat:
Prachtig duo...
Schiet me nog iemand te binnen..
Peter Visser van Bettie serveert
De solo in Kids Allright op Palomine is echt door merg en been wanneer de feedback het bijna overneemt..
Echt 'n pracht van 'n gitarist..
Wat van mijn ondergewaardeerde helden. Groovy jazzgitaristen van de late sixties en seventies (met regelmatig een lekker fout uitstapje richting easy listening):
- Gabor Szabo
- Ivan "Boogaloo Joe" Jones
- Melvin Sparks
- Jimmy Ponder
- Phil Upchurch
- David T. Walker
- O' Donel Levy
- Dennis Coffey
- Cornell Dupree
- Maynard Parker
Veel van hun platen worden niet eens meer uitgebracht of zijn heel moeilijk te vinden, terwijl ik hun spel echt geweldig vind. Nou ja, dat belooft wat voor mijn muziekcarriere :chicken:
Bireli Lagrene, echt subliem, in alle stijlen, ook super op viool, contrabas, fretloze bas ( toen die jong was veel met pastorius samengespeeld ).
is in de gipsyjazz begonnen ( hier een filmpje dat hij 12 is, en gitaar en contrabas solo's speelt om van te smullen ; http://www.youtube.com/watch?v=yvCONrGg8WA , ) en veel verder gegaan dan dat, nl fusion, blues, funk, bebop, bossa, enz. veel gitaristen hebben nog nooit van m gehoord helaas.
David Immerglück
De hardste, de ruigste, de wildste.... en af en toe ook de subtielste.............Pete Townshend!!:blast:
Mja kenner kenner, ik ken mijn gitaristen ja met de benodigde informatie maar dat was het ook ;)Citaat:
Die BBC cd, staat Jigsaw Puzzle daarop? Vind ik 1 van Danny's beste nummers, samen met One Sunny Day en Loving Kind.
Pete ondergewaardeerd? :satisfie: kan je ook net zo goed Jimi Hendrix en Rory Gallagher zeggen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum
Ik kom Pete's naam niet zo vaak tegen op dit forum. De echte kenners (zo te zien jij ook) weten natuurlijk wel beter.... :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blind Owl
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
Kijk, now we are talking...
Schiet me maar neer, maar ik vind de gitarist van Nightwish ontzettend goed en ik hoor niemand over hem. Verdiend in elk geval een vermelding :)