Toe even, ben serieus, ga er tien ofzo kopen, wil ik de goede keus maken. Vind de blauwe het mooist, en het goedkoopst:).
Printable View
Toe even, ben serieus, ga er tien ofzo kopen, wil ik de goede keus maken. Vind de blauwe het mooist, en het goedkoopst:).
Dan zijn alle reacties perfect. Als het jou alleen om de kleur en prijs gaat, maakt het toch allemaal niets uit.
Dat is een ernstige misvatting met verkeerde beeldvorming tot gevolg:D. Ze zijn voor een 100W EL34 versterker, incl. de tone-stack, en een AC30. Ik weet niet zo goed wat ik kan verwachten wat betreft klank van de versterker. Heb nu Siemens MKP, zijn bedoeld voor in hifi versterkers, zou me kunnen voorstellen dat die voor gitaarversterkers minder prettig uit pakken.
Over het algemeen worden er in mooie hifiversterkers exact dezelfde caps gebruikt als in gitaarversterkers. Dat is al sinds de eerste gitaarversterker ooit zo.
Misschien dat jij het ons gaat vertellen Tommus...
Mooie marketing van Sozo natuurlijk. Dat dan wel.
Ik denk dat bij zowel Marshall als Fender de goedkoopste prijs uitgangspunt waren voor veel componenten. Grappig dat dat decennia later zo lekker de hemel in geprezen en vermarkt word.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Troost je, toen ik condensatoren voor mijn marshall ging kopen heb ik op het internet gekeken en daar stond dat de gele sozo's het beste klinken. Ik kan het ongetwijfeld niet horen, maar tussen de oortjes telt ook.
Mijn Russische nepMarshalls hebben de goedkoopste caps die er zijn, en die klinken ook geweldig.
Een condensator is een condensator en als de waarde 0,022uf is, dan zijn ze gelijk en klinken ze gelijk.
Wel kan die ene 400v aan en die andere 500v, dat is het verschil, maar ze zullen hetzelfde klinken.
Als ze wel verschillend klinken, dan klopt de waarde die er op staat niet en ik weet eerlijk gezegd niet of goedkope condensatoren meer marge hanteren.
In gitaarland zijn alle condensatoren gelijk alleen is de ene gelijker dan de andere. Hoeveel gitaren wel niet pas nadat ze voorzien waren van heilige gralen toegelaten werden tot het sonic Nirvana...
Joe Gore plaatste daar laatst een aardig filmpje over.
https://www.youtube.com/watch?v=dEr-66DR8PM