Ja het moest ff snel, ik zal vanavond de MM ff een paar tandjes lager zetten.
Maar geen hele rare waardes hier dus? Daar ging het me ff om en dat ik voortaan op deze manier bias.
Printable View
Ja het moest ff snel, ik zal vanavond de MM ff een paar tandjes lager zetten.
Maar geen hele rare waardes hier dus? Daar ging het me ff om en dat ik voortaan op deze manier bias.
Ik heb 'm nagenoeg weg( de drek).
Wat een gepuzzel.
Heb alle range van KoppelC's gehad en ben op 0,1uF (toch weer blijven steken.
Tegelijkertijd met de biasfeed weerstand aan het kukkelen gegaan, ben heel lang op 100k(marshall stand.) blijven zitten---> 6/7 werd 8 + bass 7 waarin ie ging klippen.
Vaak zitten luisteren. Bias steeds iets kouder.
Nu op 84K stand 9Vol, 9,Mid, 9, treb + nieuw gebiased. Net, dus net nog iets drek bij heel harde aanslag(klap conus1/8 sec)zakking en dan weer vollidige tone op volume(hier zakt de spanning weer in elkander).
Ik ben nu een beetje bang dat ik de Fender tone een beetje aan het ben kwijtraken. B+ nu op 395V ---> 65V off normal.
Nog ff doortweaken + morgen in het bezit van een scope(investering) + tonefiets.
Dagje is weer een beetje beter.
Trouwens jongens, news op netspanning gebied, binnenkort gaat de netspanning naar 240VAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In Den Haag hebben we reeds enkele trafos op 25-/10kV 6% opgeschroefd als pilot.
Resulterende in 10.7kV lijn was 10.2kV, 338V AC uit het stopcontact.
Choc
PS Franc, nieuws?
Voor mensen met een lage B+ is dit een beetje een uitkomst,
Vanavond gaat de amp even op volle toeren met een ECC82.
Begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het probleem eerder in de preamp zit dan de poweramp.
Heb hem net gebiased met de methode als hierboven.
Neem mijn eigen 100W amp mee naar huis vanavond en ga dan even testen met mijn preamp aan de plexi poweramp en andersom in de hoop te ontdekken waar het fout gaat.
Toppie Franc, wat ik net beschreven had is een grove aanpassing.
Het fijn tweaken moet ook nog gebeuren.
Iedergeval al in de goede richting + morgen een eigen scoop, dan kan ik een gericht zoeken. Tis een 20mHz-er, maar we zoeken hopelijk niet in de HF kant.
De pre-amp heeft bij mij dan ook eens de aandacht.
Heb gister eens veel over eindtrappen gelezen ( mathe strafde mij af, goede leerschool) , je gridstopper kan je wel gaan verhogen-/ verlagen om HF weg te krijgen(oppassen m.b.t. tube uiterste)
Nog iets Franc, tis een paardemiddel, maar ik las ook dat sommige bouwers een 47pF direct na de fasedraaier zetten om enige rommel weg te halen(pin 1en 6).
36Watter is hiervan een goed voorbeeld....
Choc
Oja, ik lees-/praat vanavond weer eens lekker met je mee als je online je verslag gaat doen.
Choc
Ehmmm ehhhhhm, ik heb echt gezocht hoor, maar het ontgaat mij welk schema we hier over lezen.
Deze heb ik gevonden, waar? Dat staat in de link. :)
http://www.schematicheaven.com/marsh...100w_1959t.pdf
Sorry mensen, vandaag ff verder geen ontwikkelingen: bandrep.
Plexi klinkt nog steeds niet zoals het moet. Hopelijk geeft de test met de combi met mijn eigen amp wat meer houvast.
volgens mij valt dat wel mee hoe paardachtig dat middel is, die condensator heb ik al in heel veel schema's zien zitten...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chocorookie
Zit ook in de plexi al standaard.
om de oscillaties tegen te gaanCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan