dat is toch die van bark at the moon?? geniaal riffwerk dat nummer!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thajan
Printable View
jep 8-) het hele Bark at the Moon album is goed :D
mwao. beetje gepriegel op de vierkante millimeter. tuurlijk kan hij een aardig potje spelen, maar ik (en velen met mij denk ik) krijgen er gewoon geen stijf latje van. fantastisch dat iemand een solo in 12 verschillende toonsoorten over 8 verschillende soorten middeleeuwse toonladders kan spelen met de snelheid van het licht, maar dan heb ik liever een knopfler, die een solo van 3 trage tonen speelt en daarmee een hele zaal kippevel tot onder hun zak bezorgt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fast left hand frederico
http://www.toneninja.net/index_files/knopfler.jpg
[/img]
SPIKE SPIKE SPIKE!!!
........ :D
Nu serieus: ik denk niet dat er 1 de allerbeste is, smaak verschilt namelijk dus voor de een is de ander beter enz... ;)
precies knul...
maar toch he :
http://www.angrycoffee.com/feature/f...bert_fripp.jpg
ik had het niet beter kunnen zeggen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door renier
Yeah. 8-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
Hoewel ik meer zn solo werk juist vet vindt. Wel een echt genie die gast.
Mijn top 3:
- Frank Zappa
- Larry LaLonde
- Buckethead
Ik zeg niet dat ik echt veel verstand van techniek etc. heb. Maar deze mensen weten toch een 'gevoelige snaar' bij me te raken met hun muziek. En voor mij is dat belangrijker dan techniek alleen. Ik kan niet lang naar Steve Vai luisteren bijvoorbeeld. Terwijl ik me zeker wel realiseer dat hij 1 van de beste gitaristen van deze tijd is. Een hoop goede gitaristen van tegenwoordig hebben natuurlijk hun 'chops' te danken aan de lessen die ze van Joe Satriani hebben gehad.
Laten we trouwens onze eigen Jan Akkerman even niet vergeten. Die heeft toch ooit na jaren de titel 'beste gitarist ter wereld' van Eric Clapton afgepakt.
Maar ik moet toch ook afsluiten met de opmerking dat iedereen z'n eigen voorkeur heeft. Voor zommige mensen heeft 'het beste' zijn niets te maken met techniek zoals de vele Kirk Hammet voorkeuren al aangeven. Persoonlijk vind ik hem dus maar een flut gitarist. Hij lijkt amper geconcentreerd zelfs. Alsof het 'm niets boeit en hij compleet stoned op het podium staat. Alhoewel ik best graag af en toe een Metallica CD opzet zijn ze live niet te pruimen. Maar ieder heeft blijkbaar een andere kijk hierop.
Voor mij:
*Mark Knopfler
*Joe satriani
*gitarist van whitesnake
*gitarist van the doobie brothers
Er zijn er nog een paar, maar daar kan ik op het moment niet opkomen.